Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی پس از ارائه گزارش رئیس کل بانک مرکزی در مورد چالش‌های نظام بانکی، بر حمایت از اقدامات بانک مرکزی در زمینه اصلاح نظام بانکی تاکید کردند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطّلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی در جلسه صبح امروز (شنبه ۲۸ مهرماه) به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، پس از ارائه گزارش رئیس کل بانک مرکزی در مورد چالش‌های نظام بانکی، بر حمایت از اقدامات بانک مرکزی در زمینه اصلاح نظام بانکی تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بانک مرکزی نیز موظف شد که پیشنهادات اجرایی برای اصلاح نظام بانکی را به جلسه سران ارائه کند.

همچنین در این جلسه، اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی بر تسریع در روند واگذاری سهام موسسات دولتی و عمومی غیر دولتی به بخش خصوصی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی و تاکیدات مقام معظم رهبری تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نظامی بانکی رئیس جمهور شورای عالی هماهنگی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین

مدیر اداره اعتبارات ‎بانک مرکزی گفت: بخشنامه قراردادهای «فکتورینگ» به منظور تامین مالی مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی و دولتی با ۵۰ همت اعتبار به شبکه بانکی ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، مهدی صحابی اظهار کرد: استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در قالب تامین مالی زنجیره ای همچون اوراق گام،کارت اعتباری متصل به اوارق گام، گواهی‌های سپرده عام و خاص و انتشار انواع صکوک از دیگر برنامه‌های بانک مرکزی برای تامین مالی بخش تولید در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بانک مرکزی با وجود اینکه موضوع قراردادهای فکتورینگ در قانون بودجه سال جاری درج نشده است اما به منظور حمایت از تولید سهمیه ای ۵۰ همتی به شبکه بانکی ابلاغ کرده است. در این ابلاغیه سهمیه هر بانک از قراردادهای فکتورینگ مشخص شده است. همچنین سهم شرکت‌های دولتی از طریق سامانه «سازمان برنامه و بودجه» و سهم شرکت‌های خصوصی از طریق «وزارت امور اقتصادی و دارایی» تعیین شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن قرائت می‌شود
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود
  • هفته بعد گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن مطرح می‌شود
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود