Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@12:42:35 GMT

شیوع افسردگی در بین دانش آموزان گلستانی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۹۰۶۵

شیوع افسردگی در بین دانش آموزان گلستانی

به گزارش خبرنگار مهر، احسان گوهری راد، ظهر شنبه در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان، اظهار کرد: ائتلافی بین دادگستری، آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی، وزارت کشور، نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها شکل گرفته تا در حوزه آسیب های اجتماعی کار منسجم انجام شود.

وی به طرح نماد اشاره کرد و افزود: این طرح با انجام کارهای تخصصی به کمک آموزش و پرورش استان آمده و هم در درمان و هم پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش آفرینی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوهری راد ادامه داد: محتوای برنامه های این طرح برای سنین مختلف دانش آموزان متفاوت است و مهارت اجتماعی و خودکنترلی، تصمیم گیری، مهارت های تحصیلی، مدیریت رفتار، صبر و نظم پذیری، احساس تعلق به مدرسه، اصلاح نگرش ها، آموزش مهارت و مدیریت خود، مقابله با استرس و غیره را در بر می گیرد.

وی با اشاره به ساعات آموزش دانش آموزان و کارکنان آموزش و پرورش در این خصوص گفت: انواع غربالگری در گلستان انجام شده و شایعه ترین مشکلات اضطراب، افسردگی، نارسایی توجه و فزون کنشی، اختلالات ایذایی، رفتارهای خود آسیب زنی و غیره بوده است.

گوهری راد تصریح کرد: در کل استان افسردگی بالاترین آمار دارد و رفتار پرخاشگرانه و خارج از قاعده دانش آموزان رتبه دوم را به خود اختصاص می دهد.

وی با بیان این که تمام دستگاه های همکار باید جلسات توجیهی بگذارند، گفت: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که آموزش را به محل کار والدین ببرد.

گوهری راد با تشکر از زحمات نیروی انتظامی استان، تأکید کرد: باید تا شعاع ۵۰۰ متری مدارس از خرده فروشا موارد مخدر و ارازل و اوباش خالی باشد.

کد خبر 4435669

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش گلستان گرگان اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی گرگان بوشهر کرمانشاه مشهد یاسوج خبرگزاری مهر مرز مهران شهرکرد شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در دیدار نوروزی  با کارکنان  سازمان دانش‌آموزی گفت: انش‌آموزان با فعالیت در بخش‌های مختلف سازمان دانش‌آموزی، حضور اجتماعی‌تر همراه با مسئولیت‌پذیری بیشتر در جامعه را تجربه می‌کنند.

علی مطهری افزود: سازمان دانش‌آموزی در حوزه مطالبه‌گری دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

وی در ادامه گفت : ظرفیت‌های موجود آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف از برنامه‌ها و پتانسیل‌های سازمان دانش‌آموزی باید پشتیبانی‌های لازم را داشته باشند. مجموعه اداره کل آموزش و پرورش نیز از طریق مصوبات شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی، راه را برای فعالیت‌های این مجموعه در این مسیر هموارتر می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان  افزود : خبرگزاری پانا یکی از مهمترین و بهترین بسترهای تربیتی و همچنین یکی از بهترین پتانسیل و ظرفیت‌های رسانه‌ای آموزش و پرورش است. ارتقا و بهبود عملکرد این مجموعه در بعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در استان هدفگذاری و برنامه‌ریزی شود.

مطهری در ادامه گفت: سازمان دانش‌آموزی استان در سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف، دستاوردهای مهمی را کسب کرده که این مهم نشان از برنامه‌ریزی منسجم این مجموعه در فعالیت‌های اجرایی دارد.

دیگر خبرها

  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار