Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دریجانی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت اظهار داشت: کار نظارت بر عملکرد ۲۰۰ راهنمای بالینی استان یزد در حال انجام است و راهنمایان بالینی وظیفه بهینه‌سازی هزینه‌های درمانی را بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: بهینه‌سازی مصرف دارو به ویژه آنتی بیوتیک‌ها و هزینه‌های درمانی از اهداف اجرای این طرح است و امیدواریم با اجرای آن بتوانیم هزینه‌های بیماران را مدیریت کرده زیرا هر سال هزینه‌ها از سقف تعیین شده بیشتر تمام می‌شود و انبوهی از بدهی برای بیمه سلامت و دولت بر جای می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حقوق شهروندی و مشتری مداری از شعارهای بیمه سلامت است، افزود: همواره در این زمینه در سطح کشور دارای رتبه‌های خوبی بوده‌ایم و همه همکاران ما در بیمه سلامت خود را موظف به پاسخگویی کامل و جامع به بیمه شدگان می‌دانند.

دریجانی در مورد سطح بندی و نظام ارجاع نیز بیان کرد: نظام سطح بندی و نظام ارجاع در همه روستاهای کشور از جمله روستاهای استان یزد در حال اجرا است و هم اکنون در استان یزد بیش از ۷۴ پزشک و ماما در مراکز جامع روستایی به صورت شبانه روزی فعالیت دارند و در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که در برخی داروخانه‌ها برای بیماران زیر پوشش بیمه سلامت ایجاد شده است، اظهار داشت: بعضی از داروخانه‌ها با این ادعا که بیمه‌ها سهم خود را به داروخانه پرداخت نکرده‌اند، از پیچیدن نسخه بیمار سر باز می‌زنند که این به هیچ وجه شایسته نیست زیرا بیمه سلامت پرداخت‌های خود را به روز رسانی کرده است.

دریجانی عنوان کرد: البته داروهای خاص یا عدم وجود دارو در داروخانه‌ها، بحثی جداگانه است اما اگر داروخانه‌ای در سطح استان نسخه بیمار را به این بهانه نپیچید، بیماران مراتب را به بیمه سلامت اطلاع دهند.

وی افزود: بدهی همه داروخانه‌ها و پزشکان استان یزد تا مرداد ۹۷ پرداخت شده، بدهی بیمارستان‌های دولتی نیز تا تیرماه و بدهی بیمارستان‌های خصوصی تا اردیبهشت ماه ۹۷ پرداخت شده است.

دریجانی یادآور شد: بخشی از بدهی سال ۹۶ مربوط به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی هنوز پرداخت نشده که پرداخت آن در دست پیگیری است.

کد خبر 4435625

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمه سلامت استان یزد یزد اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی گرگان بوشهر کرمانشاه مشهد یاسوج خبرگزاری مهر مرز مهران شهرکرد شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال جدید

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­ انیسیان افزود: با وجود تصویب این افزایش در جلسه هئیت دولت، جزئیات آن نظیر ­تعرفه های­ ویزیت و جزء فنی و جزء حرفه‌ای مشخص نشده­ ­­و در حال بررسی است. وی گفت: بر اساس این مصوبه که بیش از ۷۵ درصد آن زیرساخت‌های نظام سلامت مثل هتلینگ بیمارستان ها، جزء فنی نگهداری تجهیزات پزشکی و دارو است و کمتر از ۲۵ درصد از این تعرفه گذاری به دستمزد کادر درمان و پزشکی اختصاص می‌یابد. انیسیان ادامه داد: با مذاکرات و محاسبات با رویکرد پرداخت حداقلی از جیب مردم و حفظ زیرساخت‌های نظام سلامت، جزئیات این افزایش تعرفه‌ها تعیین خواهد شد. مدیرکل برنامه ریزی و اقتصاد سلامت سازمان نظام پزشکی گفت: تورم نظام سلامت به دلیل وابستگی زیاد به نیروی متخصص و تکنولوژی حدود ۲۰ درصد از تورم عمومی بیشتر است. سازمان نظام پزشکی تورم نظام سلامت را در سال ۱۴۰۲ حدود ۶۶ درصد محاسبه کرده، اما دولت عدد ۳۶ درصد را برای افزایش تعرفه‌ها انتخاب کرده است. وی گفت: میزان پرداخت از جیب مردم در خدمات مختلف متفاوت است. در مورد دارو کمتر است، در بخش خدمات­ خصوصی بیشتر است حدود­ ۶۰ درصد از هزینه‌های بستری و سرپایی  ­­از جیب مردم پرداخت می‌شود. انیسیان گفت: سیاست‌های انقباضی دولت و کمبود منابع بیمه‌ها منجر به افزایش پرداخت از جیب مردم می‌شود.

دیگر خبرها

  • شوک سال جدید به استقلال، زود خنثی شد!
  • ستاره‌های فوتبال در نوروز پولدار شدند!
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • ثبت ۵۰ هزار نسخه سرپایی از ابتدای طرح نوروزی
  • تمدید بیمه رایگان سلامت پنج دهک نخست جامعه در سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال جدید
  • پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های زیست محیطی 
  • پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های زیست محیطی