Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@01:20:00 GMT

مورینیو؛ مردی که تسلیم نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۸۳۰۳

مورینیو؛ مردی که تسلیم نمی‌شود

خرداد: بعد از هفته‌ها جنگ داخلی و ناآرامی در باشگاه، طی دو هفته اخیر و در دوران تعطیلی بازی‌های باشگاهی، تلاش‌های زیادی برای برقراری جوی آرام در منچستر یونایتد انجام شده، تلاش‌هایی که امیدش به شروعی دوباره در این فصل بوده.

به گزارش خرداد به نقل از آی‎اسپورت؛ مالکین، مدیران، مربی و بازیکنان تیم از شروع فصل همه زیر فشار انتقادات بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملکرد کلی باشگاه منچستر یونایتد در این فصل تا حدی ضعیف بوده که منجر به سه شکست در هشت بازی اول لیگ و حذف از جام اتحادیه به دست داربی کانتی، تیمی از یک رده پایین‌تر، شده.

اگر شرایط بهبود پیدا نکند و یونایتد روند نتایج خودش را تغییر ندهد سرنوشتی غیر از اخراج در انتظار ژوزه مورینیو نخواهد بود. مورینیو تحت فشار زیادی است، اما به هیچ وجه حاضر نیست تسلیم شود، روحیه‌ای که از بازیکنانش هم می‌خواهد. مهمتر از همه، او در این نبرد هواداران یونایتد را پشت خودش می‌بیند، حمایتی که در هفته‌های آینده به شدت بهش نیاز خواهد داشت.

یونایتد امروز در استمفورد بریج مقابل چلسی قرار می‌گیرد، در استادیومی که در هشت بازی اخیرشان در لیگ هفت شکست برایشان رقم زده. سه روز بعد از این بازی هم جدال با یوونتوس در چمپیونز لیگ فرا خواهد رسید. اگر یونایتد در این دو بازی شکست بخورد همان اندک اعتماد به نفسی که پیروزی مقابل نیوکاسل با آن شرایط دراماتیک بهشان داده بود هم دوباره از بین خواهد رفت. اما نتیجه گرفتن در این دو بازی، با توجه به اینکه انتظارات از این تیم در حال حاضر خیلی بالا نیست، می‌تواند شروعی دوباره برای مورینیو و شاگردانش رقم بزند.

با وجود روزهای سختی که مورینیو این فصل پشت سر گذاشته، او هنوز لبخندش را فراموش نکرده و گاهی حتی دست به کارهایی بسیار بزرگ و تحسین‌برانگیز می‌زند. در ماه آگوست بود که خانواده یک هوادار سوئیسی یونایتد که به شدت بیمار بود با او تماس گرفتند و مورینیو چون قرار بود برای حضور در کنفرانس مربیان یوفا راهی این کشور شود به این خانواده قول داد تا حتما به دیدارشان برود. با وجود اینکه متاسفانه این هوادارا سوئیسی پیش از سفر مورینیو فوت کرد، اما او همچنان به دیدار خانواده‌اش رفت.

مورینیو آنقدرها هم که تصویر مطبوعاتی‌اش نشان می‌دهد ناراحت و ناراضی نیست. مسئله ذهنی بزرگ برای او انتظار بیشترش از بازیکنانش است. مورینیو از همان روز اولی که به یونایتد آمد اعتقاد داشت اوضاع می‌تواند و باید بهتر از این باشد. مورینیو هم مثل سر الکس فرگوسن از بازیکنانش انتظار دارد صد در صد با او باشند. روحیه او مثل سر الکس این است که یا همه چیز، یا هیچ چیز. اما تفاوت اینجاست که سر الکس معمولا همیشه از موضع قدرت این رویکرد را پیش می‌برد، نه وقتی تیمش در میانه جدول لیگ است. ساختن ذهنیتی که کل جهان علیه ما هستند هم می‌تواند به یک تیم کمک کند، به شرطی که این "ما" واقعا متحد باشد. در غیر این صورت اختلاف‌های داخلی در تیم بالا می‌گیرد و در نهایت در فوتبال مهم راهی غیر از اخراج مربی باقی نمی‌ماند.

خیلی از ستاره‌های سابق یونایتد این فصل از مورینیو و عملکردش انتقاد کرده‌اند، شاید بیشتر از همه پل اسکولز. ولی تقریبا هیچکدام از آن‌ها دوست ندارند مورینیو اخراج شود، چون همه هنوز عاشق یونایتد هستند: «واقعا امیدوارم شرایط برگردد. من دوست دارم مورینیو یک بار دیگر به همه ثابت کند چرا چنین مربی بزرگی است، چون نشستن روی نیمکت یونایتد بزرگ‌ترین چالش در دنیای فوتبال است. آیا این امکان‌پذیر خواهد بود؟ واقعا نمی‌دانم.»

یونایتد برای نجات از این شرایط باید به تداوم برسد، تداوم در نمایش‌ها و تداوم در نتایجش. این نداشتن تداوم، نه فقط از یک بازی به بازی دیگر، بلکه در جریان یک بازی، بیشترین ضربه را به پروسه ساخته شدن یونایتد به عنوان تیمی مورینیویی زده.

بازگشت بزرگ شاگردان مورینیو در استادیوم اتحاد که باعث شد جشن قهرمانی منچستر سیتی به تعویق بیافتد، باید نقطه شروعی برای این دوران جدید و بازگشت به روزهای افتخار می‌شد، اتفاقی که البته رخ نداد. بازگشت مقابل نیوکاسل و نمایشی یادآور دراماتیک‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین روزهای یونایتدِ سر الکس شاید نقطه‌ای برای این شروع دوباره باشد. این دو هفته فرصتی بسیار خوب برای آرام کردن جو کلی باشگاه به دست داد. پیروزی برابر چلسی امروز، در استمفورد بریج، می‌تواند حتی یک بار دیگر خوشحالی را هم به یونایتد بازگرداند.

برچسب ها: مورینیو ، منچستریونایتد ، فوتبال

منبع: خرداد

کلیدواژه: مورینیو منچستریونایتد فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توخل به پپ رسید: هدف بعدی مورینیو است

به گزارش "ورزش سه"، توماس توخل دیشب با حذف کردن آرسنال ‏تیمش بایرن مونیخ را به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رساند. او برای ‏سومین بار با سه تیم متفاوت به این مرحله رسید. ‏

توخل در تاریخ چمپیونزلیگ سومین مربی‌ای است که موفق به ثبت ‏این رکورد می‌شود. او حالا با سه تیم پاری سن ژرمن، چلسی و بایرن ‏مونیخ حضور در نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ را در کارنامه دارد. مربی ‏آلمانی حالا از این نظر با پپ گواردیولا برابر است. پپ هم تاکنون با ‏سه باشگاه بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی به نیمه‌نهایی ‏رسیده است. پپ در سه دوره‌ای که با نیمه‌نهایی رسیده دوبار با ‏بارسا و یک‌بار با چمپیونزلیگ فاتح جام شده است. ‏

ولی توخل هنوز تا رکورد ژوزه مورینیو فاصله دارد. آقای خاص کسی ‏است که این رکورد به نام او است. ژوزه با چهار تیم متفاوت حضور در ‏نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ را تجربه کرده است: پورتو، چلسی، اینتر و ‏رئال مادرید. با این‌حال ژوزه تنها دو بار موفق به فتح جام شده، یک‌بار ‏با پورتو در فصل 04-2003 و یک‌بار با اینتر در فصل 10-2009. ‏

توماس توخل در پایان فصل از بایرن مونیخ جدا می‌شود و در نتیجه ‏این شانس را دارد که با تیمی دیگر حضور در نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ ‏را تجربه کند. او در این صورت می‌تواند به رکورد مورینیو برسد. ‏

دیگر خبرها

  • توخل به پپ رسید: هدف بعدی مورینیو است
  • ژاوی در مسیر مورینیو؛ منتقد دیروز، معترض امروز
  • ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم! / زیرنویس فارسی
  • مردی با تیراندازی برادر خود را کشت و تسلیم شد
  • از تسلیم شدن مقابل پرسپولیس تا رویای فینال آسیا!
  • تولد آقای خاص جدید: مورینیو چیه، موسینو داریم!‏
  • اولین تماس مورینیو با بازیکنان رم بعد از برکناری؛ آقای خاص حال اندیکا را جویا شد
  • (تصاویر) ساختمان تاریخی بورس دانمارک تسلیم شعله‌های آتش شد
  • جنجال جدید ستاره منچستریونایتد و برخورد شدید تن‌هاخ
  • برخورد تن‌هاخ با ستاره یونایتد برای یک لایک!