Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رویکرد چهارمین جشنواره صنایع دریایی را تجاری‌سازی ذکر کرد و گفت: بر این اساس با حضور متخصصان اقدام به برگزاری پنل‌های تخصصی در حوزه‌های تجاری‌سازی و کارآفرینی در این حوزه می‌شود.

محمدسعید سیف در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مزیت‌های ویژه دریا و نقش آن در توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشورها، افزود: بهره‌برداری بهینه از مزیت‌ها و ظرفیت‌های دریا یکی از ملزومات امروز کشور برای رسیدن به اهداف تعیین‌ شده در این حوزه است که برای تحقق این اهداف نیاز به ایجاد شرایط مناسب برای کارآفرینی و کسب و کارهای نو در حوزه‌های دریایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این راستا تلاش شد در قالب چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت"، همه نیازها و چالش‌های کشور در حوزه دریا مورد بررسی قرار گیرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با تاکید بر ضرورت تعامل بیشتر نهادها در برگزاری این جشنواره ملی، خاطر نشان کرد: برای ایجاد هم‌افزایی و همکاری، بر اساس مأموریت‌ها، رسالت‌ها، اهداف و توانایی هر بخش این جشنواره با همکاری نهادها، سازمان‌ها و انجمن‌های مرتبط با حوزه دریا برگزار می‌شود.

سیف با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رشد و توسعه صنایع دانش بنیان دریایی، خاطر نشان کرد: یکی از بخش‌های اصلی این جشنواره برگزاری پنل‌های تخصصی است که در آن موضوعات مهم در حوزه صنایع دریایی توسط فعالان و متخصصان صنعت دریا، مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت تا از این طریق علاوه بر بررسی چالش‌ها و مشکلات موجود در این صنعت، شرایط رشد و توسعه صنایع و فناوری‌های نو دریایی فراهم شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی‌ رویکرد این جشنواره را تجاری‌سازی دانست و یادآور شد: در دوره‌های پیشین، جشنواره بیشتر بر آموزش تأکید داشت، اما در جشنواره امسال سعی شده است کارگاه‌ها و پنل‌های تخصصی با رویکرد تولید انبوه، تجاری‌سازی و کارآفرینی برگزار شود تا علاوه بر آموزش، جشنواره در حوزه‌های تجاری‌سازی و صنعتی نیز کارکرد داشته باشد. 

به گزارش ایسنا، چهارمین دوره جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» در بخش‌های "جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی"، "مسابقات ربات‌های زیردریایی(ROV)"، "مسابقات طراحی و ساخت شناورهای دریایی (RSV)"، "مسابقه ملی ایده‌پردازی دریایی"، "طرح‌ها و دستاوردهای فناورانه دریایی کشور"، "جشنواره دانش‌آموزی دریا"، "نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور"، "رویداد استارت‌آپ دمو اپلیکیشن دریایی" و "رویداد کارآفرینی هوشمندسازی بنادر" به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی از اول تا 3 آبان‌ماه در باغ موزه دفاع‌مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تجاري سازي جشنواره دریایی معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی در قالب برنامه «فن‌تز»

برنامه فن‌تز بنا دارد تا از دستاوردهای پایان‌نامه‌های دانشجویی در حوزه صنایع غذایی حمایت کند و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۰ فروردین طرح‌های خود را ارسال کنند.

به گزارش ایسنا، برنامه فن‌تز با هدف فرهنگ‌سازی و هدایت دستاوردهای پایان‌نامه‌های دانشجویی در مسیر زنجیره ارزش از پایان‌نامه‌های مرتبط با فناوری‌های راهبردی و اولویت‌دار حیطه صنایع غذایی (فن‌تز صنایع غذایی) و با خروجی‌های قابل ثبت در مراجع بین‌المللی و معتبر حمایت می‌کند.

چشم‌انداز این برنامه، حمایت از ثبت اختراعات و کمک به فرآیند توسعه فناوری، ترویج و تجاری‌سازی پایان‌نامه‌های حیطه فناوری‌های صنایع غذایی است.

این فراخوان توسط مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با حمایت سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی به منظور حمایت از ایده‌ها و طرح‌های این حوزه در قالب حفاظت از دارایی‌های فکری، توسعه فناوری و خدمات استقرار در آزمایشگاه‌های ساخت سریع از قبیل فضای کار اشتراکی، خدمات آزمایشگاهی و پایلوت، شبکه‌سازی و برگزاری دوره‌ها و منتورینگ تخصصی اعلام شده است.

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، مجری اصلی این رویداد است و برنامه به نحوی طراحی شده ‌است که پایان‌نامه‌های مستعد و دارای قابلیت فناورانه، با حمایت معاونت مورد حمایت صددرصدی برای ثبت از مسیر بین‌المللی PCT قرار خواهد گرفت.

تمامی فارغ‌اتحصیلان کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای، دانشجویان دکتری که از پروپوزال خود دفاع کرده‌اند و موضوع پایان‌نامه آنها در حیطه‌های فناورانه علوم و صنایع غذایی است و همچنین محققان پسادکتری می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

«مواد اولیه صنعت غذا»، «فرآورده‌های غذایی سنتی و بومی»، «ضایعات کشاورزی و صنایع تبدیلی»، «فرمولاسیون و فرآیندهای تولید در صنایع غذایی»، «کاربرد هوش مصنوعی در صنایع غذایی» و «طراحی و ساخت ماشین‌آلات صنایع غذایی» از محورهای این رویداد به شمار می‌رود.

صاحبان ایده‌های برتر مشمول جوایزی چون نگارش متن اختراع و ثبت تقاضانامه PCT برای ۳ طرح واجد شرایط ثبت اختراع، امکان حمایت از طرح‌های برتر برای توسعه در آزمایشگاه ساخت سریع پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاد دانشگاهی، امکان معرفی طرح‌های برگزیده به سرمایه‌گذاران و بهره‌مندی از مشاوران کسب وکار و منتورینگ تخصصی می‌شوند.

به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۰ فروردین ماه جاری طرح‌های خود را برای این رویداد ارسال کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش مراکز علمی و فناوری در نوآوری صنایع چیست؟
  • نگاهی به ۱۲ پرتاب فضایی دولت در سال گذشته
  • تاکید استاندار مازندران به اقتصاد دریا با رونق صنعت گردشگری
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • بومی سازی فناوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • حمایت از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی در قالب برنامه «فن‌تز»
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی»