Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@00:28:58 GMT

لطفاً رسانه مردم باشید و نه بوقچی تبلیغاتی مسئولان!

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۱۱۷۱

لطفاً رسانه مردم باشید و نه بوقچی تبلیغاتی مسئولان!

زمانی نه چندان دور و نه نه چندان دور، یک جریان سیاسی شعار زیبای «دانستن حق مردم است» را بر پیشانی جناح خود حک کرده و همواره با این شعار زیبا رقیب را متهم به تصمیم‌گیری در پشت درهای بسته و بدون اطلاع مردم می کرد اما امروز این شعار را فقط تابلویی برای فریب مردم دانسته و بوقچی تبلیغاتی می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت، زمانی نه چندان دور و بلکه همین امروز یک جریان سیاسی شعار زیبای «دانستن حق مردم است» را بر پیشانی جناح خود حک کرده و همواره با این شعار زیبا رقیب را متهم به تصمیم‌گیری در پشت درهای بسته و بدون اطلاع مردم می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما عملکرد این جریان سیاسی نشان می‌دهد این شعار زیبا تنها تابلویی برای فریب مردم است و در جایی که مردم از خود آنها این حق را مطالبه می‌ کنند به بهانه‌های واهی با آن مخالفت می ورزند.

 

یکی از این موارد قانون شفافیت عملکرد نمایندگان مجلس است، در شرایطی که این جناح سیاسی اکثریت کرسی‌های مجلس را در اختیار دارد و مطالبه مردم و بسیاری از سیاسیون از آنها شفافیت عملکرد نمایندگان ملت است، این جناح سیاسی و بوقچی‌های رسانه‌ای‌ شان که بعضاً بر سردر روزنامه و نشریه‌ هایشان «دانستن حق مردم است» را هم حک کرده‌اند به مخالفت با این مطالبه برحق مردمی پرداخته و به بهانه‌های واهی موافقان این قانون را تخطئه می کنند.

 

منطق کسانی که خواستار شفافیت هستند این است که نمایندگان مجلس، به نمایندگی از مردم در مجلس حضور دارند و به قوانین رای می‌دهند و این حق مردم است که بدانند نماینده آنها به جای آنها به قوانین چه رایی می‌دهند.

 

مهمترین مزیت این دانستن آن است که رای شفاف آنها می‌تواند معیاری برای ارزیابی صحیح و منطقی عملکرد یک نماینده در مجلس باشد ضمن آنکه نمایندگان وقتی بدانند در مقابل رایی که می‌دهند باید به مردمی که آنها را انتخاب کرده‌اند پاسخ بدهند با دقت و وسواس بیشتری رای خود را انتخاب خواهند کرد.

 

عدم شفافیت امروز سبب شده بسیاری از نمایندگان یا در رای‌گیری شرکت نکنند و یا رای ممتنع بدهند و یا رای را بر اساس قبیله‌گرایی سیاسی و به تبعیت از جناح سیاسی خود بدهند، بدون آنکه بدانند به چه چیزی رای می‌دهند و آنچه رای داده‌اند چه تبعاتی برای جامعه در پی‌خواهد داشت.

 

رای قبیله‌ای سبب شده عده‌ای در مجلس عنان سایر نمایندگان را به دست گرفته و سایر نمایندگان به تبعیت از آنان رای دهند و به خود زحمت مطالعه و بررسی دقیق قانون را ندهند(ماجرای برجام و تصویب بیست دقیقه‌ای آن و همچنین تصویب لوایح چهارگانه مربوط به خواست‌های FATF و عدم شناخت نمایندگان و عدم پاسخ‌گویی آنان در مورد این لوایح و اطلاعات غلط و بعضاً تکراریِ غلط که در رسانه‌های حامی این جریان هم تکرار می‌شود نشان دهنده این موضوع است).

 

جالب آن است که برخی از رسانه‌های حامی این جریان نیز از این عدم شفافیت دفاع کرده و آن را توجیه می‌ کنند، انتظار از رسانه‌ها آن است که رسانه مردم باشند و صدای مردم را بازتاب دهند و نه توجیه کننده خواست و نظر مسئولان(گرچه می‌دانیم چاپ نشریه هزینه دارد و توجیه نکردن عملکردها شما را از صحنه خارج می‌کند).

 

در پایان به این رسانه‌ها می‌گوییم آقای رسانه! دانستن حق مردم است. لطفاً رسانه مردمی باشید و نه بوقچی تبلیغاتی مسئولین!!!

حمید حلاج

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۱۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند

عضو ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب تاکید کرد: امنا معتقد است که دیکته کردن رئیس مجلس از بیرون درست نیست و همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند.

مقداد ذکی زاده، فعال رسانه‌ای و عضو ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب (امناء) در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: یکی از شاخصه‌های اصلی کارآمدی مجلس، اجرای دو وظیفه قانون گذاری و وظیفه نظارت بر اجرای قانون اساسی است.

وی افزود: متاسفانه در ادوار گذشته، شاهد سوء استفاده از این ابزار‌های نظارتی توسط نمایندگان مجلس بوده‌ایم.

ذکی زاده اظهار داشت: اگر نمایندگان دغدغه واقعی نظارت داشته باشند و برای مردم و موکلان خود کار کنند، از این ابزار‌ها در جهت پیشرفت کشور، آبادانی نظام و رفاه مردم استفاده خواهند کرد.

وی افزود: در لیست نهایی امنا برای دور دوم انتخابات در تهران، ۱۵ نفر از ۳۰ نامزد دور اول حضور دارند.

ذکی زاده اظهار داشت: ائتلاف امنا در شهرستان‌ها به طور متمرکز لیستی ارائه نخواهد داد و هر کدام از اضلاع امنا در شهر‌های خود نماینده خواهند داشت؛ تنها لیست متمرکز امنا مربوط به شهر تهران و حوزه انتخابیه اطراف آن است.

وی افزود: مجموعه امنا برخلاف بعضی از مجموعه‌های دیگر، که یک مدل دیکتاتور مآبانه پیش گرفته بودن اعضای خود را از حضور در لیست‌های دیگر منع نکرد.

ذکی زاده اظهار داشت: معیار اصلی امنا، تعهد به گفتمان و ادبیات این ائتلاف و پیشبرد منافع مردم است. افراد حاضر در لیست امنا، میثاق‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند که تعهدات آن‌ها را مشخص می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر، تمرکز اصلی امنا بر برگزاری انتخابات با حداکثر مشارکت مردم است. پس از تشکیل مجلس، نمایندگان در مورد ریاست آن تصمیم خواهند گرفت.

عضوائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب (امناء) تاکید کرد: امنا معتقد است که دیکته کردن رئیس مجلس از بیرون درست نیست و همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم