Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده فراکسیون امید با تهدید یک تشکل دانشجویی همسو با اصلاح‌طلبان و حامی دولت بار دیگر ماجرای «دستور می‌دهم بیرونتان کنند» خاتمی را این بار به روش «تا آخر سال حذف می‌شوید» تکرار می‌کند.  

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، برخورد عجیب جلال میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس در مقابل تشکل دانشجویی در دانشگاه ایلام و تهدید به حذف این تشکل از سوی این نماینده مجلس موجب انتقاد و البته تعجب بسیاری از فعالان و تشکل‌های دانشجویی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
   این نماینده مجلس که در سال ۹۶ رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در ایلام هم بوده در مناظره با حمید رسایی درباره «ابعاد مختلف FATF»، یک تشکل دانشجویی اصلاح‌طلب و البته منتقد را تهدید می‌کند که «تا آخر سال حذف می‌شوید!»   تشکل‌های دانشجویی اصلاح‌طلب هم که روزی در دانشگاه‌ها تلاش بسیاری برای به قدرت رسیدن روحانی کردند، این روز‌ها و با توجه به عملکرد ضعیف دولت و نمایندگان لیست امید در مجلس انتقاداتی را مطرح می‌کنند که در همین رابطه اخیرا در برنامه جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه ایلام با برخورد این انتقادات با برخورد تند میرزایی مواجهه شد.

در همین راستا میرزایی در پاسخ به دانشجوی منتقد اصلاح‌طلب می‌گوید: «این کانونی که به شما دستور داده این حرف‌ها را بزنید حذف خواهد شد! این کانون آفت اصلاح‌طلبی است!» و منظور میرزایی انجمن اصلاح‌طلب دانشگاه ایلام است که از نظر وی آفت اصلاح‌طلبی شده است.

سخنان میرزایی به روشنی نشان می‌دهد که تشکل‌های اصلا‌ح طلب برای چه اهدافی و از سوی چه کسانی شکل می‌گیرد و اگر که پیگیر اهداف مشخص شده از سوی اصلاح‌طلبان نباشند آن‌ها را حذف می‌کنند.

این برخورد تهدیدآمیز از سوی نماینده مجلسی که خود را مدعی آزادی بیان و دموکراسی می‌دانند با یک تشکل دانشجویی و تهدید به حذف این تشکل همسو اگرچه تازگی ندارد و در گذشته هم از سوی رئیس دولت اصلاحات به روش دیگری تکرار شده؛ اما نشان می‌دهد چنین تشکل‌هایی تا زمانی مورد علاقه مسئولان اصلاح‌طلب هستند که در دانشگاه‌ها خواسته‌های آن‌ها را پیگیری کنند و اگر انتقادی مطرح کنند یا مانند خاتمی دستور می‌دهند بیرونشان کنند یا اینکه تهدید به حذف خواهند شد!

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رسایی میرزایی مناظره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۷۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه ایلینوی دانشجویان را به بازداشت و تعلیق تهدید کرد

شبکه خبری سی ان ان نوشت: دانشگاه ایلینوی درباره تبعات ادامه اعتراضات به افراد شرکت کننده در تجمعاتی که از صبح جمعه (دیروز) در این دانشگاه آغاز شده است، هشدار داد.

این دانشگاه جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیس دانشگاه قصد داشته در بعد از ظهر روز جمعه کارکنان دانشگاه را تا منطقه محل استقرار چادر‌ها همراهی کند تا چادر‌ها را برچینند، اما معترضان مانع آنها شده‌اند و پلیس مجبور به عقب نشینی شده است.

مسئولان دانشگاه همچنین گفتند که تلاش خواهند کرد معترضان را متقاعد کنند که داوطلبانه آنجا را ترک کنند و امیدوارند که آنها چنین تصمیمی را بگیرند.

دانشجویان خواستار جلوگیری از نسل کشی در غزه

بر اساس این گزارش، دانشجویان شرکت کننده در اعتراضات دانشگاه‌های سراسر آمریکا، فلسطینی، عرب تبار، یهودی و مسلمان و نیز دانشجویان با زمینه‌های مذهبی و قومی مختلف هستند.

آنها از طیف‌های مختلفی از دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی از لیبرال و دگراندیش گرفته تا ترقی خواه و مطلق گرا تشکیل شده‌اند.

بسیاری از آنها تحت تاثیر گزارش‌ها و فیلم‌های ارسالی از غزه، از فلسطینی‌ها حمایت و اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی را ادامه بیش از ۷۰ سال سرکوب حقوق و فرهنگ فلسطینی‌ها و اشغال اراضی آنها ارزیابی می‌کنند.

معترضان می‌گویند دانشگاه‌های آنها باید در مقابل آنچه که نسل کشی در غزه قلمداد می‌شود، بایستند.

بازداشت ۴۰ نفر در دانشگاه دنور

سی ان ان همچنین گزارش داد: معترضان حامی فلسطین روز جمعه ۳۰ چادر را برای برگزاری تحصن‌های خود در مخالفت با جنگ غزه در پردیس مشترک دانشگاه دنور برپا کردند.

این دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد: روز جمعه ۴۰ نفر از حدود جمعیت ۱۰۰ نفری که در برپایی این چادر‌ها در مرکز آموزشی آئوریای دانشگاه دنور شرکت داشتند، بازداشت شدند.

این پردیس دانشگاهی، مشترک بین دانشگاه کلرادوی دنور، کالج دنور و دانشگاه ایالتی متروپولیتن است و دستگیری‌ها توسط پلیس مرکز آموزش عالی آئوریا و اداره پلیس دنور انجام شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دانشگاه ایلینوی دانشجویان را به بازداشت و تعلیق تهدید کرد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد
  • بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد