Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سفر اربعین از سال های گذشته به عنوان یک همایش بزرگ معنوی در بین مسلمانان و نماد تجمع آزادگان جهان معرفی شده است.

علاوه بر موارد قانونی یک سفر خارج از کشور، باید به نکات مهم دیگری هم در سفر اربعین توجه شود. در این گزارش سعی شده با ذکر نکاتی برای زائران اربعین، زمینه سفری آسوده همراه با انجام اعمال معنوی آن را فراهم کنیم؛

قبل از هر چیز باید بدانیم سفر زیارتی اربعین یک سفر فردی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلکه تشکیل شده از مسلمانان سراسر دنیا زیر پرچم امام حسین (ع) است.

مسیر نجف به کربلا حدود 80 کیلومتر است و تقریباً سه الی پنج روز با پای پیاده به طول می انجامد. البته مسیرهای دیگری هم وجود دارد که به دلیل طول مسیر و کم بودن موکب ها توصیه نمی‌شوند.

پیاده روی اربعین به نوعی یک ورزش سنگین است و باید مقدمات این حرکت بدنی را با تمرین قبل از آن فراهم کنیم. اگر قبل از سفر اربعین به پزشک مراجعه کنیم، از لحاظ سلامتی و خطرات احتمالی جسمی مصون خواهیم ماند. نکته مهم دیگر ضرورت همراه داشتن دارو و سوابق پزشکی است که در صورت بروز مشکل بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای یپام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین 97 اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی دیگر از مشکلات چندین ساله شهروندان اصفهانی رفع شد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: عملیات اصلاح هندسی کندروی خیابان آتشگاه با اقداماتی از جمله ساماندهی و اجرای مسیر دسترسی ایمن به ورودی محله و خروجی به سمت خیابان آتشگاه با مساحتی بالغ بر ۳۰۰۰ مترمربع در حال اجرا است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که می‌تواند در اجرای طرح‌های ترافیکی و کاهش میزان تصادفات درون‌شهری نقش مهمی ایفا کند، اجرای طرح‌های مربوط به اصلاح هندسی معابر و میادین است.

وی افزود: عملیات اصلاح هندسی کندروی خیابان آتشگاه با اقداماتی از جمله ساماندهی و اجرای مسیر دسترسی ایمن به ورودی محله و خروجی به سمت خیابان آتشگاه، اجرای پارکینگ برای بهره‌برداری شهروندان و گردشگران منارجنبان، اجرای عملیات پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی در سمت کنار بدنه‌ها و احداث فضای سبز و اتصال مسیر پیاده‌روی منارجنبان به ایستگاه اتوبوس تندرو آتشگاه و گذرگاه عرضی عابران پیاده تا کوچه ۱۰۷ با مساحتی بالغ بر ۳۰۰۰ مترمربع در حال اجرا است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با تاکید بر خدمت‌رسانی شایسته در راستای تأمین آرامش و آسایش شهروندان تاکید کرد: اصلاح هندسی مورد نیاز در سطح منطقه مطابق با طرح‌های ابلاغی اداره حمل‌ونقل و ترافیک با هدف تسهیل در عبور و مرور عابران، رفع خطر و استانداردسازی ورودی و خروجی محله‌ها اجرا خواهد شد.

قاضی‌عسگر گفت: طراحی و اصلاح هندسی صحیح تقاطع‌ها و معابر شهری، علاوه‌بر رفع گره‌های ترافیکی، دستیابی به اهدافی از جمله ساماندهی وضعیت عبور و مرور وسایل نقلیه، ارتقای ایمنی تردد عابران پیاده و تأمین رضایت شهروندان را نیز به دنبال دارد.

کد خبر 736595

دیگر خبرها

  • مسیر‌های گردشگری تهران مشخص شد/ آغاز تور‌های پیاده‌روی از فردا + فیلم
  • تونل شماره ۱ راه کربلا در مسیر ایلام - مهران زیربار ترافیک رفت
  • تونل اول راه کربلا در مسیر ایلام - مهران زیر بار ترافیک رفت
  • اولین جزئیات از تونل اول راه کربلا در مسیر ایلام به مهران | ببینید
  •  تونل شماره ۱ راه کربلا در مسیر ایلام - مهران زیربار ترافیک رفت
  • تونل شماره یک اربعین در مسیر ایلام - مهران به بهره‌برداری رسید
  • تونل اول راه کربلا زیر بار ترافیک رفت
  • کاروان پیاده‌روی از خراسان تا قدس به اراک رسید
  • کاروان پیاده‌روی «از خراسان تا قدس» به اراک رسید
  • یکی دیگر از مشکلات چندین ساله شهروندان اصفهانی رفع شد