Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@00:42:07 GMT

افسردگی جامعه را به شدت تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۸۴۰۸

افسردگی جامعه را به شدت تهدید می‌کند

رکنا: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: همه تلاش خود را در دولت برای حمایت از برنامه‌های ورزشی و تندرستی بانوان خواهیم کرد.

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در برنامه‌ای که به مناسبت هفته تندرستی و سلامت زنان صبح امروز برگزار شد، ضمن تبریک این هفته گفت: از برگزاری هفته سلامت بانوان تشکر می‌کنم که کار مشترکی بین وزارت ورزش، وزارت بهداشت و معاونت زنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دختران مدال‌آور در پاراالمپیک و زنان قهرمان کشور مایه افتخار هستند، گفت: افتخار می‌کنیم که یک سوم تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی برای اولین بار در تاریخ ایران زن هستند. یعنی از بین 300 نفر 100 نفر خانم هستند. از بین مدال‌هایی که دریافت شده یک سوم مدال‌ها به خانم‌ها اختصاص یافته است.

وی افزود: از حدود 60 مدال 18 مورد متعلق به بانوان بوده است. ما ثابت کردیم زن ایرانی می‌تواند در عرصه‌های قهرمانی و سلامت پیشرو باشند.

معاون زنان و خانواده خاطرنشان کرد: امروزه یکی از مهمترین بیماری‌های جوامع صنعتی و توسعه یافته کم‌تحرکی است و متاسفانه کم‌تحرکی عامل اصلی برای بروز بیماری‌هایی تحت عنوان بیماری‌های متابولیکی، دیابت، قلبی، عروقی و افسردگی است.

وی تاکید کرد: امروزه جامعه ما را افسردگی به شدت تهدید می‌کند و ورزش Sport درمانی برای این مسئله توصیه می‌شود. امروز در بسیاری از کشورها پزشکان اجازه دادند ورزش به عنوان عاملی برای درمان تجویز شود. یعنی ورزش به عنوان داروهای تجویزی در لیست قرار گرفته است.

ابتکار افزود: امروزه عنوان می‌شود یک ساعت پیاده‌روی در جنگل‌ و یا فضاهای سبز بسیار در سلامت روانی و جسمی تاثیرگذار است در همین رابطه از شهرداری و نهادهای مربوطه تشکر می‌کنم. یک ساعت پیاده‌روی در جنگل معادل یک قرص فشار خون عمل می‌کند. امروز به بحث ورزش در پزشکی و درمان بیماری‌ها بسیار اشاره می‌شود. اهمیت ورزش در دنیای امروز بسیار زیاد است و همه ما باید برای این مساله تلاش کنیم. حرکتی که امروز در تهران و تمام شهرهای ایران برگزار می‌شود حرکتی ملی است و همه بانوان ایرانی از این برنامه استفاده خواهند کرد.

وی افزود: ما همه تلاش خود را در دولت برای حمایت از برنامه‌های ورزشی و تندرستی بانوان خواهیم کرد.

ابتکار تاکید کرد: برای سلامت زنان روستایی هم برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در حال انجام است. شهرداری‌ها سالن‌ها و امکانات زیادی دارند اگر این امکانات را تقسیم کنند در وهله اول عدالت جنسیتی برقرار می‌شود. شهرداری‌ها باید فضاهای جدید ورزشی برای زنان ایجاد کنند و پارک‌های خاص بانوان هم کمک‌کننده است. امیدوارم بتوانیم در این زمینه و زمینه‌های مختلف که به بحث سلامتی Health و تغذیه برمی‌گردد موفق عمل کنیم. باید بدانیم بهبود شرایط بهداشتی و سلامت زن ایرانی طی 40 سال بعد از انقلاب بسیار چشمگیر بوده است. یکی از این گزینه‌ها امید به زندگی است. امید به زندگی از زمان انقلاب که حدود 55 سال بود در حال حاضر بین زنان ایرانی 76 سال است و از آقایان هم جلوتر است یعنی حدود 4.5 سال امید به زندگی زنان از آقایان بیشتر است. این مسائل دستاوردهای بزرگی است.

معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: از رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و همه مردم دعوت می‌کنم در زمینه بهبود وضع سلامت کشور و توسعه ورزش با ما همکاری کنند و افزایش اطلاعات علمی و‌ آگاهی زنان از مسائل مرتبط با سلامت خودشان از عوامل مهم است.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید
 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جوانی پوست صورت در 6 دقیقه! تمجید بازیگر «بازی تاج و تخت» از فیلم اصغر فرهادی تکه ای از ماه 600 هزار دلار فروخته شد فرود اضطراری هواپیما در ترافیک آزادراه + فیلم دختری همکلاسی هایش را به میهمانی وحشتناکی دعوت کرد! همخوابی چندش آور زوج جوان با سگ + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا همخوابی دختر دانشجو با استاد به خاطر نمره پایان نامه ! 200 هزار تومان قیمت جنازه مرد تهرانی بود! قیمت خودرو در سراشیبی سقوط/ دلالان هم فروشنده شدند! + لیست قیمت ها قتل جوان 23 ساله در ساری / قاتل تحت تعقیب پلیس بریدن سر خانم دکتر توسط معلم عاشق پیشه! + عکس 4 قتل فجیع پایتخت فقط در 30 دقیقه شوم! / گفتگو و عکس مشاهده آدم فضایی ها در آسمان!+فیلم قاتل اصلی محیط بان پارک ملی گلستان دستگیر شد + عکس مهدی توسط مرد قانون شکنجه شد تا رشوه بدهد! + جزییات اعدام برای کریم در سلاخی کردن پسر ناتنی اش + عکس پسرخندان زن جوان 40 سال از شوهر مرموزش کوچکتر بود! / او روانشناس بود؟! 6 مرد با لباس زنانه در مسیر اربعین دستگیر شدند ! +عکس و فیلم فیلم لحظه متلاشی شدن ناو آمریکایی پس از حمله موشکی

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه سلامت ورزش Sport پزشکی سلامتی Health جامعه خانواده دولت تهدید حمایت عکس فیلم ایران اعدام محکوم شد خانواده ایرانی من دختران سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۸۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان

 درویشی از اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی سبزی سالم ویژه زنان روستایی و ‏عشایری شهرستان کرمان با هدف توانمند‌سازی و فراهم کردن زمینه اشتغال برای آن‌ها خبر داد.‏

 وی افزود: جهاد کشاورزی با هدف ترغیب زنان روستایی به ایجاد باغچه سلامت، تولید محصول سالم و ارگانیک و درآمدزایی با همکاری مرکز جهاد کشاورزی باغین در ابتدای کار توزیع بذر کشت سبزیجات به زنان روستایی داوطلب برای ایجاد باغچه های خانگی را انجام داد. 

‏ وی در خصوص اهمیت اجرای طرح‌های ویژه زنان روستایی بیان کرد: حمایت از اشتغال زنان روستایی با اجرای برنامه های ‏آموزشی و ترویجی برای آنان و حمایت مالی آنان از طریق صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی، ‏موجب تقویت روحیه خودباوری و تعاملات اجتماعی زنان، ایجاد انگیزه تولید برای ارتقای معیشت خانواده، بهره ‏مندی خانوار روستایی از تغذیه سالم، درآمد زایی برای آنان و توسعه پایدار روستایی می شود‌. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان افزود: ترویج فرهنگ تولید و مصرف سبزیجات سالم خانگی به منظور سلامت و بهبود تغذیه خانوار‌های روستایی از اهداف این طرح می باشد. 

وی بیان داشت: همچنین به منظور ارتقای سطح سلامت تغذیه خانواده از روش‌های بیولوژیکی وغیر شیمیایی برای مبارزه با آفات و علف‌های هرز استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day
  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور