Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: عقلانیت حقیقی، حرکت در مسیر انقلابی گری است؛ چراکه انسان‌های انقلابی و دین‌محور، عقل‌گرا هستند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز در نشست شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور با اشاره به رابطه بین عقلانیت و انقلابی گری بیان داشت: عقلانیت و انقلابی گری اگر تبیین نشود می‌تواند رهزن راه و مانع از حرکت در مسیر عالی انقلاب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بابیان اینکه در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی مردم با دست‌خالی و بدون امکانات با دشمن کاملاً مسلح مبارزه می‌کردند، گفت: شاید برخی این عمل را به‌دوراز عقلانیت بدانند، اما باید مواظب بود که عقلانیت مانع از حرکت انقلابی نشود.

امام‌جمعه کرج در ادامه عقلانیت حقیقی را، حرکت در مسیر انقلابی گری دانست و تصریح کرد: انسان‌های انقلابی عقل‌گرا و عقل مدار هستند چراکه دین‌محور هستند و یکی از ارکان دین عقل است.

آیت‌الله حسینی همدانی نفوذ در عصر حاضر را جدی خواند و اظهار داشت: در عربستان کتب فارسی با شمار بالا چاپ می‌کنند که ۸۵ درصد مطالب آن ایرادی با مبانی شیعی ندارد، اما در ۱۵ درصد آن موضوعات غلط و اشتباهی وجود دارد که در مخاطب تأثیر می‌گذارد.

وی بابیان اینکه دشمن برای مقابله با نظام اسلامی طرح و برنامه‌ریزی دارد، تصریح کرد: دشمن با برنامه‌ریزی منظم برای تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … تلاش می‌کند تا ایران اسلامی را تحت نفوذ و سلطه خود قرار دهد.

نماینده، ولی فقیه در استان البرز افزود: یکی از این برنامه‌ریزی‌ها تحت‌فشار قرار دادن نیرو‌های انقلابی و ارزشی است تا زبان او را ببندد و از روشنگری دور نگه‌دارند.

حسینی همدانی با تأکید بر انسجام بین نیرو‌های حزب‌الله و شبکه‌سازی، خطاب به دانشجویان گفت: باید با الگو قرار دادن جوانان دوران انقلاب اسلامی اتحاد و انسجام را در بین خودتان قوی و محکم بدارید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود زیارت عاشورا را از مهم‌ترین زیارت‌نامه‌ها و ادعیه‌ها خواند و گفت: زیارت عاشورا برنامه‌ریزی و طرح جامع شیعه تا زمان ظهور حضرت حجت است و باید با توجه ویژه‌ای آن را موردمطالعه قرارداد.

امام‌جمعه کرج در ادامه افزود: بندبند زیارت عاشورا وظیفه یک شیعه پیرو اهل‌بیت و تربیت‌شده مکتب ائمه، در زمان‌های مختلف و در با مواجهه مسائل گوناگون را شرح می‌دهد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه این زیارت یک حدیث قدسی است، تصریح کرد: تعداد بسیار کمی از زیارت‌نامه‌ها و ادعیه‌ها تبیین‌کننده چشم‌انداز و مهندسی آینده تا قیامت و زمان ظهور است که زیارت عاشورا یکی از مهم‌ترین آن‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در زیارات عاشورا هرگز از دشمنان خارجی صحبت نشده است، عنوان کرد: در زیارت عاشورا از کفر، استکبار و دشمنان خارج از دین صحبت نشده است و به عوامل داخلی و عناصر واداده‌ی کج‌فهم پرداخته‌شده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تأکید بر اهمیت کار سیاسی و فرهنگی تصریح کرد: دشمن بعد از انجام کار فرهنگی و سیاسی و تضعیف باور‌ها و اعتقادات به عمل نظامی روی می‌آورد.

آیت‌الله حسینی همدانی ضمن اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ای در عصر ائمه گفت: فعالیت‌های رسانه‌ای باعث شد تا امیرالمؤمنین که به‌عنوان جانشین پیامبر در غدیر خم معرفی‌شده بود خانه‌نشین شود.

وی در پایان خطاب به دانشجویان اظهار داشت: دانشجویان باید با ارتقاء سطح بصیرت و تحلیل سیاسی و دینی خود در جهت تبلیغ معارف دینی و اسلامی کوشا باشند.

گفتی است در این دیدار دانشجویان نماز ظهر و عصر را به امامت آیت‌الله حسینی همدانی اقامه کردند و پس از سخنرانی ایشان به بیان دیدگاه ها، نظرات و پرسش‌های خود با نماینده ولی فقیه در استان البرز پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان البرز انقلابی گری زیارت عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دروازه‌بان استقلال دختر جیمی‌جامپ را بغل کرد اما پسر هوادار را هل داد | ماجرای آغوش مهربانی بازیکنی که وظیفه دروازه‌بانی را فراموش کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس در جمع خبرنگاران‌ایستاده و درباره اتفاق جنجالی که هفته قبل رقم‌زده و پایه‌گذار بدعت نامبارکی در ورزشگاه‌ها شده، حرف می‌زند. خبری از عذرخواهی درباره رفتار خارج از عرفش، توضیح یا درخواست بخشش نیست. رو به دوربین رسانه‌ها، با لحن کنایه‌آمیز، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را به نقد می‌کشد چون به سرعت(۴روزه!) به تخلف او رسیدگی کرده و حکم داده. به همین هم، اکتفا نمی‌کند و با اهانت علنی به قانون و هنجارهای جامعه، در کمال اعتماد به نفس می‌گوید: «مشکلی نیست. جریمه ۳۰۰میلیون تومانی را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادارِ خانم...»
در یک هفته‌ای که از اتفاق جنجالی در ورزشگاه اراک می‌گذرد، موافقان و مخالفان درباره رفتار بحث‌برانگیز دروازه‌بان استقلال فراوان گفته‌اند. حالا اما آنچه نقل محافل شده، رفتار عجیب این بازیکن در مقابل حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است؛ رفتاری که در تکمیل حرکت خارج از عرف و قانون او در حاشیه بازی با آلومینیوم اراک، زنگ خطر بدعت‌گذاری‌های خطرناک را در فوتبال و جامعه ایران به صدا درآورده است.


وقتی از متخلف هنجارشکن، قهرمان می‌سازند
بعد از بازی استقلال و آلومینیوم اراک و انتشار خبر و فیلم حرکت غیرقانونی سید حسین حسینی در دفاع خاص! از یک جیمی جامپ خانم، رسانه‌ها و فضای حقیقی و مجازی پر شد از واکنش‌ها نسبت به این اتفاق. گروهی با انتقاد از رفتار سؤال‌برانگیز دروازه‌بان استقلال، از لزوم برخورد قاطع با این تخلف محرز برای جلوگیری از تکرار این قبیل حرکت‌های هنجارشکنانه و خلاف قانون در محیط ورزشگاه‌ها شدند. در مقابل اما گروهی با پرچمداری بعضی رسانه‌ها، نه‌تنها از رفتار هنجارشکنانه حسینی دفاع کردند بلکه تلاش کردند از او یک قهرمان بسازند؛ قهرمانی که آن هوادار خانم را از دست نیروهای محافظ امنیت ورزشگاه نجات! داده و حالا به زعم این رسانه‌ها، مورد حمایت و تحسین افکار عمومی است! اما جالب است که برخلاف هدف و خواست این رسانه‌ها، بسیاری از مخاطبان آن‌ها حرکت حسینی را تقبیح کردند و خواستار برخورد قاطع با این قبیل رفتارها شدند.
در بخش‌هایی از متن حمایتگرانه یکی از این رسانه‌ها آمده: «کار دختر جیمی جامپ، قانونی است؟ نه! اما وقتی نیروهای یگان ویژه به شکلی که انگار به دنبال دزد و جنایت‌کار هستند، دنبال او دویده و او به دروازه‌بان پناه برده، چه کار دیگری از سید حسین حسینی برمی‌آمده است؟ ... این وسط گناه سید حسین حسینی چیست؟! ... چه کار باید می‌کرد؟ با مشت بر سر او می‌کوفت؟! واکنش طبیعی و انسانی و عاطفی و تلاش برای کاهش ترس یک دختر جوان، مستلزم جریمه است؟ بمب‌گذار داعش را که پناه نداده! ... درست یا غلط، افکار عمومی سید حسین حسینی را مقصر نمی‌داند. می‌گویید نه؟ کافی است در یک مسابقه دور افتخار بزند تا ببینید نه فقط هواداران استقلال که تیم‌های دیگر هم او را تقبیح نخواهند کرد... همین حالا اگر حسینی بابت تأمین مبلغ جریمه، شماره حساب اعلام کند، هواداران پرسپولیس هم حاضرند پول واریز کنند[!]...»
نویسنده در ابتدا با یک تحریف آشکار، مسیر ماجرا را عوض می‌کند و می‌نویسد: «دختر جیمی جامپ از ترس نیروهای یگان ویژه که دنبال او دویدند، به دروازه‌بان پناه برده...» درحالی‌که به گواه فیلم موجود از این اتفاق، سید حسین حسینی با فاصله از دختر و ماموران قرار دارد و بعد از متوقف کردن جیمی جامپ توسط نیروهای یگان ویژه،‌ با دیدن این صحنه،‌ به سمت آنها می‌دود. اینجاست که با توجه به اینکه دختر راضی به خروج از زمین نیست،‌ یکی از ماموران هم با اشاره دست از حسینی می‌خواهد جلو بیاید تا آن هوادار خانم با دیدن او از نزدیک، زمین را ترک کند. اما حسینی وقتی به آنها می‌رسد، برخلاف انتظار،‌ دختر را در آغوش می‌گیرد و...»
*(برخورد با جیمی جامپ دیدار تونس-فرانسه در جام جهانی ۲۰۲۲)
نکته دیگر اینکه نویسنده قبول دارد دختر جیمی جامپ، مرتکب تخلف شده اما دویدن پلیس برای متوقف و خارج کردن او از زمین مسابقه را یک حرکت غیرقابل قبول عنوان می‌کند و در یک توصیف اغراق آمیز،‌ آن را با تلاش برای دستگیری دزد و جنایتکار مقایسه می‌کند. او ظاهراً برخورد سفت و سخت پلیس ورزشگاه‌های بزرگ دنیا با جیمی‌جامپ‌ها را در جریان بازی‌های لیگ‌های معتبر اروپایی یا بازی‌های جام جهانی ندیده یا اساساً تعریف اشتباهی از وظایف پلیس ورزشگاه که مسؤول برقراری نظم و امنیت بازیکنان و تماشاگران است، در ذهن دارد که انتظار داشته در ایران، یگان ویژه ورزشگاه به گرمی از دختر جیمی جامپ استقبال کنند تا او نترسد!
شاید جیمی جامپ جام جهانی اخیر را فراموش کرده که در خبرها گفته شد طبق قوانین کشور قطر، ۶ماه زندان، جریمه نقدی ۶۰هزار دلاری و محرومیت مادام العمر از حضور در مسابقات جام جهانی در انتظارش خواهد بود. البته نویسنده معتقد است اینجا هم، جریمه باید شامل حال جیمی جامپ شود نه بازیکنی که از او حمایت کرده اما نمی‌گوید آیا در کشورهای دیگر هم، بازیکنان در نقش حامی جیمی جامپ‌ها ظاهر می‌شوند؟


از کدام افکارعمومی حرف می‌زنید؟
اما پاسخ اصلی این دفاعیه جانانه از دروازه‌بان خاطی استقلال را مخاطبان این رسانه در نظرات(کامنتها) ذیل این متن داده‌اند؛ یعنی دقیقاً همان افکارعمومی که نویسنده به دفعات تلاش کرده آن‌ها را حامی سید حسین حسینی و موافق حرکت عجیبش نشان دهد. یکی از مخاطبان نوشته: «مشکل دقیقاً خود حسینی بود. پلیس از ورود جیمی جامپ جلوگیری کرد اما حسینی رفت جلو، پلیس رو کنار زد و دختر رو در آغوش گرفت. نمی‌تونست دخالت نکنه؟» دیگری با کنایه نوشته: «جیمی جامپ عزیز فکر می‌کند وقتی وارد میدان شود، پلیس با گل و شیرینی و یگان تشریفات از او استقبال می‌کند. ‌یهو می‌بیند دنبالش هستند و او به آغوش مهربانی که وظیفه دروازه‌بانی را فراموش کرده، پناه می‌برد...»
مخاطب دیگری در نظری که ثبت کرده، به یک نکته مهم اشاره کرده و گفته: «من خودم یک استقلالی هستم. در دنیای فوتبال و ورزش، هر تماشاگری وارد زمین بشه، مامورین و یگان ویژه اونجا وظیفه دارن بگیرنش ببرن بیرون. حساب را بر این بگذارید که این تماشاگر چیزی در دست داشت از قبیل چاقو، اسپری فلفلی و هر چیز دیگه و مشکلی برای حسینی پیش میومد. بعد، این را چطور تفسیر می‌کردید؟»
مخاطبی در جواب سؤال عجیب نویسنده، نوشته: «نه، نباید مشت می‌زد اما نباید بغلش هم می‌کرد.» دیگری هم به موضوعی اشاره کرده که خیلی‌ها از گفتنش ابا دارند: «این اقدام حسینی قطعاً حرام و مستوجب تعزیر است.» یک مخاطب هم، اینطور جواب نویسنده را داده: «به جای در آغوش کشیدن، می‌تونست بهتر برخورد کنه. جلوی چشم عموم، کار خلاف قوانین کشور انجام داده و قابل اغماض نیست. باید برخورد محکم‌تری صورت بگیره... یکی دو تا رسانه داریم که از هر تخلف و بی‌قانونی دفاع می‌کنن.» مخاطب دیگری، حرف او را تکمیل کرده و نوشته: «چرا حقیقت رو انکار می‌کنی؟ برخورد ‌ایشان با مامور نیروی انتظامی، خوب نبوده و در موضوعاتی که بهش ربط نداره، دخالت می‌کنه.»
یکی دیگر از این رسانه‌ها هم بعد از دیدار استقلال و آلومینیوم با تیتر عجیبِ «کاپیتان استقلال، زن اراکی که جیمی جامپ شد را نجات داد و با پلیس درگیر شد!» به حواشی این بازی واکنش نشان داد و نوشت: «در پایان بازی دو تیم استقلال و آلومینیوم اراک، یکی از تماشاگران زن با کلاه وارد زمین مسابقه شد و خودش را به سید حسین حسینی رساند. حضور او در زمین با دخالت نیروهای انتظامی همراه بود و کاپیتان استقلال هم سعی کرد تا این تماشاگر را نجات دهد.» یک مخاطب هم اینطور پاسخ این تیتر و خبر عجیب را داد و نوشت: «یک بازیکن فقط باید فوتبالشو بازی کنه. همین حسینی اگر توسط اون جیمی جامپ چیزیش بشه، یقه ماموران رو ول نمی‌کنه. فرماندهی نیروی انتظامی و فدراسیون باید برخورد کنن.»
حمایت از جیمی جامپِ خانم، هل دادن جیمی جامپِ آقا!
در این میان، یک اتفاق در ادامه ماجرای دختر جیمی جامپ ورزشگاه اراک، رفتار دروازه‌بان استقلال را بیش از پیش زیر سؤال می‌برد. براساس فیلم موجود، سید حسین حسینی بعد از در آغوش گرفتن دختر هوادار و اصطکاک با ماموران یگان ویژه در حمایت از او، وقتی شروع به حرکت به سمت رختکن می‌کند، با یک هوادار آقا مواجه می‌شود که به نظر می‌رسد جیمی جامپ ضلع دیگر ورزشگاه بوده!
اما اینجا رفتار آقای دروازه‌بان، متفاوت است. نه‌تنها از هوادار آقا استقبال نمی‌کند بلکه او را که درخواست گرفتن سلفی دارد، هل می‌دهد و از خود دور می‌کند. این رفتار متناقض حسینی با جیمی جامپ خانم و آقا، نکته‌ای است که توجه مخاطبان را جلب کرده. یکی از آن‌ها درباره همین تناقض نوشته: «والا تصویر هست که وقتی جیمی جامپ آقا رفته طرفش، هلش داده. خب اون رو هم بغل می‌کرد که باورپذیر باشه عمدی در کار نبوده.»


حرمت این امامزاده را کدام متولی نگه می‌دارد؟
اما دروازه‌بان استقلال را نباید تنها مقصر این اتفاق دانست. قصه‌ای که امروز به هنجارشکنی علنی سید حسین حسینی پیش چشم هزاران تماشاگر و دوربین‌های تلویزیونی رسیده، سرِ دراز دارد. ماجرا از خیلی وقت قبل شروع شد؛ از وقتی که سر و کار هر بازیکنی به دلیل تخلفات داخل و خارج زمین فوتبال به مراجع قانونی افتاد، بزرگان فوتبال وارد میدان شدند و با ریش گرو گذاشتن و پادرمیانی، اجازه ندادند مسیر قانونی در رسیدگی به آن تخلفات طی شود. تکرار این رویه درباره چهره‌های مشهور عرصه‌های ورزش و هنر، این تصور را در میان آن‌ها ایجاد کرد که از یک جایگاه فراقانونی برخوردارند و ارتکاب هر تخلفی از جانب آن‌ها، یا بدون برخورد قانونی خواهد بود یا هزینه‌ای ناچیز خواهد داشت.
می‌گویند حرمت امامزاده با متولی آن است. واقعیت این است که بستر قانون‌شکنی برای امثال سید حسین حسینی را واکنش‌های ضعیف و احکام غیربازدارنده نهادهایی مثل کمیته اخلاق و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال فراهم کرده است. برای روشن شدن بهتر ماجرا، یک جلسه محرومیت تعلیقی و جریمه ۳۰۰میلیونی حسینی را مقایسه کنید با دو نوبت جریمه کریستیانو رونالدو در لیگ عربستان در یک ماه و نیم اخیر؛ یک جلسه محرومیت و ۳۰هزار ریال سعودی(حدود ۸هزار دلار) جریمه نقدی به دلیل حرکت غیراخلاقی در هنگام شادی پس از گل در اسفند سال گذشته و ۲جلسه محرومیت و ۵۵۰۰ یورو جریمه برای حرکت خشونت آمیز علیه بازیکن حریف در فروردین امسال.
واقعیت این است که اگر قبلاً در رسیدگی به تخلف بازیکنانی مثل محمدحسین کنعانی‌زادگان، اغماض و مصلحت‌اندیشی نمی‌شد و آن‌ها با تنبیهی بازدارنده و متناسب با تخلفاتشان جریمه می‌شدند، شاید امروز دروازه‌بان استقلال نه در مقابل آن هوادار خانم دست به آن حرکت غیرقابل توجیه میزد و نه به خودش اجازه می‌داد کمیته انضباطی و حکمش را به تمسخر بگیرد.

کد خبر 846144 برچسب‌ها ویژه ورزشی زنان - حجاب لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال استادیوم - تماشاگر نما

دیگر خبرها

  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • ایران در مسیر بی اثرسازی تحریم‌ها درحال حرکت است
  • درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان
  • تکمیل ظرفیت کاروان‌های عمره/ بیش از ۵ میلیون نفر در نوبت عمره هستند + فیلم
  • تکمیل ظرفیت کاروان‌های عمره/ بیش از ۵ میلیون نفر در نوبت عمره هستند
  • دروازه‌بان استقلال دختر جیمی‌جامپ را بغل کرد اما پسر هوادار را هل داد | ماجرای آغوش مهربانی بازیکنی که وظیفه دروازه‌بانی را فراموش کرد
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد