Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > خاورمیانه - ایسنا نوشت: به دنبال کشته شدن خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول، استرالیا اعلام کرد در کنفرانس "طرح سرمایه‌گذاری آینده" (داووس صحرا) در عربستان مشارکت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پس از اینکه جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی دوم اکتبر به دنبال ورودش به کنسولگری کشورش در استانبول ترکیه ناپدید و حالا عربستان به قتلش اعتراف کرده است، وزارت خارجه استرالیا اعلام کرد، هیچ مقامی از این کشور در کنفرانس "طرح سرمایه‌گذاری آینده" (داووس صحرا) شرکت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه استرالیا در بیانیه‌ای امروز (شنبه) گفت، دولت استرالیا تصمیم خود مبنی بر شرکت نکردن در نشست سران اقتصادی در عربستان را در پی اعتراف ریاض به قتل خاشقجی اعلام کرد.

وی افزود، اخبار بازداشت ۱۸ شهروند سعودی که در قتل خاشقجی دست داشتند و برکناری مقامات ارشد اطلاعاتی عربستان درباره این موضوع موجب شد دولت استرالیا این کنفرانس را تحریم کند.

استرالیا این تصمیم را در چارچوب تحریم‌ کنفرانس طرح آینده سرمایه‌گذاری اتخاذ کرد که قرار است به ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان روز سه شنبه به مدت سه روز در ریاض برگزار شود. نهادهای رسانه‌ای و اقتصادی سیاست‌مداران و شخصیت‌های غربی نیز پیشتر این کنفرانس را تحریم کردند.

ریاض در ساعت‌های اولیه صبح امروز اعلام کرد، خاشقجی به دنبال درگیری با مسؤولان عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسیده است، به دنبال این اعلام ریاض ۱۸ تن را بازداشت کرد که همه آنها تابعیت سعودی دارند.

در این راستا ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان اقدام به برکناری سعود القحطانی مشاور دفتر سلطنتی، احمد عسیری معاون رئیس سازمان اطلاعات عمومی از پست‌هایشان کرد.

وی همچنین دستوری در زمینه تشکیل کمیته وزارتی به ریاست محمد بن سلمان برای بازسازی ریاست سازمان اطلاعات عمومی صادر کرد.

52310

کلید واژه‌ها : استرالیا - جمال خاشقجی - عربستان -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استرالیا جمال خاشقجی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۹۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جوادی بابیان اینکه ۸۲۰ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس بین‌المللی رسیده است، گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت برق کشور است و این کنفرانس با مشارکت دانشگاه‌های معتبر و صنایع بزرگ صنعت برق کشور در دانشگاه زنجان که یکی از دانشگاه برتر کشور در حوزه برق و الکترونیک است برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق زنجان همواره در ارتباط با بخش‌های علمی و پژوهشی پیشگام بوده است، افزود: فراهم سازی بستر مناسب برای کنکاش، تبادل دانش و تجربیات خبرگان علمی و صنعتی از اهداف اصلی برگزاری کنفرانس بین المللی شبکه‌های توزیع برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ادامه داد: فراهم سازی بستر مناسب جهت ارائه دستاورد‌های اندیشمندان و متخصصان صنعت توزیع نیروی برق به جامعه علمی و صنعتی، امکانات و شرایط لازم برای ارتقای ارتباط و تبادل دانش بین شرکت‌های توزیع نیروی برق و دانشگاه ها، ترسیم نقشه راه برای توسعه صنعت توزیع نیروی برق و معرفی آخرین دستاورد‌ها و فناوری‌های پیشرفته جهان در این حوزه، توسعه دانش بنیان در حوزه صنعت توزیع نیروی برق و معرفی شرکت‌های داخلی تجهیزات صنعت توزیع برق به شرکت‌کنندگان و متخصصان، معرفی اهمیت هوشمند سازی در حوزه توزیع نیروی برق و جلب توجه صاحب‌نظران و سیاست‌گذاران به توسعه آن، توسعه همکاری‌های علمی و صنعتی با سایر مراکز علمی جهان اهدافی است که در فراخوان کنفرانس منتشر شد.

جوادی گفت: بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان، ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • دانشگاه شریف به دنبال راه اندازی انستیتو از دانشگاه سازمان ملل است
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟