Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی سبب بهبود کیفیت هوای درون فضا‌های بسته، چون خانه و کاهش خطر خشکی پوست می شود.

گل و گیاهانی چون سوسن، با جذب دی اکسید کربن محیط، سبب آزاد شدن بخار آب درهوای خانه و جلوگیری از خشکی پوست اعضای خانواده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گیاهان با جذب دی اکسید کربن محیط، مقداری آب و نورخورشید، اکسیژن را به فضا تزریق می‌کنند. درخانه‌هایی که گیاهان غیر حساسیت زا وجود دارد و افراد دچار حساسیت به گرده گیاهان نیستند، وجود گل و گیاهان سبب تصفیه هوای داخل خانه و جلوگیری از خشکی پوست و ابتلای افراد به مشکل هایی، چون سرفه مزمن و آسم می‌شود.


کارشناسان استفاده از گل و گیاهان زینتی را داخل خانه، راهکاری ساده، مقرون به صرفه و اثرگذار درکاهش خطر ابتلا به بیماری‌های پوستی، ویروسی، خشکی پوست و مشکل‌های تنفسی می‌دانند.

پژوهش درباره اثرگذاری استفاده از گل و گیاهان برای تصفیه کردن هوای داخل خانه‌، حاصل تحقیق دانشمندان دانشگاه ریدینگ (Reading) درکشور انگلستان است.

به گفته کارشناسان افراد بازه زمانی طولانی را در خانه سپری می‌کنند،‌از این رو نیاز به تصفیه هوای درون خانه و وجود مقدار کافی اکسیژن امری ضروری است،‌به ویژه افراد سالمند، کودکان، زنان باردار و بیماران بازه زمانی طولانی را درخانه سپری می‌کنند و افزون بر استراحت و تغذیه مناسب، نیاز به تنفس هوای سالم و اکسیژن کافی دارند.


گیاهان افزون بر تصفیه هوای درون خانه، سبب کاهش سطح استرس، رفع خستگی، بهبود خلق و خو و افزایش آستانه تحمل درد دربیماران می‌شوند.

به گفته کارشناسان گیاهان مختلف دارای سطح توانایی متفاوت برای مهار دی اکسید کربن محیط و تزریق اکسیژن به فضای اطراف هستند و پژوهش دانشمندان برای شناسایی گونه‌های گیاهی اثربخش درتصفیه هوای محیط ادامه دارد.

محققان عملکرد گیاهانی، چون سوسن و گیاه برگ گندمی را در تصفیه هوا و تزریق اکسیژن به محیط بسیار اثربخش دانسته اند.


حفظ رطوبت پوست در سلامت بدن بسیار اثرگذار است و درصورت از دست دادن رطوبت پوستی احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی یا عفونت سینوسی وجود دارد.


پژوهش همچنین نشان داده درمحیطی که میزان رطوبت هوا بالاست احتمال انتقال ویروس آنفلوآنزا کمتر خواهد بود زیرا ویروس این بیماری نمی‌تواند به آسانی درهوای مرطوب جریان پیدا کند.


کارشناسان توصیه می‌کنند افزون بر خانه درمحیط کاری و اداری نیز از گل‌های زینتی استفاده شود.

وجود گیاهان در این محیط ها باعث جلوگیری از گسترش بسیاری از بیماری ها، افزایش اکسیژن محیط، جلوگیری از افسردگی بین کارکنان و زیبایی محل کار می‌شود.

نتیجه‌های این پژوهش درمجله (the journal Air Quality, Atmosphere & Health) منتشر شده است.

منبع:dailymail

انتهای پیام/

گل و گیاهان آپارتمانی، راهکاری فوق العاده برای زیبایی پوست

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب این قارچ‌ها باشید!

آفتاب‌‌نیوز :

طی روز‌های گذشته سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش سه برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و اعلام کرد که در یک ماه گذشته ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ‌های خود رو، دچار مسمومیت و ۱۴ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

گفته می‌شود در فصل بهار و با افزایش حجم بارش‌ها، قارچ‌های زیادی در طبیعت می‌رویند و ممکن است برخی افراد بدون آگاهی این قارچ‌های خود رو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف کنند که در نهایت ممکن است منجر به مسمومیت‌های شدید و حتی مرگ افراد شود.

اما سوالی که با انتشار این اخبار در ذهن بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که چگونه می‌توان قارچ‌های سمی را از غیرسمی در طبیعت تشخیص داد و آیا همه قارچ‌هایی که در طبیعت می‌رویند سمی هستند؟ سوالی که ترحم بهزاد - مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در پاسخ به آن می‌گوید طبق مطالعات متخصصین و کارشناسان مربوطه، قارچ‌های سمی از نظر خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه شباهت زیادی به قارچ‌های خوراکی داشته و بسیار خطرناک هستند. تشخیص انواع خوراکی قارچ از انواع سمی مشکل بوده و تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه شناسی امکان پذیر است.

بهزاد همچنین از مردم درخواست کرد که از برداشت و مصرف خودسرانه قارچ‌های موجود در طبیعت و همچنین گیاهان دارویی که نوع آن‌ها را نمی‌شناسند جداً خودداری کنند.

وی همچنین عنوان کرد که بر اساس گزارش‌های واصله برای سم قارچ، پادزهر وجود ندارد و معالجه میسر نیست؛ بنابراین تنها راه ممکن جلوگیری از صدمات مصرف این نوع گیاهان و عدم برداشت گیاهان ناشناخته است که علاوه بر صدمات جانی، به اکوسیستم مرتعی آسیب می‌رساند، تنوع زیستی را از بین می‌برد، موجب تخریب منابع می‌شود، خسارات و زیان فراوان به نسل فعلی و نسل‌های آینده می‌زند و موجب انقراض گونه‌ها شده و حیات را از بین می‌برد.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری تصریح کرد: مصرف قارچ توسط حیوانات و پرندگان، بیانگر غیر سمی بودن آن قارچ برای انسان نیست و حتی برخی از سموم مقاوم به گرما بوده و آماده سازی آن به صورت کباب، آب پز و بخار پز و سرخ کردن، مواد سمی از بین نمی‌برد و سم زدایی نمی‌شوند؛ بنابراین توصیه می‌شود از برداشت و مصرف خودسرانه گیاهان دارویی و قارچ‌ها که نوع آن‌ها را نمی‌شناسید جداً خودداری کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه
  • تغییر چهره محسوس بازیگر زن ۵۴ ساله بعد از عمل زیبایی! | تصویر
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید