Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت با حضور سیدمحمدهادی ایازی، رئیس جشنواره، محمود تارا،  امیرحسین اسدی دبیر جشنواره و اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره برگزار شد.

بنا بر این گزارش، آیین اختتامیه این جشنواره با نمایش تیزر تبلیغاتی جشنواره و اجرای محمدسلوکی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن امیرحسین اسدی، دبیر جشنواره به عنوان اولین سخنران روی سن آمد. او گفت: در حال حاضر ما بیکاران زیادی زیادی در مملکت داریم و وقتی نگاه می‌کنیم  و می‌بینیم در اکوسیستم سلامت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان ظرفیت اشتغال داریم، غبطه می‌خوریم. فرهنگسازی برای کسب و کار نو از دوران مدرسه و دبستان آغاز می‌شود تا پس از دانشگاه ادامه دارد و مانند دانه‌های تسبیح به هم ربط دارد. برخی از افراد باید مانند پنیر پیتزا شوند تا این ناهم جنس‌ها را به هم وصل کنند. حال زحمت این کار، گردن معاونت اجتماعی افتاده است. در این راه شتابدهنده‌های بزرگ و قانونی شروع به حمایت از استارتاپ‌های این حوزه کردند. سیستم مدارسی که اکنون داریم جهت آمادگی افراد برای ۱۰ سال گذشته است نه آینده. ما این اقدام را آغاز کردیم تا اتفاق خوبی در نظام سلامت کشور بیفتد.

اسدی ادامه داد: در شرایطی که اقتصاد ۲۳۰ بیلیون دلاری تا سال ۲۰۲۰ اقتصاد مبنی بر فناوری اطلاعات و اخلاق است، اشتغال و دارایی ایجاد می‌شود. در حال حاضر در کشور ۴۶ میلیون ساعت در روز به بازی‌های رایانه‌ای پرداخته می‌شود. اپلیکیشن‌های زیادی در کافه بازار داریم که غالبا در موضوع سبک زندگی هستند. چه بهتر که همه اینها در بستر نظام سلامت بتوانند با ایجاد اعتماد در مردم به کار آیند. امیدواریم این جشنواره، آغازی در این عرصه باشد.

او افزود: یکی از بازخوردهای جشنواره این بود که دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت قرار است روز شنبه جلسه‌ای با استارتاپ‌های سلامت داشته باشد. همچنین دو هفته دیگر خود ما قرار است شتابدهنده تخصصی سلامت را راه‌اندازی کنیم. امیدواریم سال آینده به جای ۱۶۰۰ اثر، ۱۶ هزار اثر به جشنواره رسیده باشد. از این تعداد آثار هم باید به خود ببالیم و هم باید تأسف بخوریم. به خود ببالیم که توانسته‌ایم آغازگر چنین رویدادی باشیم و تأسف بخوریم که چرا این تعداد بیشتر نبود. ما سه هفته داوری سنگین فنی داشتیم و بسیار سخت‌گیری کردیم. باید اعلام کنم که برخی از بخش‌ها برگزیده نداشت. داوری سخت‌ترین کار است ولی باید این سخت‌گیری‌ها برای ارتقای سلامت مردم انجام می‌شد.

بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم کلیپی از روند داوری در جشنواره پخش شد. بعد از آن یکی از سازندگان ربات آرش روی سن آمد و به معرفی این ربات سخنگو پرداخت. ربات آرش خود را معرفی کرد و از کاربرد خود در بهبود روند درمان کودکان گفت.سپس اعضای هیأت داوران بخش سرویس ها، خدمات، وبسایت ها و وبلاگ ها معرفی شدند.

در این بخش فرخ شهریاری با رسانه «ابر سلامت»، دکتر مجید کوهی اصفهانی با رسانه «بهرویان»، وحید کریمانه با رسانه «فول فکر» و فرزاد ریانی با رسانه «سامانه یکپارچه نوبت دهی آنلاین سینا» مقام سوم را کسب کردند و از آیدا الهی با «آیدا تجربیات یک بیمار ضایعه نخاعی» تقدیر شد.

همچنین در این بخش مهدی خدادادی با رسانه «دکتر ساینا» مقام دوم و سوگل ثابت فر با رسانه «شفاجو»  مقام اول را کسب کرد.

پس از ان کلیپی از آیدا الهی پخش شد که به دلیل ضایعه نخاعی نمی‌توانست در مراسم حضور پیدا کند و مورد تشویق حضار قرار گرفت.

پس از آن داوران بخش تلفن همراه و شبکه های اجتماعی معرفی شدند که در این بخش مهدی خدادادی با رسانه «دکترساینا» مقام سوم، حمیدرضا جمشیدی مقدم با رسانه «فیتَپ» مقام دوم و حمید رفیعیان با رسانه «کرفس» مقام اول را کسب کردند و از علیرضا صالحی تقدیر شد.

در بخش شبکه‌های اجتماعی نیز سیدمحمدموسوی، مدیر شرکت بهداشتی فیروز شایسته تقدیر اعلام شد.

همچنین داوران بخش هنرهای دیجیتال و بازی های رایانه ای نیز معرفی شدند و به همراه تارا روی سن آمدند. سپس مدیر عامل یک شرکت بازی‌های رایانه‌ای تحرکی روی سن آمد و به معرفی این بازی پرداخت.

در این بخش «دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت» و «مرکز سلامت محیط کار و فعال در حوزه ترک دخانیات» شایسته تقدیر اعلام شدند.

همچنین از مرکز دیجیتال کرمانشاه محمدعلی فدایی برای «اینفوگرافی اعتیاد اینترنت» مقام سوم، آرزو مرادی برای «انیمیشن بیماری سل» مقام دوم و هادی امیری و رها فرجی برای انیمیشن «عصر وارونه دکتریسم» مقام اول را کسب کردند.

در بخش بازی‌های رایانه‌ای، مهدیس تابع امام برای «ویتامید» مقام سوم، محمدبیک ملایی برای «دونده»

مقام دوم را کسب کردند. همچنین از شایان شفیعی برای «کافه گیم» تقدیر شد.

در بخش دیگری از این برنامه، محمود تارا، رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: خوشحالم که در این جمع پرانرژی هستم. از سوی وزارت بهداشت دست شما جوانان فعال را می‌فشارم. دورادور دیده‌ام دوستانی که در این حوزه کار می‌کنند. ما تمام هم و غم مان این است که این دوستان ناامید نشوند. از شما می‌خواهم که همیشه با گروه‌هایی که دارید متحد باشید. رقابت‌پذیر باشید و دیگران را نیز تشویق کنید. با روحیه و انگیزه به کار خود ادامه دهید و همچنان خستگی‌ناپذیر باشید. دیده‌ایم کسانی که با خستگی‌ناپذیزی به راه خود ادامه داده‌اند و موفق شده‌اند. همچنین توصیه می‌کنم از همان اول به مدل اقتصادی خود فکر کنید.

در بخش جنبی و سامانه هوشمند و بازی‌های رایانه‌ای فرزانه یوسفی، نماینده شرکت نورو چلنج «دستیار هوشمند مدیریت استرس» به عنوان مقام سوم اعلام شد. بعد از آن گروه آدرنالین و شرکت اردو به معرفی عینکVR و فناوری واقعیت مجازی و کاربرد آن در پزشکی پرداخت. در بخش نرم‌افزارهای رایانه‌ای رسول شکیبا، برای درمان سینا طب شایسته تقدیر اعلام شد.

در بخش دیگر،  سیدمحمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت و رئیس جشنواره روی سن آمد و طی سخنانی گفت: همانطور که پیش از این اشاره کردم، حمایت‌های لازم از استارتاپ‌های سلامت تاکنون صورت نگرفته بود و نظام سلامت در این حوزه دچار نوعی عقب‌ماندگی بود. به نظر می‌رسد اقدامات جدی در این حوزه باید صورت می‌گرفت. در حال حاضر اپلیکیشن‌هایی داریم که به نوبت‌دهی بیماران و سامانه‌ای برای اسکان‌ همراهان بیماران وجود دارد که بسیار موثر است. بعد از این جشنواره، راه‌اندازی مرکز شتابدهی سلامت را خواهیم داشت. در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری امضا شد. امیدواریم با ورود این نهادها، در این حوزه حمایت‌های لازم صورت گیرد و در حمایت از استارتاپ‌ها نقش حمایتی خود را ایفا کنند.

پس از سخنان رئیس جشنواره، داوران بخش جنبی در بخش دانشگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد معرفی شدند.

در این بخش علی کوزه‌گر، برای مجتمع دیجیتال خلیج فارس، ولی‌اله شجاع پوریان برای معاونت اجتماعی شهرداری تهران، مجید ولی محمدی برای موسسه ویکی نیکی و سید تقی نوربخش برای سازمان تامین اجتماعی دیپلم افتخار دریافت کردند.

همچنین برگزیدگان بخش جنبی در بخش شرکت برتر نیز اعلام شد که در این بخش از سیدمحمد موسوی، از شرکت فیروز و سمیرا سادات شرفی، موسسه مطهر نت پارس تقدیر شد.

محمد موسوی که خود با صندلی چرخ‌دار به مراسم آمده بود، با حضور روی سن گفت: شرکت فیروز شرکتی است که با معلولان اداره می‌شود و ما بدون دستگاه و ماشین مشغول به کار هستیم و همین است که محصولات ما پر از انرژی است. ما به روش سرمایه‌داری الهی کار می‌کنیم. سرمایه از آنِ خداوند است و من حقوق‌بگیر او هستم. در معلولیت و ناتوانی است که توانایی‌ها پرورش می‌یابد و معلولان باید سازنده باشند.

در قسمت برگزیدگان بخش جنبی (شتاب‌دهنده برتر) نیز حمید صراف‌ها از مدیکالیتور، فریدون کورنگی از مَپس و ادریس بابایی، آریا سلامت آبتین، دیپلم افتخار دریافت کردند.

در بخش برگزیدگان بخش جنبی (استارتاپ برتر سلامت) نیز سید محمود فتاحی معصوم از نوبان، سوگل ثابت فر از شفاجو، شقایق خلیلی از آزمایش آنلاین، محمد سالار اسدی، مادران لک لک ۲، بهزاد جلالی از ابرِ سلامت، پدرام سلطانی از زوپ، گلرخ داوران پورفرد از هاسپیتل دیپلم افتخار دریافت کردند و در بخش جنبی (بین‌الملل) امیر سرکندی از موسسه مطهر نت پارس دیپلم افتخار دریافت کرد.

در بخش مقالات توسعه کاربری رسانه‌های دیجیتال در سلامت نیز رسول نوری برای مقاله شاخص‌های ارزیابی کیفیت نرم‌افزارهای موبایل هلث، نیلوفر چوبین برای مقاله دستبند هوشمند حساس به عفونت بیمارستانی و نجمه بهداد برای مقاله نظریه بازی‌ها در طبقه‌بندی مزاج‌ها دیپلم افتخار دریافت کردند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه» شامگاه شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ با اجرای حامد مدرس در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

علاوه بر جمع زیادی از کودکان و خانواده های آنان و شرکت کنندگان در این جشنواره، هنرمندانی همچون عادل بزدوده، وحید آقاپور مریم سعادت، حسن دادشکر، مهدی صبایی، هومن حاج عبداللهی، محمد بحرانی، رضا فیاضی، ماشاالله شاهمرادی زاده، ساقی زینتی، حسن دادشکر در‌ کنار محسن برمهانی معاون سیما، محمدرضا باطنی مدیر شبکه امید و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از حاضران در این مراسم بودند.

در این نشست که با حدود ۹۰ دقیقه تاخیر آغاز شد، پس از قرائت آیاتی چند از قرآن‌ کریم توسط قاری خردسال و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، یک نمایش موزیکال کوتاه توسط سه بازیگر کودک اجرا شد.

در ادامه نمایش عروسکی کوتاهی توسط «خاله گلی» و گودرز اجرا شد.

در ادامه این نشست، محسن برهانی معاون سیمای رسانه ملی پشت تریبون آمد و عنوان کرد: باید از همه کسانی که این رویداد مهم رسانه‌ای را برای دومین بار برگزار کردند تشکر کنم.

وی اظهار کرد: در دورانی که تولید محصول برای خردسالان و کودکان به سمت پویانمایی و واقعیت مجازی رفته است، کمک به این‌گونه تولید محتوای کودک‌ کار بزرگی است. از آقای باطنی و دبیر جشنواره سپاسگزارم که رویدادی را برگزار کردند که بیست میلیون نفر از کودکان و خردسالان ما با رأی دادن در آن مشارکت کردند.

وی اظهار کرد: امیدوارم سال آینده این رویداد به صورت بین‌المللی برگزار شود، چرا که خلأ آن در منطقه احساس می‌شود چراکه در کشورهای دیگر هم بحث نمایش عروسکی با آمدن ابزارهای رایانه‌ای کم‌رنگ شده است.

معاون سیما گفت: امروز قرار بود آقای جبلی ریاست محترم سازمان هم در این مراسم حضور داشته باشند که به خاطر کار غیرمترقبه‌ای که پیش آمد از بنده خواستند تا به نمایندگی از ایشان در این جمع صمیمانه و پرنشاط حاضر شوم.

در ادامه، مهدی صبایی وحید آقاپور به روی سن آمدند تا در کنار محسن برهانی معاون سیما جوایز تعدادی از منتخبان را اهدا کنند.

در بخش بازیگری از گروه تئاتر «کی بود کی بود من نبودم» تقدیر به عمل آمد.

محمدصادق باطنی مدیر شبکه کودک در ادامه این مراسم روی سن آمد و گفت: عروسک‌ها از مهم‌ترین‌ زبان‌های مشترک ما و کودکان است و کارشان این است که ما را به دنیای خیال ببرند. مدتی بود که حضور عروسک‌ها در تلویزیون کم‌رنگ شده بود. تلاش ما در برگزاری این جشنواره این بود که عروسک‌ها را با قدرت و باشکوه به تلویزیون برگردانیم و خاطره سازی این عروسک‌ها را که در دهه شصت و هفتاد پررنگ بود را دوباره احیا کنیم.

مدیر شبکه کودک اظهار کرد: ما شاهد ارسال بیست میلیون رأی به جشنواره دوم «عروسک‌خونه» بودیم ضمن این‌که ویدىوهای ما در این دوره از جشنواره در سراسر کشور ۲۴۰ میلیون تماشا داشت. این استقبال و همراهی مخاطبان حتماً انگیزه ما را برای ادامه مسیر بیشتر می‌کند.

در ادامه رضا فیاضی، وحید جلیلی، هومن حاج عبداللهی و مریم سعادت برای تجلیل از حسن دادشکر پیشکسوت نمایش عروسکی و تئاتر کودک و نوجوان روی صحنه آمدند.

حسن دادشکر با ابراز تشکر از این مراسم نکوداشت گفت: آن چیزی که من و هم‌نسلان من انجام دادند چیزی جز وظیفه نبوده؛ من از سال ۱۳۵۰ با دیدن یک نمایش عاشق کار کودک شدم و پس از دوران دانشجویی این راه را ادامه داد. م به امید این‌که نسلی از هنرمندان جدید را برای این کشور تربیت کنم.

این هنرمند پیشکسوت افزود: نمایش کودک فقط یک پدیده سرگرم‌کننده نیست، بلکه فرهنگ‌ساز است و تحول ایجاد می‌کند.

من اینجا و هر جا که تریبونی بوده وظیفه خود دانستم و می‌دانم این بگویم که ما کارهایی زیادی در سطح کشور داریم که ملغمه‌ای از جیغ و هورا کشیدن است. این شکل از برنامه‌سازی کار درستی نیست. چرا در تلویزیون همه مثل هم کار می‌کنند و خلاقیت ندارند؟ چرا همه از بچه‌ها می‌خواهند جیغ و هورا بکشند؟ ما نباید تماشاگرمان را خسته کنیم و بعد از آنها بخواهیم که حیف و داد بکشند

وی عنوان کرد: با جیغ و دست هورا و تشویق فقط احساسات را تخلیه می‌کنیم؛ بنابراین به عنوان یک علاقه‌مند از مسئولان تلویزیون خواهش می‌کنم؛ و پیشنهاد می‌کنم که فکری برای این فرمول دست و جیغ و هورا بکنند.

دادشکر اظهار کرد: من خدمتگزار بچه‌های ایران هستم و از این جشنواره و همکاران و اساتید خودم که در این مراسم حضور دارند تشکر می‌کنم. ما نسلی بودیم‌ که‌ جز خدمت به فرهنگ و هنر به کار دیگری فکر نمی‌کردیم.

در ادامه، با پخش کلیپ‌هایی از مجموعه‌های تلویزیونی خاطره ساز دهه شصت و هفتاد از عادل بزدوده عروسک‌سازی پیشکسوت تقدیر به عمل آمد.

وی در صحبت‌های کوتاهی گفت من بیشتر با عروسک‌ها زندگی می‌کنم و با آنها صحبت می‌کنم.

بزدوده افزود: خاطره‌ای هم دارم که مربوط به طراحی عروسک مجموعه «ماجراهای تا به نا» است. وقتی اسم عجیب‌وغریب «زی زی گولو آسی پاسی دراکوتا تا به تا» برای این عروسک انتخاب شدو ما اولین سکانس‌ها را کار می‌کردیم تنها کسی که در اولین پلان‌ها توانست این اسم را درست بگوید، مانی نوری ۶ ساله بود که برای ما شگفت‌آور بود. چون خانم برومند اصرار داشت که این اسم سیلاب بندی شود و آهنگین شود تا در ذهن‌ها ماندگار باشد.

انتهای پیام/

سید مرتضی حسینی

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها