Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@18:11:27 GMT

8 طرح بزرگ صنعتی در کرمانشاه در حال اجراست

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۷۷۰۴

8 طرح بزرگ صنعتی در کرمانشاه در حال اجراست

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ تشریح فعالیت های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه یکی از دستور کارهای سیزدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه به ریاست استاندار در روز شنبه بود که سرپرست این سازمان برپایه آمارهایی که ارائه داد گفت: شاهد افزایش صدور پروانه و رونق در حوزه صنعت استان هستیم.
ایجاد اشتغال و رونق تولید یکی از سیاست های دولت در استان کرمانشاه است، نرخ 19.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصدی بیکاری این استان و قرار گرفتن در صدر استانهای کشور می طلبد که چرخ تولید سریعتر بچرخد و بیکاران به شغل برسند.
براساس آمارهای رسمی حدود 175 هزار نفر در استان کرمانشاه جویای کار هستند و بخش صنعت می تواند بخش زیادی از بار ایجاد اشتغال را به دوش بکشد.

**رشد 151 درصدی صدور جواز صنعتی
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در این جلسه به صدور389 فقره جواز تاسیس صنعتی در نیمه نخست امسال در استان اشاره کرد و گفت: این رقم در مقایسه با 155 فقره جواز صادر شده در مدت مشابه سال قبل، 151 درصد رشد نشان می دهد.
محسن رستمی ، وضع موجود صدور پروانه های صنعتی صادره شده در استان تا پایان شهریور ماه سال 97 را یک هزار و 152 فقره اعلام کرد.
وی سرمایه گذاری در نظر گرفته شده برای 389 فقره جواز صنعتی صادر شده در نیمه نخست امسال را 2 هزار و 67 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: پیش بینی می شود 10 هزار و 678 شغل با بهره برداری از این جوازها ایجاد شود.
به گفته او ، امسال 63 میلیون دلار ماشین آلات مربوط به این مجوزها وارد استان شده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه در ادامه به صدور پروانه بهره برداری صنعتی در استان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون یک هزار و 26 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با چهار هزار و 161 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 31 هزار و 276 نفر اشتغالزایی صادر شده است.
رستمی ، تعداد پروانه بهره برداری صنعتی در نیمه نخست امسال را در استان 37 مورد با سه هزار و 166 میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و 160 نفر اعلام کرد.
فعال سازی واحدهای راکد صنعتی از دیگر اقدام های سازمان صمت کرمانشاه است که سرپرست این سازمان اعلام کرد در نیمه اول امسال 44 واحد غیرفعال و نیمه فعال صنعتی در استان فعال شد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 17 مورد بوده است.
رستمی ، میزان سرمایه گذاری برای احیای این 44 واحد را 405 میلیارد ریال و اشتغالزایی 618 نفر ذکر کرد.
وی همچنین به 37 مورد مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در 6 ماه اول امسال در استان اشاره کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل 106 درصد افزایش داشتیم.
اما مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در این جلسه اعلام کرد که 65 درصد مصوبات ستاد تسهیل اجرایی می شود و 35 درصد دیگر با موانعی در بانک ها، امور مالیاتی و تامین اجتماعی روبرو می شوند و اجرایی نمی شود.

** 8 طرح مهم صنعتی در دست ساخت است
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه این جلسه اعلام کرد که 8 طرح مهم صنعتی با 2 هزار و 723 میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی یک هزار و 900 نفر اکنون در استان در دست اجراست.
رستمی ، ذوب آهن بیستون، شرکت ایلیا ذرت سبز، کاغذ معدنی، قوطی زمزم، تولید کود اوره با پوشش گوگردی و توسعه پتروشیمی کرمانشاه را از جمله این طرح ها ذکر کرد.
او همچنین به فعال سازی 20 واحد معدنی با 90 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 186 نفر اشتغالزایی را از دیگر اقدام های انجام شده در نیمه اول امسال ذکر کرد.

** 9 پروژه برق منطقه ای در دست اجرا
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب نیز در این جلسه از اجرای 9 پروژه این شرکت در استان خبر داد و گفت: این پروژه ها به صورت میانگین بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
علی اسدی ، مجموع سرمایه گذاری انجام شده برای این 9 پروژه را 160 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سه پروژه به صورت 100 درصد تمام شده و چهار پروژه دیگر تا پایان امسال به اتمام می رسد.
به گفته او، 2 پروژه در سال 98 به پایان می رسد.
3033/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی برق پتروشیمی ذوب آهن سازمان صنعت معدن و تجارت صنعت راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدامین توکلی‌زاده امروز در صحن شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری پویش «تهران دوست داشتنی در پایتخت»، برنامه‌های معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران را در نوروز و ماه رمضان امسال تشریح کرد که چکیده آن را در زیر می‌خوانید:

*پویش روزه اولی ها سال دوم خود را پشت سر گذاشت. سال قبل ۳۰هزار نفر در این پویش شرکت کردند و امسال در سطح مناطق و ورزشگاه آزادی این پویش برگزار شد.

*۵میلیون افطاری ساده با همکاری هیئت‌ها، مساجد و مدارس داده شد، پویش مهربانی نیز در همین روزها برنامه ریزی و اجرا شد.

*همچنین جشن نوروز از میدان هفت تیر آغاز و به بوستان لاله ختم می‌شد، امسال کارناوال‌ها و تعداد هنرمندان با افزایش همراه بود. یکی از توفیقات این دوره مدیریت شهری این بود که یک گام در حوزه الگوسازی نشاط آفرینی جلوتر رفتیم. امروز به همت هنرمندان و ایده پردازان به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده ایم و مخاطب آن خانواده است. به طوری که دو سال است که جشن هایی همچون جشن غدیر، امام رضایی ها و امام حسنی ها را برگزار و فضای شادی خانوادگی را تجربه می کنیم.

* نشان دادیم با ظرفیت های ملی و مذهبی خود توان الگوسازی در جشن و شادی را داریم. «شهر شهدا» نیز برنامه دیگری بود که همزمان با کنگره ملی ۲۴ هزار شهید تهران برگزار شد که سعی بر این داشت تا هویت انقلابی تهران را به نمایش بگذارد. به طوری که به مدت دو ماه همکاران ما در فرهنگسرای خاوران مستقر شدند و برنامه ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه یافت.

*همچنین جشنواره بهار قرآن نیز در برج میلاد برگزار شد،سازمان بهشت زهرا (س) هم در این ایام مشغول خدمات رسانی به شهروندان بود. در مجموع جشنواره های متنوعی در مدت اخیر برگزار شد تا فضایی برای خانواده‌ها با سلایق مختلف فراهم شود که در این راستا بیش از ۵۰۰ هزار نفر از برنامه شهر رمضان استقبال کردند. بزرگترین مراسم احیا در مشهد مقدس و پس از آن بهشت زهرا(س) تهران است که امسال بیش از ۵۰۰ هزار شهروند در این فضا شب های قدر را پشت سرگذاشتند. تدارک ویژه ای دیده شد تا از شهروندان استقبال خوبی صورت بگیرد.

* در کنار این برنامه‌ها، اراضی عباس آباد مراسم افطاری ساده در پل طبیعت برگزار شد، جشنواره های متنوعی در این فضا پیش بینی شد که بیش از ۲ میلیون گردشگر از اراضی عباس آباد بازدید کردند.

* یکی از اتفاقات خوب امسال در بازنمایی و تولیدات هوش مصنوعی در نمایشگاه قرآن در بوستان لاله، تصویر مبارزه با استکبار توسط نوجوانان تولید شد و سعی بر این بود که از ابزار هوشمند استفاده شود. بیش از ۳۵ هزار نفر در این رویداد مشارکت کردند. ۲۴۴ هزار نفر نیز در پویش قرآنی شرکت کردند و ۱۹ هزار محفل قرآنی در سطح شهر برگزار شد.

* با وجود اینکه تلاش دشمن برای اینکه تقارن روز ۱۳ فروردین و شهادت حضرت علی (ع) را به چالشی تبدیل کنند، هیچ اتفاقی در سطح شهر نیفتاد، مردم نشان دادند که با دشمن همراهی نمی کنند و اقامه عزای روز شهادت حضرت علی (ع) انجام شد.

* «افطارخونه» پدیده ای جدید بود که با همکاری جبهه انقلاب در بلوار کشاورز و بوستان لاله فضایی متفاوت را رقم زد و موکب ها در این راستا پای کار آمدند. همچنین جشن امام حسنی‌ها و رونمایی از کیک ۲ تنی برگزار شد.

* برگزاری پویش لشکر قدس در روز قدس را داشتیم که باید بگویم میزان حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نسبت به سال‌های قبل با ۴۰ درصد رشد روبه رو بود.یکی از ایرادات این بود که پس از برگزاری نماز عید فطر جشنی برگزار نمی شد، گفت: به پیش بینی ستاد نماز جمعه، ۴۰۰ موکب مردمی و مساجد و هیئت ها پای کار آمدند و موکب های ورزشی، فرهنگی و مشاوره در محل اقامه نماز مستقر شدند تا جشن روز عید فطر در این راستا برگزار شود.

*۳۰ هزار نوجوان در اردوی پیش از برگزاری نماز عید فطر در مساجد شرکت کردند. مجموع اقدامات شهروندی از جمله تولید موشن و پوستر با محتوای دینی و فرهنگی و همچنین تولید عروسک ها و شکل گیری باغ عروسک ها در سطح شهر در این ایام صورت گرفت.

کد خبر 846614 برچسب‌ها شهردارى تهران تور- گردشگری

دیگر خبرها

  • بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه
  • چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست