Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا - کوچ طوايف و تيره هاي ايل قشقايي از مناطق سردسير استان هاي فارس، چهارمحال و بختياري و اصفهان به شهرستان گرمسيري خنج در جنوب فارس آغاز شد.

مسئول اداره امورعشاير شهرستان خنج گفت: 2 هزار و 500 خانوار از طوايف و تيره هاي ايل قشقايي با 350 هزار راس دام فصول پاييز وزمستان ر را در خنج مي گذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن عراض پور شنبه در مصاحبه با ايرنا افزود:با آغاز فصل پاييز ونزديک شدن دوره سرما کوچ تدريجي هزاران خانوار از عشاير ايل قشقايي از سرحدات شمال فارس شامل آباده، اقليد، بخش بيضاي سپيدان و استان هاي اصفهان و چهار محال و بختياري به خنج آغاز شده و تا نيمه دوم آبان ادامه دارد.
وي بيان کرد: عشاير اغلب مسير طولاني ييلاق تا قشلاق را پياده وعده اي هم با ماشين طي مي کنند
عراض پور اضافه کرد: شهرستان خنج با 580 هزار هکتار مرتع يکي از بزرگترين مناطق قشلاقي جنوب فارس است.
اين عشاير تا اوايل فصل بهار در شهرستان خنج باقي مي مانند و از نيمه دوم فروردين ماه کوچ بهاره خود را به مناطق ييلاقي آغاز مي کنند.
رئيس اداره امور عشاير خنج گفت: اين اداره طي 6 ماه فصول سرد سال با بهره گيري از 4 دستگاه تانکر آبرساني به مناطق دور دست، آب نوشيدني و بهداشتي عشاير و دام آنان را تامين مي کند و همچنين تامين آذوقه، علوفه دام و کارهاي مورد نياز وهمچنين مرمت ايل راه ها را نيز به عهده دارد.
خنج در 265 کيلومتري جنوب شيراز قراردارد.
7367 / 1876
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۷۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره منابع آب شهرستان سرخس گفت: در این عملیات ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس با حجم برداشت ۲۰ هزار متر مکعب لایروبی و پاکسازی می‌شود.

مرتضی کریمی فرد افزود: آماده سازی این شبکه برای شروع فصل بهره برداری جدید و تسریع در انتقال و تحویل به‌موقع آب برای مصارف مختلف و توزیع عادلانه‌تر آب بین حقابه بران شبکه آبیاری سرخس، با نظارت اداره منابع آب شهرستان سرخس شروع شده است.

وی گفت: این فعالیت‌ها در چهارچوب راهبرد و برنامه اصولی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم منطقه برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم در سال آبی جدید، در خدمت‌رسانی به مردم، بیش از پیش تلاش کنیم.

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • آغاز عملیات تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد