Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@23:08:32 GMT

130 بیمارستان موقوفه در کشور فعال است

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۸۰۸۰

130 بیمارستان موقوفه در کشور فعال است

تهران- ایرنا- رئیس پیشین سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیش از 130 بیمارستان و درمانگاه و 1400 مدرسه موقوفه در سراسر کشور به مردم خدمات می دهند اما کسی از موقوفه بودن آنها اطلاع ندارد؛ درحالی که اگر ثمرات وقف ملموس باشد، وقف کردن برای مردم علاقه ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام علی محمدی روز شنبه در آئین تودیع خود از ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: در حال حاضر 20 هزار درمانگاه موقوفه با یک سوم هزینه های دیگر مراکز درمانی به مردم خدمات ارائه می دهند؛ مهمترین موضوع این است که مردم از خدمات موقوفات آگاه باشند و بدانند وقف چقدر می تواند برطرف کننده نیاز جامعه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان اوقاف در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه توجه به قرآن و بودن در کنار جامعه قرآنی است.
رئیس سابق سازمان اوقاف تاکید کرد: بیشتر دستگاه‌ها به سازمان اوقاف بدهکار هستند؛ همه نهاد‌ها به هر شکلی موقوفات دارند و با وقف در ارتباط هستند، اما دریغ از یک کلمه‌ که از وقف بگویند و در ترویج وقف سهیم باشند.
وی خطاب به حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس جدید سازمان اوقاف تصریح کرد: برنامه‌ها و خدمات نیمه کاره را به سرانجام برسانید که از جمله آنها می‌توان به اسکن اسناد، ثبت و ضبط دقیق اسناد بقاع و رقبه‌ها، اجرای نیات واقفان تا نقطه پایان، استفاده از مدیران جوان، مومن و متدین اشاره کرد.
رئیس سابق سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: سازمان اوقاف دو سرمایه عمده دارد که یکی املاک و دیگری اموال نقدی است که خیلی ها سعی دارند با نفوذ در مدیریت این وقف ها سوءاستفاده کنند اما ما سعی کردیم راه نفوذ را ببندیم و در این مسائل گاها از سوی شخصیت های مختلف مورد غضب قرار گرفتیم اما سعی کردیم آنچه مورد نظر امام راحل و رهبری در راستا وقف بود، پیاده سازی کنیم.
حجت الاسلام محمدی یادآور شد: تبلیغ و‌ ترویج فرهنگ وقف و موضوع زیارت یکی دیگر از اقدامات سازمان اوقاف است؛ ورود ما در خدمات فرهنگی نیز جزو کارهای شاخصی است که انجام داده ایم و می توان به طرح آرامش بهاری در این زمینه اشاره کرد.
وی افزود: اطلاع رسانی به نخبگان در مورد خدمات وقف، ‌از مسائلی بود که در نظر گرفتیم؛ ایجاد یک هیات اندیشه ورز از دیگر اقدامات این سازمان بود زیرا بسیاری از نخبگان از نوع وقف ها غافل بودند و معتقد بودند که اطلاعی ندارند.
حجت الاسلام محمدی با اشاره به مراسم اربعین نیز گفت: پنجاه موکب را در مراسم اربعین امسال از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر گرفتیم تا به زائران خدمات ارائه دهند؛ سه رکن سازمان اوقاف، وقف، قرآن و اهل بیت (ع) و بقاع متبرکه و امامزادگان است.
مراسم تودیع حجت الاسلام علی محمدی و معارفه حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی به عنوان روسای سابق و جدید سازمان اوقاف و امور خیریه، صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، مسئولان کشوری و لشکری و معاونان و مدیران کل ستادی و استانی سازمان اوقاف در محل این سازمان برگزار شد.
اجتمام*3377*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اوقاف بيمارستان موقوفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در خصوص لزوم رسیدگی به امور مسافران پروازهای باطل شده به دنبال بسته شدن تعدادی از فرودگاه ها خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو سخنگوی این سازمان از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در خصوص لزوم رسیدگی به امور مسافران پروازهای باطل شده به دنبال بسته شدن تعدادی از فرودگاه ها خبر داد.

یازرلو با اشاره به شرایط رسیدگی به امور مسافران پروازهای باطل شده به دلیل بسته شدن تعدادی از فرودگاه های کشور، اظهار کرد: طبق بررسی های صورت گرفته و گزارشات واصله، از ابتدای بازگشایی فرودگاه های کشور و رفع محدودیت های وضع شده با کمال تأسف برخی از شرکت های هواپیمایی، چارتر کنندگان پرواز، دفاتر فروش بلیت و سایت های فروش آنلاین به قصد انتفاع مالی بیشتر از شرایط غیر مترقبه به وجود آمده و بدون توجه به رعایت حقوق مسافران، رویه و مقررات تغییر یا ابطال غیر داوطلبانه بلیت، مغایر با اهداف بخشنامه صادره ی این سازمان در تاریخ ۲۶ فروردین ماه، با طرح ایرادات یا فرضیات مختلف از رسیدگی شایسته به امور مسافران خودداری کرده اند. همچنین با اخذ جرائم و دریافت مابه التفاوت کلاس پروازی و غیره از مسافران، ضمن اضرار مالی به مسافران، موجب نارضایتی عمومی شده اند.

وی افزود: بنابراین سازمان هواپیمایی کشوری به هر یک از شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و عوامل فروش بلیت آنها اخطار می دهد هرگونه اقدام سودجویانه مانند افزایش ناگهانی بهای بلیت، عدم تخصیص جا به مسافران دارای بلیت پرواز ابطال شده و فروش ظرفیت موجود در پروازها به مسافران جدید به دقت رصد و به هنگام دریافت شکایت از مسافر ضمن تشکیل پرونده، مستندات مربوطه با تعیین وصف مجرمانه آن به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۰ (ویژه فرودگاه های تهران) ارجاع خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • حذف پذیره از قرارداد اجاره ای اماکن موقوفه ای مازندران
  • آخرین تیر خلاص بر تابوت تابوی صهیونیست زده شد
  • هدف‌گذاری ارزآوری ۵ میلیاردی از صادرات خدمات مهندسی آب و برق
  • آیین غبار روبی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • آیین غبار رویی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • پیام تبریک سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی
  • پرداخت ۱۹۵میلیارد تومان به بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد
  • سرمایه‌گذاری مسکن در موقوفات زنجان ۲,۰۰۰ میلیارد تومان درآمد دارد