Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - بانک مرکزی روسیه اعلام کرد تاکنون ۴۱۶ شرکت روسی به سیستم انتقال پیام‌های مالی که به عنوان جایگزینی برای سوئیفت طراحی شده است پیوسته‌اند و بانک های خارجی هم می توانند به عضویت این سیستم درآیند.

بانک های خارجی می توانند بخشی از شبکه انتقال پول روسیه شوند که به عنوان جایگزینی برای سیستم سوئیفت طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



الگا اسکرو بوگاتووا، معاون بانک مرکزی روسیه گفت:« کسانی که مقیم روسیه نیستند امسال به ما متصل می شوند». وی قبلا گفته بود که شرکت‌های خارجی می‌توانند با استفاده از یک سیستم پرداخت جایگزین با شرکت‌های تحریم‌شده روسی داد و ستد کنند .

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد از ماه سپتامبر، 416 شرکت روسی به سیستم انتقال پیام‌های مالی (SPFS) پیوسته‌اند. این سیستم شامل خزانه فدرال روسیه و شرکت های بزرگ دولتی مثل گزپروم نفت، راسنفت و سایرین می‌شود .

اتحادیه اروپا و آمریکا در سال 2014 اولین دور تحریم های بین المللی علیه روسیه را اعلام کردند. دلیل این تحریم‌ها دخالت مسکو در بحران اوکراین و الحاق مجدد جزیره کریمه به آن بود. سوئیفت اعلام کرد در درگیری های سیاسی بی طرف است .

گزارش هایی وجود دارد که علیرغم این ادعا، آمریکا قدرت کافی برای مسدود کردن معامله ها از طرف سوئیفت را دارد . روزنامه دانمارکی برلینسکه در سال 2012 نوشت که مقامات آمریکا پول منتقل شده از یک تاجر دانمارکی به یک بانک آلمانی برای سیگار کوبایی تحریم شده آمریکا را توقیف کردند. این معامله با دلار آمریکا انجام شده بود، بنابراین آمریکا توانست آن را تحریم کند .

سوئیفت یک شبکه مالی است که انتقال بین مرزی مقادیر بالای پول را در سراسر دنیا مقدور می‌سازد. مقر آن در بلژیک است ولی هیات مدیره آن شامل مقامات اجرایی بانک‌های آمریکایی می شوند که با استفاده از قانون فدرال آمریکا می‌توانند علیه بانکها و مسئولان تمام دنیا اقدام کنند . این شبکه اکثر پیام های بین بانکی را پوشش می‌دهد و بیش از 11000 موسسه مالی را در بیش از 200 کشور و قلمرو به هم وصل میکند.

اتحادیه اروپا هم دارد بر روی یک جایگزین برای سوئیفت کار می‌کند. این پروژه با پشتیبانی آلمان به بروکسل کمک می کند تحریم های آمریکا علیه ایران را نادیده بگیرد .

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سوئیفت روسی پول نیوز روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای درخواست مشترک کره جنوبی، ژاپن، آمریکا و ۴۷ کشور دیگر مبنی بر ارزیابی «عینی و مستقل» تحریم‌های اعمال‌شده علیه پیونگ‌یانگ را قویاً محکوم کرد.

حکم هیات ناظر بر تحریم‌ها علیه کره شمالی ماه گذشته پس از وتوی درخواست تمدید ماموریت توسط روسیه، منقضی شد. در پی این وتو، واشنگتن اعلام کرد که در تلاش است تا با همکاری سئول، برای جایگزین کردن هیات ناظر که هم‌اکنون منحل شده است، روش‌هایی «خلاقانه» حتی «خارج از ساختار سازمان ملل» پیدا کند.

کیم سونگ در بیانیه‌ای که خبرگزاری مرکزی کره شمالی آن را منتشر کرده است، اعلام کرد: نیروهای دشمن احتمالاً دومین و سومین هیات ناظر را در آینده تشکیل دهند اما با گذشت زمان مشخص می‌شود که تمام این تلاش‌ها خودزنی است.

وی افزود: این هیات ابزاری در دست آمریکا و کشورهای غربی برای سرکوب حق موجودیت حکومتی مستقل است. در صورتی که آمریکا و حامیانش به‌جای عبرت گرفتن از اتفاق اخیر (وتوی روسیه)، همواره به دنبال اتخاذ سیاست‌های خصمانه منسوخ علیه کره شمالی باشند، آنگاه با شکستی راهبردی و مصیبت‌وار مواجه خواهند شد.

کد خبر 6097133

دیگر خبرها

  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو