Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@22:04:44 GMT

حجازی بالاتر از دروازه بان قرن آسیا و قهرمان عراقی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۸۴۹۳

حجازی بالاتر از دروازه بان قرن آسیا و قهرمان عراقی

دروازه بان اسطوره ای فوتبال ایران در نظر سنجی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب بهترین های تاریخ جام ملت های آسیا با اختلافی فاحش در صدر است و به احتمال قوی بهترین دروازه بان تمام ادوار جام ملت ها خواهد شد.

به گزارش" ورزش سه" بعد از اینکه علی دایی، علی کریمی و مهدی مهدوی کیا در نظر سنجی بهترین های تاریخ جام ملت های آسیا به عنوان بهترین مهاجم، بهترین هافبک و بهترین مدافع انتخاب شدند در انتخاب بهترین دروازه بان هم یک ایرانی در صدر قرار دارد و او کسی نیست جز ناصر حجازی، دروازه بان افسانه ای فوتبال ایران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که تا ماه ژانویه و آغاز رقابت های جام ملت های آسیا 2019 در امارات متحده عربی ، حدود سه ماه باقی مانده است سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جذابیت بخشیدن به این رقابت ها از هم اکنون اقدام به انتخاب بهترین بازیکنان تمام ادوار جام ملت های آسیا کرده است. این انتخاب براساس آرای کاربران سایت ای اف سی و در چهار نظرسنجی بهترین مهاجم، بهترین هافبک، بهترین مدافع و بهترین دروازه بان انجام شده است.


شش دروازه بان برتر جام ملت ها


سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا شش دروازه بان برتر تاریخ جام ملت ها را انتخاب کرده است و از ایران نیز ناصرحجازی با دوعنوان قهرمانی در جام ملت های آسیا نامش در میان نامزدهای دریافت این عنوان قرار داشت. اما در کمتر از دو روز از آغاز این نظر سنجی ناصرحجازی با اختلاف دو برابری نسبت به نور صبری دروازه بان عراقی به عنوان شانس اول کسب عنوان بهترین دروازه بان تاریخ جام ملت ها است. در اینجا با شش نامزد کسب عنوان بهترین دروازه بان تاریخ جام ملت های آسیا آشنا می شویم.


ناصر حجازی(ایران-219405 رای/ قهرمانی در جام ملت های 1972-1976)

 


ناصرحجازی یکی از بهترین دروازه بان های برتر آسیا در قرن بیستم است. او دروازه بان ایران در دوجام جهانی 1972 و 1976 بود و به دو مقام قهرمانی متوالی در این جام رسید. او تیم ملی ایران را در المپیک 1972 مونیخ نیز همراهی کرد و یکی از پایه های اصلی صعود ایران به جام جهانی 1978 آرژانتین بود. او به همراه تیم استقلال در جام باشگاه های آسیا 1970 نیز به مقام قهرمانی رسید. ناصر حجازی در زمان نگارش این مطلب با 219405 رای نفر اول رای گیری بهترین دروازه بان آسیا است هرچند آرای نورصبری عراقی در ساعات گذشته افزایش خیره کننده ای داشته است و ادامه این روند شاید یک رقیب جدی در کسب این عنوان برای ناصرخان به وجود بیاورد.


نور صبری(عراق-104859 رای- قهرمان با تیم ملی و بهترین دروازه بان جام ملت های 2007)

 


عراق در سال 2007 درحالی به مقام قهرمانی در رقابت های جام ملت های آسیا رسید که این تیم در مجموع دو گل دریافت کرد. این تیم در نیمه نهایی بعد از صد و بیست دقیقه بازی برابر کره جنوبی که با تساوی بدون گل به پایان رسید، دو پنالتی بازیکنان مطرح فوتبال کره جنوبی را گرفت. نورصبری در این بازی قهرمان عراق بود و توانست برای کشورش تاریخ سازی کند. او شانزده سال شماره 16 تیم ملی عراق را به تن کرده 100 بازی ملی هم انجام داده است. او در المپیک سال 2004 توانست عراق به جمع چهارتیم پایانی مسابقات برساند.


محمد الدعیه(عربستان-11843 رای/ بهترین دروازه بان در جام ملت های 1996 و 2000)

 


تنها یک بازیکن در فوتبال جهان وجود دارد که از محمد الدعیه که 178 بازی ملی برای تیم ملی عربستان انجام داده بیشتر بازی کرده است. الدعیه از سال 1993 در تیم ملی عربستان جانشین برادرش عبدالله الدعیه شد که تا قبل از او شماره یک فوتبال عربستان بود. او سیزده سال حراست دروازه تیم ملی عربستان را به عهده داشت و کمک کرد تا تیمش در جام ملت های 1996 به مقام قهرمانی رقابت ها برسد و همچنن عربستان را در سال 2000 برای دومین بار به فینال رقابت ها رساند.


لی وونگ جو(کره جنوبی-1386 رای/ حضور در تیم منتخب جام ملت های 2007)

 


مارک شوارتزر( استرالیا-1167 رای/ نایب قهرمان جام ملت های آسیا 2011)

 


یوشیکاتسو کاواگوچی( ژاپن-732رای/ قهرمان جام ملت های 2000 و 2004 و حضور در تیم منتخب جام ملت های آسیا2004)

 

 

حجازی بالاتر از الدعیه


نکته جالب درباره نظرسنجی بهترین دروازه بان این که محمد الدعیه که در انتخاب دروازه بان قرن آسیا ، توانسته بود به عنوان نفراول انتخاب و لقب دروازه بان قرن آسیا را از ناصرحجازی بگیرد این بار در رقابت با اسطوره فوتبال ایران با اختلاف رای بسیار بالا میدان را واگذار کرد. در حالی که حجازی با نزدیک 220 هزار رای اول است الدعیه با حدود 12 هزار رای در رده سوم قرار دارد و بعید است از این جایگاه بالاتر بیاید.


نورصبری رقیب شد

 

اما نکته مهم بعدی اینکه نورصبری دروازه بان عراقی که سابقه بازی در لیگ ایران و تیم مس کرمان را هم دارد طی 12 ساعت گذشته توانسته در نظرسنجی آرای خوبی را به دست بیاورد و اگر کاربران ایران در ساعات باقیمانده کمی حضورشان کمرنگ شود شاید این دروازه بان عراقی به رقیبی جدی تر هم بدل شود. درحالی که ناصر حجازی در حدود 220 هزار رای به دست آورده نور صبری آرایش را به 105 هزار رای نزدیک کرده است. ناصرحجازی درحال حاضر بیش از 115 هزار رای بیشتر از دروازه بان عراقی دارد و به احتمال فراوان باید اسطوره فوتبال ایران را بهترین دروازه بان تاریخ جام ملت های آسیا دانست.

ناصر حجازی ای اف سی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: ناصر حجازی ای اف سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصغر حسن‌زاده بهترین بازیکن دیدار ایران و قرقیزستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، در یکی از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا امروز چهارشنبه از ساعت ۱۲:۳۰ تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۶ بر یک ایران به پایان رسید.

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، در پایان این دیدار اصغر حسن زاده کاپیتان تیم ملی فوتسال کشورمان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

کد خبر 6087785

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ میرزازاده و کیانی بهترین ورزشکاران از نگاه مردم
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند/آقای ورزش ایران؛ امین میرزازاده
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • اصغر حسن‌زاده بهترین بازیکن دیدار ایران و قرقیزستان شد
  • ستاره آرسنال: با خوش‌شانسی به چلسی گل زدم
  • ترکیبی که بهترین تیم آسیا را از مرگ نجات می‌دهد
  • اعتماد اجباری به رفیعی در پرسپولیس؛ حالا نوبت خالد آبادی و استقلال است
  • تغییر شمسایی در خط دروازه تیم ملی جواب داد
  • استقلالی‌ها دیگر با لشگرکشی قهرمان نمی‌شوند | جدایی یحیی به نفع پرسپولیس شد | پرسپولیس بهترین تیم ایران است | استقلال امتیاز از دست می‌دهد و...
  • رونالد آرائوخو: مسخره است که به عنوان یکی از بهترین لیگ‌های دنیا، تکنولوژی خط دروازه نداریم