Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات استان جدای از مشکلات کشور نیست، گفت: متاسفانه به دلیل نبود طرح آمایش سرزمین مدون، عدم تعادل و توازن در بخش‌های مختلف مشاهده می‌شود.

به گزارش ایسنا، طهمورث الیاسی بختیاری 28 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به روز آمار و برنامه‌ریزی، اظهار کرد: نقش رسانه‌ها بسیار مهم است و لازم است آمار و اطلاعاتی که تولید می‌شود از ظرفیت، دانش و نقطه نظرات رسانه‌ها در اجرای آن‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: وظیفه دولت پاسخگویی، شفافیت و محقق کردن مطالبات و نیازهای مردم است، بدون آمار صحیح نمی‌توان برنامه‌ها را اجرایی کرد زیرا نظارت‌ها بر اساس چارچوب مشخص خود صورت می‌گیرد.
الیاسی بختیاری گفت: وظیفه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تهیه و تدوین برنامه‌های کشور و استان بوده که دارای وظایف گسترده‌ای است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکل امروز کشور بحث اقتصادی است، تصریح کرد: مقوله بیکاری یکی از مشکلات اقتصادی محسوب می‌شود که برای رفع آن‌ها نیاز است سرمایه‎‌گذاری در بخش‌های مختلف صورت گیرد که در این زمینه باید، بخش خصوصی ورود پیدا کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات استان جدای از مشکلات کشور نیست، بیان کرد: متاسفانه به دلیل نبود طرح آمایشی مدون، عدم تعادل و توازن در بخش‌های مختلف مشاهده می‌شود.
وی گفت: سالانه 75 میلیارد دلار برای تزریق بخش اقتصادی کشور مورد نیاز است تا آنچه اهداف برنامه چشم‌انداز است به آن دست یافته و 50 درصد این میزان قابل تامین است.
الیاسی بختیاری با اشاره به وجود نیروی انسانی قوی، تصریح کرد: هیچ دولتی توان انجام تمامی کارها را به تنهایی ندارد، بنابراین دولت‌ها تنها باید تسهیل‎گر و ناظر باشند.
وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری باید در بخش‌های مختلف صورت گیرد و بخش خصوصی نیز وظایف خود را انجام دهد، همچنین باید با مشارکت، تعامل و همکاری برنامه‌ها را اجرا کرد و با توجه به وظیفه‌ای که در نظام اداری وجود دارد با کمک دستگاه‌های مربوطه، بتوان گام‌هایی را در جهت توسعه استان برداشت.
الیاسی بختیاری در ادامه اضافه کرد: دانشگاه‌ها به اندازه‌ای که وظیفه آموزش علم را دارند باید مهارت‌ها را به افراد آموزش دهند تا با مشکل بیکاری مواجه نشویم.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های بزرگ در استان، تصریح کرد: دولت و مسئولان استانی به دنبال آن هستند که منابع لازم را از طریق بخش خصوصی تامین کنند، همچنین باید با توجه به الزام و ضرورت و بهره‌وری لازم، به دنبال مشارکت بخش خصوصی پیش رفت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به اینکه توسعه استان نیازمند تلاش همگانی است، تصریح کرد: باید رویکردها بر اساس کار علمی، تخصصی و کارشناسی باشد.
وی با بیان اینکه بازار کار بازار پیچیده‌ای است، گفت: مشکلات و چالش‌های اقتصادی با ارائه حداقل دو برنامه برطرف خواهد شد.
الیاسی بختیاری ادامه داد: از طریق مظلوم‌نمایی و مایوس کردن افراد، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد، بنابراین لازم است نشاط در جامعه ایجاد شود و از ترویج روحیه یاس و نا امیدی در جامعه پرهیز کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام طرح آمایش منطقه چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۱۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تست ژنتیک»، گمشده و چراغ راه ورزش ایران

طرح بزرگ و ویژه آمایش سرزمینی ورزش ایران در حال اجراست و اگر تست ژنتیک نیز در این چارچوب قرار گیرد قطعاً نتایج بهتری خاصل خواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در عصر انقلاب فناوری و ارتباطات همه چیز حتی ورزش به زلف تکنولوژی گره خورده است، بنابراین اگر کشوری ورزش خود را  همگام با علم روز پیش نبرد، با کاهش احتمال موفقیت مواجه می‌شود. برای نمونه در نوزدهمین دوره مسابقات آسیایی، 289 ورزشکار 54 مدال کسب کردند تا تنها 18 درصد کاروان ایران موفق به کسب مدال شوند و در رده هفتم آسیا قرار بگیریم.

این جایگاه در حالی به دست آمد که کشورهایی مانند ازبکستان، چین تایپه، قزاقستان با سرمایه‌گذاری‌ در حوزه ورزش، کار ما  را برای قرار گرفتن در جایگاه بالاتر در رقابت‌های آسیایی، سخت‌تر کرده‌اند. با این مقدمه برای افزایش تعداد مدال‌ها و آمار موفقیت در دوره‌های بعدی مسابقات بین المللی حتماً نیازمند بررسی دوباره هستیم و باید از تکنولوژی و علم روز استفاده کنیم.

* چراغ پرنور در مسیر استعدادیابی

یکی از راه‌های حصول دستاورد مناسب در ورزش، توجه به آغاز راه و مسیر استعدادیابی است. در همین رابطه توجه به تناسب توانایی فیزیکی ورزشکاران نسبت به همان رشته ورزشی اهمیت دارد. برای مثال وقتی فیزیک ورزشکاری مناسب رشته‌ وزنه‌برداری است اگر او را به رشته فوتبال بفرستیم، شانس موفقیت ما نسبت به رقبای بین المللی کاهش پیدا می‌کند چرا که عملاً یکسری محدودیت‌های فیزیکی اولین مانع جدی موفقیت این فرد است. نباید از یاد برد که هر ورزشکاری که در سطوح بین المللی به میدان می‌رود، سال‌ها وقت، هزینه و عمر خود را صرف کرده است. این در حالی است که بررسی تاریخ ورزش ایران نشان می‌دهد محیط زندگی یکی از عوامل تأثیرگذار روی انتخاب ورزشکار برای تعیین رشته ورزشی‌اش است اما اگر بخواهیم اصولی و بر اساس تکنولوژی روز پیش برویم، «تست ژنتیک ویژه ورزش»، چراغ مسیر است.

تحقیقات نشان می‌دهد در کشورهایی مانند انگلیس  و اسپانیا این تست‌ها اجرا می‌شود. اگر چه در انگلیس تست‌ها عمومیت ندارد؛ اما اجرای این تست‌ها بیشتر با محوریت باشگاه‌های لیگ برتری انجام می‌شود. لیورپول و فولام از جمله تیم‌هایی هستند که سابقه اجرای تست‌های ژنتیک را دارند.

* جای خالی تست ژنتیک در آمایش سرزمینی ورزش ایران

طرحی ویژه به نام آمایش سرزمین ورزش ایران توسط وزارت ورزش  در حال انجام است که هدف آن تحقق عدالت ورزشی عنوان شده است. در این طرح بزرگ اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که قطعاً در آینده ورزش ایران تأثیر مثبت خواهد داشت. با این وجود تست ژنتیک در بخش اولیه مطالعات آن گنجانده نشده است. طرح آمایش سرزمین ورزش ایران که احتمالاً تا خرداد ماه سال جاری مصوب می‌شود، با تست ژنتیک، غنا و دقت بیشتری پیدا خواهد کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از آزمایشگاه‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی  پیشرفته‌ترین تجهیزات مربوط به این حوزه را در اختیار دارد و در عین حال بخش خصوصی  مشغول فعالیت در این زمینه است.

* قیمت تست ژنتیک ورزشی

در این میان این سؤال ایجاد می‌شود که قیمت تست ژنتیک ورزش چقدر است؟ از قدیم گفته‌اند: «هر چقدر پول بدهید، همانقدر آش می‌خورید.» در تست ژنتیک هم هر چه توقع پاسخ و خروجی دقیق‌تری داشته باشید، باید برای کسب اطلاعات قیمت بیشتری بپردازید. قیمت ساده‌ترین آزمایش‌ها از 4 میلیون تومان آغاز و در حالت تخصصی‌تر تا بیش از 14 میلیون هم به عنوان قیمت پایه دیده می‌شود. بنابراین ممکن است قیمت‌ها بالاتر هم برود! در حال حاضر این تست‌ها بیشتر به صورت شخصی توسط خانواده‌ها اجرا می‌شود و کمتر جایی را پیدا می‌کنید که به صورت سیستماتیک در ورزش ایران تست ژنتیک انجام داده باشند.

* مسیر پیشنهادی برای اجرا تست ژنتیک

بسیاری از استعدادهای موفق ورزش کشور در سطح آموزشگاه‌ها و مدارس شناسایی شدند. طبق سند آمایش و توصیه متخصصان ورزشی- پزشکی می‌توان «تست ژنتیک پایه» را با قیمت کمی اجرا کرد تا دانش آموز علاوه بر تست‌های شنوایی سنجی و... از طریق هیئت پزشکی- ورزشی هم مورد بررسی قرار بگیرند. در سطح ورزش حرفه‌ای هم با تجربه برگرفته شده از باشگاه‌های بین‌المللی، می‌توان بعد از استعدادیابی مربیان، افراد حاضر در تست را مورد بررسی دقیق ژنتیکی قرار داد. برای نمونه در سطح فوتبال نوجوانان ایران 70 استعداد کشف می‌کنیم و در انتخاب نفرات پایانی  تست ژنتیک یکی از نمرات مهم و اولویت‌دار تلقی می‌شود. پرونده‌های تست ژنتیک هم باید در سامانه مبین وزارت ورزش که به صورت تخصصی در حوزه آمایش سرزمین طراحی شده، بارگذاری شود تا استان‌ها، افراد یا فدراسیون‌هایی که تست ژنتیک دقیق‌تری دارند شناسایی شوند و تجربه و روش کاری آن‌ها را به سطح کشور گسترش بدهیم.

این کار اگر چه هزینه بالایی دارد اما اگر می‌خواهیم ورزش ایران در مسیر درست توسعه و پیشرفت قرار بگیرد باید برای آن خرج کرد. نام این کار هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده ورزش ایران است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «تست ژنتیک»، گمشده و چراغ راه ورزش ایران
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • گردهمایی جامعه جراحان ایران در تهران/ تبادل اطلاعات علمی
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کهگیلویه و بویراحمد
  • بستر واگذاری امور به مردم فراهم شود
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی استان
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • رفت و آمد نیمکت تراکتور برنامه‌ریزی شده بود
  • برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی به مناسب روز مریانج برگزار می‌شود
  • برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم