Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-24@19:52:38 GMT

اولتیماتوم به اخلال‌گران نظام توزیع دارو

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۷۷۱۸

اولتیماتوم به اخلال‌گران نظام توزیع دارو

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا اصغری، درباره شرایط دسترسی بیماران به داروهای مورد نیازشان و خطاب به شرکت‌های وارداتی و تولیدی دارو و تجهیزات پزشکی و شرکت‌های توزیع و پخش فرآورده‌های دارویی و تجهیزات پزشکی گفت: همانطور که اطلاع دارید تحریم‌های ظالمانه آمریکا و به تبع آن نوسانات بازار ارز، مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف بویژه حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ایجاد کرده است که عبور از این مشکلات مانند همیشه نیازمند هوشیاری و همبستگی تمام عوامل فعال در این حوزه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حوزه کالاهای سلامت محور به دلیل اهمیت تامین و توزیع صحیح، کافی و به موقع دارو و تجهیزات پزشکی از اهمیتی دو چندان برخوردار بوده و نیازمند مراقبت و دقت بیشتری است. بنابراین ضرورت دارد که این موضوع مورد توجه ویژه قرار گیرد.  

اصغری ضمن تقدیر از تلاش تولیدکنندگان، واردکنندگان و شرکت‌های توزیع فرآورده‌های دارویی و تجهیزات پزشکی، ادامه داد: متاسفانه بر اساس برخی گزارش‌ها تعداد معدودی از فعالین عرصه واردات، تولید و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی اخیرا با توجه به شرایط بازار و نوسانات قیمت‌ها، از رفتار حرفه‌ای و اخلاقی در این حوزه فاصله گرفته و شرایط جدیدی را برای عرضه و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی مد نظر قرار داده‌اند که می‌توان آن را مصداق تخلف از رعایت قوانین و مقررات مانند تخلف خودداری از توزیع و یا اخلال در نظام توزیع دارویی کشور محسوب کرد.  

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: این سازمان ضمن رصد دقیق نحوه فعالیت این شرکت‌ها و لحاظ این رفتارها در ارایه خدمات به شرکت‌های حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و در نظر گرفتن این موضوعات به هنگام صدور مجوزهای آتی و تمدید پروانه فعالیت شرکت‌ها و موسسات، قطعا در موارد مقتضی پرونده را جهت رسیدگی و تعقیب قضایی، اداری و انتظامی متخلفان احتمالی در مراجع ذیصلاح مربوطه ارجاع خواهد کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رییس نظام پزشکی از داروسازان

به گزارش خبرگزاری مهر، اعضای انجمن داروسازان تهران، در نشست با رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن تشکر از دغدغه مندی رئیس سازمان نظام پزشکی در پیگیری مطالبات و مسائل مرتبط صنفی این گروه از جامعه پزشکی کشور و دفاع از حقوق داروسازان؛ نسبت به چالش‌های فروش اینترنتی دارو و آئین نامه فعالیت پلتفرم‌های عرضه اینترنتی دارو ابراز نگرانی کردند.

اعضای انجمن داروسازان تهران، در این دیدار، خواسته‌های خود مبنی بر رفع موانع و پیگیری چالش‌های قانونی ورود پلتفرم‌های توزیع آنلاین دارو را مطرح و از رئیس کل سازمان نظام پزشکی درخواست توجه، همکاری و تلاش برای حل این مسائل و مشکلات را داشتند.

عمده ترین موارد مطرح شده در این جلسه؛ شتاب زدگی در تدوین آئین نامه فروش اینترنتی دارو بدون دخالت و نظارت سازمان غذا و دارو به عنوان متولی این حوزه، افشای اطلاعات محرمانه بیماران و روند احراز هویت کاربران و بیماران در آئین نامه توزیع اینترنتی دارو، بی توجهی به زیر ساخت‌های قانونی برای ایجاد پلتفرم‌های فروش دارو، حذف مسئول فنی داروخانه‌ها، خطر بروز مراودات مالی داروخانه‌ها با این پلتفرم‌ها و نیز نشت دارو به بازار آزاد و قاچاق آن از داروخانه و موارد دیگر بود.

در ادامه، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، پس از استماع نظرات نمایندگان جامعه داروسازی، تاکید کرد که استاندارد وزارت‌بهداشت برای ارائه خدمت با اجرای فروش اینترنتی دارو باید رعایت شود.

وی همچنین از نایب رئیس انجمن داروسازان خواست مستندات مغایرت آئین نامه فروش اینترنتی دارو با اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی رهبری و قوانین کشوری را ناظر بر ایمنی دارویی بیماران، امنیت داده‌ها و اطلاعات بیماران گردآوری کنند تا به مسئولان ذی ربط جهت اصلاح آئین نامه فروش اینترنتی دارو، ارجاع شود.

کد خبر 6085263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • درخواست رییس نظام پزشکی از داروسازان
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود