Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-18@11:18:26 GMT

با افزایش تقاضای نفت، قیمت نفت افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۹۱۳۵

با افزایش تقاضای نفت، قیمت نفت افزایش یافت

به گزارش رویترز، به دنبال مشاهده نشانه هایی مبنی بر افزایش تقاضا برای نفت در چین، قیمت نفت روز جمعه با افزایش مواجه بود، هرچند که به دلیل افزایش میزان ذخایر نفت خام آمریکا و نگرانی ها از تاثیر منفی جنگ تجاری بر فعالیت های اقتصادی، افت قیمت هفتگی را تجربه کرد. بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز گذشته، با ۴۹ سنت افزایش به ۷۹ دلار و ۷۸ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه ۴۷ سنت افزایش داشت و به۶۹ دلار و ۱۲ سنت رسید. در این هفته، قیمت نفت برنت افت ۰.۹ درصدی و نفت خام آمریکا کاهش ۳.۱ درصدی را تجربه کردند. قیمت هر دو شاخص نفتی نسبت به بالاترین رقم های ۴ سال گذشته که در اوایل ماه اکتبر به ثبت رسیده بود، حدود ۷ دلار افت داشته است. شکاف قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نسبت به نفت برنت به ۱۱ دلار رسیده که بالاترین رقم از ۸ ژوئن به شمار می رود. بر اساس آمارهای دولتی، توان عملیاتی پالایشگاه های چین، بزرگترین وارد کننده نفت جهان در ماه سپتامبر به رقم بی سابقه ۱۲.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است. این آمارها موجب امیدواری نسبت به افزایش تقاضای نفت چین شده، هرچند که آمارهای حاکی از کند شدن رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم سال، نگرانی هایی را در مورد احتمال کاهش مصرف نفت چین به وجود آورده است. نتایج بررسی کمیته نظارت بر توافق کاهش تولید نفت اوپک و غیراوپکی ها نشان می دهد که میزان تبعیت تولید کنندگان از توافق کاهش تولید از ۱۲۹ درصد در ماه اوت به ۱۱۱ درصد در ماه سپتامبر کاهش یافته است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی

قیمت طلا امروز، دوشنبه (۱۵ آوریل) افزایش یافت و به کمتر از بالاترین رکورد جلسه قبل رسید، زیرا جذابیت شمش به عنوان پناهگاه امن افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳۵۰ دلار و ۵۹ سنت رسید. قیمت شمش در روز جمعه به بالاترین سطح تاریخی۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳۶۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به اعتقاد تحلیلگران، واکنش نظامی مستقیم ایران به رژیم صهیونیستی، آنها را تکان داده و از این ترسانده که جنگ بزرگتری در راه است.

داده‌های اقتصادی اخیر ایالات‌متحده در مورد بازار کار و تورم باعث شده است که انتظارات بازار برای کاهش نرخ از سوی فدرال رزرو بار دیگر به عقب برگردد. آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو گفت که ادامه خوانش‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده بالا نگران کننده است، اما او بر نحوه رفتار شاخص هزینه‌های مصرف شخصی فدرال رزرو متمرکز است.

سوزان کالینز، رئیس بانک فدرال رزرو بوستون، به دنبال کاهش چند نرخ بهره در سال جاری است، در حالی که انتظار می‌رود بازگرداندن تورم به سطوح مورد نظر زمان ببرد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

همانطور که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید می‌کند، تورم در منطقه یورو با ایالات‌متحده متفاوت است، اما این بلوک هم مانند دیگران با مشکلاتی مواجه است که تا چه حد رشد قیمت را محدود کند.

بر اساس گزارش رویترز، گلدمن ساکس پیش‌بینی قیمت طلا در پایان سال را از ۲۳۰۰ دلار به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس افزایش داد و گفت که بازار صعودی این فلز تحت تأثیر عوامل کلان معمول نیست.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۷.۹۸ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۷۳.۰۵ دلار رسید و پالادیوم با یک درصد کاهش به ۱۰۳۸ دلار ۹۹ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • رمزگشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • رمز گشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • ریزش بیت‌ کوین ادامه دارد؟
  • چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی