Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان شمالی قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در بجنورد، شرکت های دانش بنیان را مهم ترین رکن حل مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: ما سرمایه های انسانی و علمی را تبدیل به ارزش و ثروت می کنیم و باید مسئولان به اهمیت شرکت های دانش بنیان و ضرورت حمایت از آنها آگاه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای مهدی کشمیری افزود: پارک علم و فناوری، با سایر مراکز علمی پژوهشی متفاوت است .
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری افزود: شش هزار شرکت دانش بنیان یا واحد فناور مستقر در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد کشور داریم که هزاران محصول یا دانش فنی را به مرحله تجاری سازی رسانده اند.
وی ارزش اقتصادی این تولیدات را قریب هشت تا 9 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بیش از 40هزار شغل در این شرکت ها ایجاد شده است که بیش از 50 درصد شاغلان دارای مدرک کارشناسی، 30 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و 20 درصد هم دکتری و زیر مدرک دکتری هستند.

در این مراسم یا قدردانی از خدمات آقای علی اصغر پیله ور، آقای مهران گرمه ای به عنوان رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی معرفی شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خراسان شمالی گرمه ای بجنورد دانش بنیان فناور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۷۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات

حجت‌الاسلام عبدالله هادیان، استاد حوزه، مبلغ دینی و کارشناس حوزه وقف در رابطه با حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه از شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه حمایت این سازمان از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامی مثبت و قابل تقدیر است، اظهار کرد: کاری که عالمانه انجام شود، اثر بیشتری از اقدامات یا منافع مقطعی دارد. یکی از مهمترین اعمال انسان همان وقف به عنوان صدقه جاریه است که به صورت دائمی و مستمر دیگر افراد جامعه را نیز منتفع می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه گر چه تعریف وقف شامل حبس مال و هزینه منفعت آن با توجه به نیات واقفان در راهی مشخص است، گفت: ورود سازمان اوقاف به حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان خیلی خوب است. رشد این حوزه همچنین از نظر سخت‌افزاری برای نگهداری، بهینه‌سازی و بروزرسانی موقوفات هم اثرگذار خواهد بود؛ چون به هر حال کار علمی انجام می‌شود. 

این استاد حوزه و مبلغ دینی تصریح کرد: استفاده‌ از این نوع خدمات نیز به روز است. برای مثال نیاز کشور در حال حاضر فعالیت‌های اقتصادی است که اگر شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه ویژه به منویات مقام معظم رهبری به این حوزه ورود کنند، باعث رشد اقتصادی کشور و اشتغال‌زایی می‌شوند.  

هادیان اظهار کرد: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان باعث شفافیت در مناصب اقتصادی می‌شود و زیرساخت‌های لازم برای انجام فعالیت‌های اقتصادی مردم از طریق فناوری‌های روز را تسهیل می‌کند. در مجموع توجه به اقدامات علمی این شرکت‌ها در نهایت باعث رونق تمام جامعه می‌شود. 

وی تأکید کرد: در زمان‌های گذشته اگر وقفی انجام می‌شد، یک نیت فردی بود ولی اکنون با گذشت یک هزار و ۴۰۰ سال از تشکیل حکومت اسلامی باید نیات فردی را کنار گذاشته و با گفتمان‌سازی برای اجرای وقف در حوزه اجتماعی تلاش کرد؛ یعنی باید نیازهای جامعه را بررسی و براساس شاخص‌های آن موقوفات را درنظر بگیریم. 

این استاد حوزه و مبلغ دینی بیان کرد: البته در نهایت باید به فکر حکومت تمدن‌ساز باشیم؛ یعنی باید در مسیر حرکت به سمت حکومت جهانی وجود مبارک امام زمان (عج) این موضوع را درنظر بگیریم که به عنوان حکومت زمینه‌ساز، موقوفات نیز باید در این مسیر باشند و لاجرم از حوزه علم و فناوری باید این زمینه‌سازی را انجام دهیم.

هادیان اضافه کرد: خود علم به تنهایی کاری نمی‌کند و باید در حوزه تحول، اجرایی و تجاری‌سازی وارد شود. بنابراین، باید سرمایه‌ها به این سمت سوق پیدا کند. اوقاف هم به عنوان سازمانی که دارای سرمایه‌های زیاد مردمی است و با نیات خیر برای اعتلای دین و جامعه اقدام کرده است، مسئولیت سنگینی از این نظر دارد. 

وی تشریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به حوزه تبلیغات دین از طریق فناوری اطلاعات و آی ‌تی ورود کنند. اکنون دنیای داده‌ها مطرح شده و حوزه تحلیل داده‌ها با مبنای علوم انسانی حوزه بسیار بکری است.

این استاد حوزه و مبلغ دینی افزود: در حوزه فنی و دیگر حوزه‌های اقتصادی زمینه‌سازی انجام شده ولی در حوزه علوم انسانی که منشأ تبلیغات دینی است کم‌کاری شده است. این اقدامات بسیار مثمرثمر و جزء واجبات برای سازمان اوقاف است که باید انجام دهد. 

هادیان در مورد ظرفیت‌های سازمان اوقاف برای حمایت از علم و دانش و همچنین، رابطه علم و وقف بیان کرد: این سازمان به عنوان یکی از نهادهای مهم می‌تواند در حوزه توسعه علم و فناوری کشور مطرح شود. سازمان اوقاف ضمن ارائه خدمات می‌تواند از بهره‌های ایجاد شده خود شرکت‌ها نیز به آن‌ها پاداش دهد و از طرح‌های مولد و نوآورانه حمایت کرده و از ظرفیت‌های وقف برای ارتقای سطح دانش و فناوری استفاده کند. 

این استاد حوزه و مبلّغ دینی تصریح کرد: علم و وقف می‌توانند رابطه متقابل و مکملی داشته باشند. وقف می‌تواند منابع مالی و مادی برای توسعه علم ایجاد و از طرفی دیگر علم و فناوری می‌تواند ارزش‌ افزوده بیشتری برای موقوفات ایجاد کند. 

هادیان گفت: وقتی در حوزه اجتماعی ورود می‌کنیم، شاید نیت واقف عام‌المنفعه باشد ولی می‌توان با حفظ نیت واقف نسبت به سرمایه‌گذاری در علم و فناوری با حمایت از نخبگان اقدام کرد. نگاه تمدنی به حفظ، بهینه‌سازی و آینده موقوفات بسیار مهم است و باید موقوفات را با یک الگوی خاص به سمت رفع نیازهای جامعه هدایت کرد.

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • پویشی‌های دانشگاه آزاد اصفهان ۱۲هزار نفری می‌شوند/ 10 درصد دانشجوها به استخدام رسیدند
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند
  • طرح های دانش بنیان حمایت می شوند
  • بررسی بودجه ۱۴۰۳ پارک‌های علم و فناوری/ بودجه قطب نوآوری کشور ۲۹ درصد کاهش یافت!