Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در ششمين نشست سراسري مديران رسانه ملي دکتر ميرباقري معاون سيما با معرفي حوزه هاي مختلف اين معاونت به تشريح سياست ها، برنامه ها و اقدامات موثر در شبکه هاي مختلف تلويزيون پرداخت.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، وي با اشاره به فعاليت 14 شبکه و 3 کانال تلويزيوني، از حضور مراکز مختلف همچون سيما فيلم، صبا، توليد و فني به عنوان مراکز پشتيبان در زمينه فيلم و‌ سريال، انيميشن و هدايت لجستيک خبر داد و افزود: اداره کل تامين و رسانه بين الملل، مرکز طرح و برنامه و ارزيابي، اداره کل امور مالي و اداري و روابط عمومي نيز در بخش صف به برنامه سازان ياري مي دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر ميرباقري در ادامه با تشريح چگونگي تدوين سياست ها و برنامه هاي کلان سيما به عنوان نقشه راه در حوزه برنامه سازي به معرفي فعاليت هاي شبکه و مراکز توليدي پرداخت.
وي برنامه سازي در تلويزيون را بر اساس راهبردها و نقشه راه اسناد بالادستي دانسته و افزود: با توجه به همين اسناد بالادستي افزايش توان مهندسي و مديريت پيام، افزايش کمي و کيفي ضريب نفوذ و تبديل شدن به رسانه مرجع در دستور کار قرار گرفت.
معاون سيما در ادامه از حضور بازيگران جديد در عرصه رسانه اي سخن گفت و ادامه داد: وظيفه امروز ما آينده پژوهي است، به عبارت ديگر بايد بدانيم در چند سال آينده در کجاي کار قرار داريم.
وي با اشاره به آماري مستند از کاهش ميزان و مدت زمان تماشاي تلويزيون در سراسر جهان خبر داد و گفت: بر اساس همين مطالعات،با وجود کاهش مدت زمان تماشاي تلويزيون در کشور ميزان بينندگان سيماي جمهوري اسلامي همچنان ثابت باقي مانده است.
ميرباقري همچنين اتصال به اينترنت، ايجاد تلويزيون اجتماعي را از مهم ترين ويژگي هاي آينده تلويزيون خواند و گفت: گرايش به سرگرمي، کاهش الگوي تماشاي «خانواده در کنار تلويزيون» و شخصي سازي در دريافت محتواي تلويزيون در باز تعريف نظري و عملي سيما اهميتي ويژه دارد.
وي افزود: امروزه توقعات از سيما بسيار بالاست به عنوان مثال در جريان انتخابات رسانه ملي پرچم دار تهييج و ترغيب مردم است و در بسياري از مواقع به ميدان آمده است.
معاون سيما نياز به برنامه سازي در تمامي موضوعات را از چالش هاي تلويزيون دانست و اضافه کرد: با توجه به آرايش پيچيده دشمن در جنگ رسانه اي امروز بايد به تمام امور و جريانات اشراف داشت. در اين مسير آموزش بزرگ ترين و مهم ترين حوزه ضرورري به شمار مي آيد و بايد به آن توجهي ويژه داشت.
ميرباقري در ادامه از اقدامات و برنامه هاي اين معاونت در جهت ارتقاء سطح کيفي و کمي برنامه ها سخن گفت و اضافه کرد: تثبيت آرامش بخشي و ايجاد اصلاحات ساختاري در مرکز سيما فيلم، مرکز طرح و برنامه و ارزيابي، شبکه پنج، اميد و گروه هاي کودک و سياسي و معارف از اقدامات موثر در چند سال اخير به شمار مي آيد.
وي دعوت از هنرمندان و نخبگان براي برنامه سازي و تدوين برنامه پنج ساله سيما را از ديگر اقدامات موثر در جهت جذب مخاطب دانست و افزود: تغيير ساختار مديريتي در سيما از ديگر موضوعاتي بود که در دوره جديد به آن توجه شد، به همين منظور به تدريج تلاش کرديم تا با انتصاب تدريجي مديران جوان و انقلابي در بخش هاي مختلف؛ جوان گرايي را در کنار تجربه به کار بنديم. به طوري که امروز شاهد کاهش متوسط سني 20 سال در ميان مديران سيما هستيم.
معاون سيما از احياء و تشکيل شوراها، قرارگاه ها و هيات هاي انديشه ورزي خبر داد و گفت: تحليل طراحي و ايجاد نسخه آزمايش سامانه پيام (پشتيباني يکپارچه از محتوا) از ديگر اقداماتي بود که انجام شد. هم اکنون 50 موضوع رصد شده، با تلاش کارشناسان، رصد و تجميع شده اند و در اين سامانه قرار گرفته اند.
وي در تشريح ايجاد سامانه ديده بان گفت: در اين سامانه به صورت روزانه رسانه هاي دشمن رصد شده و در کمترين بازه زمانه موضوعات در اختيار برنامه ساز قرار مي گيرد.
ميرباقري در ادامه با اشاره به تحقيقات انجام شده در زمينه حضور تلويزيون در سبد رسانه اي خانواده ها خاطر نشان کرد: در يک نظرسنجي تلاش شده تا سبد رسانه اي خانواده ها در قالب برنامه هاي مختلف و به تفکيک رسانه هاي داخلي و خارجي و اينترنتي سنجيده شود. براساس نتايج اين نظرسنجي همچنان 76.3 درصد مردم کشور فيلم و سريال ها را از شبکه هاي سيما دنبال مي کنند. اين گروه از شرکت کنندگان به طور متوسط روزانه 113 دقيقه از برنامه هاي نمايشي ما استفاده مي کنند. در مقابل تنها 38 درصد سبد برنامه هاي نمايشي خود را از تلويزيون هاي خارجي تامين مي کنند.
وي با ذکر اين نکته که بينندگان شبکه هاي سيما 2 برابر بيشتر از مخاطبان شبکه هاي فارسي زبان خارجي هستند اضافه کرد: با احتساب مدت زماني که افراد بيننده برنامه هاي ما هستند؛ به عدد 5 بر 1 مي رسيم. يعني تعداد بينندگان تلويزيون جمهوري اسلامي از نظر تعداد و مدت زمان مشاهده 5 برابر بيشتر از شبکه هاي خارجي است.
معاون سيما اضافه کرد: اگر مصرف رسانه اي مردم ايران را عدد 100 در نظر بگيريم 38.2 درصد بيننده فيلم و سريال، 16.8 برنامه هاي طنز، 12.6 برنامه هاي سياسي و 9.6 بيننده برنامه هاي ورزشي هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها

 

 در سطح کشور مسابقات زیادی برای کسانی که همنشین و مانوس با قرآن هستند، برگزار می‌شود. در تلویزیون مسابقه قرآنی که فضای جذابی داشته باشد و اختصاص به حافظان قرآن داشته باشد، نداریم. برنامه مسابقه قرآنی‌ها کاری از شبکه قرآن و معارف و مرکز هنری رسانه‌ای نهضت در ۲۵ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای تولید شد. از ویژگی‌های مهم برنامه می‌توان به مجری و تیم سردبیری اشاره کرد. اتاق فکر از نویسنده تا تیم سردبیری از حافظان قرآن کریم بودند. در واقع حافظان قرآن در تمام ارکان تولید «مسابقه قرآنی‌ها» نقش داشتند.

 طبیعتا ماجرای «محفل» با «مسابقه قرآنی‌ها» متفاوت است. «محفل» روایت فعالین و قاریان قرآنی است، اما در «مسابقه قرآنی‌ها» دو گروه چهار نفره مقابل هم قرار می‌گیرند، که قدرت حافظه و میزان حفظ قرآن را با سوالات طراحی شده به چالش می‌کشند. در نهایت یک گروه برنده می‌شود و کمک هزینه مشهد به گروه برگزیده اهدا می‌شود.

در ادامه قاری بین المللی، حسنین الحلو، میزبان برنامه قرآنی محفل در یک ویدیویی همراه با مجری توانمند برنامه از مردم و مخاطبان تلویزیون دعوت کرد تا این برنامه مسابقه قرآنی را تماشا کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

علاقه‌مندان می‌توانند برنامه مسابقه قرآنی‌ها را روز‌های فرد ساعت ۲۲:۱۵ از قاب شبکه قرآن و معارف اسلامی به تماشا بنشینند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد
  • «به افق فلسطین» به عبارتی برنامه جبهه فلسطین بود
  • تدوین ۴۰۰ برنامه‌ در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت
  • برنامه «سرزمین شعر» ادامه‌دار شد/ آغاز فصل دوم از خرداد
  • می‌خواهند همان بلایی که سر تلویزیون آورند را، سر پلتفرم‌ها هم بیاورند/ آیینه شبکه نمایش خانگی را نشکنید
  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!
  • پخش «چهارگاه» از شبکه چهار سیما