Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهردار اهواز گفت: شهرداری اهواز امسال فعالیت اربعینی خود را در مرز چذابه انجام می‌دهد که در سه نقطه از مرز چذابه برای ارائه سایر خدمات تدارک دیده شده استقرار دارد. ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ استانها خوزستان نظرات

احمد سراج در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: شهرداری اهواز امسال فعالیت اربعینی خود را در مرز چذابه انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با برنامه ریزی که صورت گرفته شده، معین شد تا از مسیر حمیدیه به سمت چذابه فضا سازی لازم در قالب معرفی  صحیح حماسه اربعین با استفاده از تصاویر شهدای مدافع حرم و حادثه تروریستی رژه31 شهریور انجام شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار اهواز بیان کرد: شهرداری اهواز در سه نقطه از مرز چذابه برای ارائه سایر خدمات تدارک دیده شده استقرار دارد. در زمینه فرهنگی یک موکب با نام شهدای مدافع حرم شهرداری اهواز قبل از مرز چذابه برای ارائه خدمات فرهنگی و اعتقادی به زائران، برپا شده است.

وی با اشاره به مشاوره احکام اعتقادی در این موکب برای زائران اربعین حسینی عنوان کرد: نمازخانه بزرگی را در پایانه مرزی چذابه مجهز کردیم تا برای زائران خدمات فرهنگی و اقامه نماز ارائه شود همچنین ایستگاه فرهنگی نیز در نماز خانه مرز چذابه مستقر می‌شود.

سراج گفت: یک عدد تلویزیون بزرگ شهری برای پخش محتوای آموزشی و فرهنگی در مرز چذابه نصب می‌شود همچنین پویش اربعین حسینی97 برای زائران تدارک دیده شده و زائر با استفاده از نوشته‌های خود و انتشار آن در صفحه‌های مجازی به این پویش ملحق می‌شود.

همچنین شهردار معنوی چذابه درباره اقدامات شهرداری اهواز در مرز چذابه تصریح کرد: از 15 مهر ماه نیروهای شهرداری برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز چذابه مستقر شدند.

وی افزود: 80نفر پاکبان در دو شیفت کاری عملیات پاکسازی و خدماتی را از نقطه صفر مرزی تا مرکز پایانه با 4 ماشین پرس زباله و 20 باکس زباله 700 لیتری و یک دستگاه تانکر آب سازمان آتش نشانی انجام می‌دهند.

رستم منش عنوان کرد: هم اکنون 5 دستگاه اتوبوس سازمان اتوبوسرانی مشغول جابجایی زائران در مرز چذابه هستند که به تدریج نیز این اتوبوس‌ها به 60 دستگاه می‌رسند همچنین 30 دستگاه اتوبوس از اراک و 10 دستگاه دیگر از دزفول به این ناوگان اضافه شده که جمعا صد دستگاه جابجایی زائران را در مرز شلمچه انجام می‎‌دهند.

وی ادامه داد: 8 نفر از نیروهای سازمان آتش نشانی در قالب دو تیم اطفای حریق آماده مقابله با هرگونه حوادث احتمالی هستند و دو دستگاه آمبولانس از سوی سازمان آرامستان‌های شهرداری در اختیار ارتش جمهوری اسلامی قرار داده شد.

انتهای پیام/  ز

R41468/P41362/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با استقبال خوب علما و اندیشمندان از کشور‌های مختلف، بیش از ۱۳۰ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیس و فرانسه دریافت و حدود ۹۰ مقاله پذیرفته شد.

این مقالات با ویرایش اولیه در ۶ مجلد (سه جلد فارسی و ۲ جلد عربی و یک جلد انگلیسی و فرانسه) تدوین و چاپ شده است که در اجلاس عمومی همایش که فردا پنجشنبه سی ام فروردین در سالن اجتماعات دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط با حضور اندیشمندان و علمای کشور‌های مختلف برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، ستاد فرهنگی اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین و با شرکت اندیشمندانی از شش کشور عراق، ایران، کویت، سوریه، ترکیه و بحرین دانشگاه صنعتی فرات الاوسط برگزار می‌شود.

در این همایش آیت الله دقیق از علمای مبارز عراق، آیت الله حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، آل کاظم سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، عبدالامیر قرشی معاون پژوهشی عتبه حسینی و چند تن از رؤسای دانشگاه‌های ایران و عراق و رئیس مرکز مطالعات راهبردی حشد در اربعین و مقاومت اسلامی طوفان الاقصی و بازتاب‌های جهانی فرهنگ و شعائر حسینی و چشم انداز‌های جهانی اربعین سخنرانی خواهند کرد.

 

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود