Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان غذا و دارو گفت: متاسفانه بر اساس برخی گزارش‌ها تعداد معدودی از فعالین عرصه واردات، تولید و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی اخیرا با توجه به شرایط بازار و نوسانات قیمت‌ها، از رفتار حرفه‌ای و اخلاقی در این حوزه فاصله گرفته و شرایط جدیدی را برای عرضه و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی مد نظر قرار داده‌اند که می‌توان آن را مصداق تخلف از رعایت قوانین و مقررات مانند "تخلف خودداری از توزیع و یا اخلال در نظام توزیع دارویی کشور" محسوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر غلامرضا اصغری تاکید کرد: قطعا پرونده متخلفان، جهت رسیدگی قضایی، اداری و انتظامی به مراجع ذیصلاح مربوطه ارجاع می‌شود.

دکتر غلامرضا اصغری درباره شرایط دسترسی بیماران به داروهای مورد نیازشان و خطاب به شرکت‌های وارداتی و تولیدی دارو و تجهیزات پزشکی و شرکت‌های توزیع و پخش فرآورده‌های دارویی و تجهیزات پزشکی گفت: همانطور که اطلاع دارید تحریم‌های ظالمانه آمریکا و به تبع آن نوسانات بازار ارز، مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف بویژه حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ایجاد کرده است که عبور از این مشکلات مانند همیشه نیازمند هوشیاری و همبستگی تمام عوامل فعال در این حوزه‌ها است.

وی افزود: حوزه کالاهای سلامت محور به دلیل اهمیت تامین و توزیع صحیح، کافی و به موقع دارو و تجهیزات پزشکی از اهمیتی دو چندان برخوردار بوده و نیازمند مراقبت و دقت بیشتری است. بنابراین ضرورت دارد که این موضوع مورد توجه ویژه قرار گیرد.  

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: این سازمان ضمن رصد دقیق نحوه فعالیت این شرکت‌ها و لحاظ این رفتارها در ارایه خدمات به شرکت‌های حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و در نظر گرفتن این موضوعات به هنگام صدور مجوزهای آتی و تمدید پروانه فعالیت شرکت‌ها و موسسات، قطعا در موارد مقتضی پرونده را جهت رسیدگی و تعقیب قضایی، اداری و انتظامی متخلفان احتمالی در مراجع ذیصلاح مربوطه ارجاع خواهد کرد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمود فاضل رئیس شورای عالی نظام پزشکی در مراسم روز ماما اظهار کرد: ایجاد هارمونی در بین رشته‌های علوم پزشکی از لوازم و تکالیف یک سیستم حرفه‌ای پیشرو است.

وی حوزه پزشکی را پرافتخارترین حوزه‌ها در کشور خواند و افزود: نقش ماما در بهبود شرایط مادر باردار که به گفت و گو و انتقال تجربیات و مهارت‌ها اعمال می‌شود، مصداق هنرمندی است.

فاضل گفت: ماماها، خانواده که پایه‌ای‌ترین واحد جامعه است را مراقبت می‌کنند و این باید حاکمیت را متوجه نماید که نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای و معیشتی ایشان مبذول کند.

وی همچنین به تفاهمنامه سازمان نظام پزشکی با وزارت آموزش و پرورش که طی آن بر تأمین مراقبین سلامت وزارتخانه از دانش آموختگان جامعه پزشکی از جمله مامایی تأکید شده است، اشاره کرد.

فاضل ضمن تأیید مشکلات حوزه‌ سلامت بر حفظ امید به عنوان یک راه استراتژیک تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد