Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@09:57:32 GMT

ایرانی ها سالانه 800 هزار ریال صرف خرید گل می کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۸۵۳۷

ایرانی ها سالانه 800 هزار ریال صرف خرید گل می کنند

دکتر پژمان آزادی روز شنبه درآستانه برگزاری کنگره ملی دوسالانه گل و گیاهان زینتی ایران در گفت وگو با ایرنا البرز افزود: از بین گل های زینتی، گلایل، رز، مریم، میخک و داوودی بیشترین میزان تولید را دارند.
وی اظهار داشت: برخی محصولات مانند گیاهان آپارتمانی پوتوس، فیکوس، بنجامین، گل سینرر، آگلونما و گیاهان گلدانی داوودی، کالانکوئه، آنتوریوم و ژربرا هم از اهمیت بالایی برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آزادی گفت: بر اساس اطلاعات غیررسمی 70 درصد تولید گل و گیاه زینتی ایران را گل های شاخه بریده، 20 درصد را گیاهان گلدانی و 10 درصد بقیه را سایر محصولات زینتی (فضای سبز) تشکیل می دهد.
وی اظهارداشت: حدود 30 تا 40 درصد گل و گیاهان زینتی تولیدی از طریق بازارهای عمده فروشی پخش می شود.
رئیس انجمن گل و گیاهان زینتی ایران اضافه کرد: روند کنونی بازار جهانی گل هم به سمت حذف واسطه ها، عمده فروشان و خرده فروشان است که باعث می شود گل با قیمت مناسب تر در اختیار مصرف کننده ها قرار گیرد و سهم تولیدکننده از بهای نهایی، افزایش یابد.
رئیس انجمن گل و گیاهان زینتی ایران خاطرنشان کرد: با وجود افزایش تورم، واحدهای کوچک تولید گل هنوز هم می توانند با درآمد خوب، تولید گل و گیاهان زینتی را انجام دهند اما کسانی که مایل به رقابت در بازار جهانی هستند باید قادر به تولید انبوه با قیمت تمام شده پایین تر باشند. 
سومین کنگره ملی دوسالانه گل و گیاهان زینتی ایران از اول تا سوم آبان ماه در پژوهشکده گل و گیاهان زینتی در شهرستان محلات استان مرکزی برگزار می شود.
همزمان با این کنگره جشنواره گل های داوودی با ارائه 800 نوع مختلف داوودی در شهرستان محلات پذیرای عموم گردشگران و علاقه مندان است.
سالانه از سطح یک هزارو 811 هکتار تعداد یک میلیاردو هشت میلیون گل شاخه بریده ، از سطح یک هزارو 195 هکتار سطح زیر کشت درخت و درختچه تزئینی 287 میلیون اصله درختچه و از سطح 470 هکتار گیاهان فصلی و نشایی تعداد 424 میلیون بوته گیاه تزئینی در کشور تولید می شود.
توسعه سازه ها و اتوماسیون گلخانه ای، به نژادی و به باغی، ریزازدیادی و بیوتکنولوژی، تغذیه و کشت هیدروپونیک، فیزیولوژی پس از برداشت، توسعه و طراحی فضای سبز، توانمندی ها و چالش های صنعت گل، مدیریت بهینه مصرف آب و مدیریت آفات و بیماری ها از جمله محورهای کنگره امسال است.
دفتر انجمن گل و گیاهان زینتی ایران در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشور مستقر در کرج فعالیت دارد.
6156/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان مرکزی بیوتکنولوژی درآمد فضای سبز فیزیولوژی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در استان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • رویای پدیده والیبال ایران بر باد رفت!
  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در استان
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان برگزار می‌شود
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان