Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مفید غلامی راد عصر شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته آمار و برنامه ریزی با اشاره به جشن ۷۰ سالگی نظام برنامه ریزی در ایران، شمار جمعیت استان را طبق سرشماری سال ۹۵ حدود سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت دارد گفت: این درحالی است که ۱.۵ میلیون نفر از جمعیت تهران را مازندرانی ها تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نسبت جمعیت شهری را حدود ۵۸ درصد و نرخ جمعیت روستایی را ۴۲ درصد اعلام کرد و گفت: تراکم جمعیت در استان ۱۳۸ نفر در هر کیلومتر مربع است و این میزان در سال ۹۵ حدود ۱۲۹ نفر بوده است درحالی که در سطح ملی در سال ۹۰ حدود ۴۸ نفر در کیلومتر مربع زندگی می کردند و این میزان در سال ۹۵ به ۵۰ نفر رسید.

وی با بیان اینکه قائمشهر و سوادکوه پرتراکم ترین و کم تراکم ترین منطقه مازندران بوده است اظهار داشت: امید به زندگی در بین مردان استان ۷۳.۵ درصد و در بین زنان ۷۷ سال و بیشتر از میانگین کشوری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران میزان باروری را در مازندران در دوره ۸۶ الی ۹۰ حدود ۱.۴ بود و اکنون به ۱.۵ درصد رسیده و این میزان کمتر از نرخ کشوری و نرخ باروری در کشور حدود ۲ درصد است.

وی نرخ بیکاری استان را طبق آمار سال ۹۶ حدود ۱۰ درصد و میانگین آمار کشوری را ۱۲.۴ درصد اعلام کرد و گفت: سهم شاغلان بخش کشاورزی ۱۹ درصد، صنعت ۲۸.۵ درصد و خدمات ۵۲ درصد است.

غلامی راد نرخ مشارکت اقتصادی را در سال قبل ۴۱ درصد برشمرد و گفت: نسبت اشتغال ۳۷.۳ درصداست.

وی به وضعیت مازندران را از نظر شاخص های توسعه ای اشاره کرد و گفت: نرخ باسوادی در استان تا پایان سال قبل ۸۹ درصد و سرانه مراکز بهداشت شهری به ازای هر ۱۰ هزار نفر جعیت نیم درصد و برابر با سرانه ملی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران تراکم دانش آموزی را در استان ۲۳ نفر و در استان ۲۴ نفر اعلام کرد و گفت: درصد کلاس های غیراستاندارد در کلیه مقاطع در مازندران ۵۱ درصد و در سطح ملی ۳۸ درصد بوده و وضعیت مازندران در این بخش نامطلوب است.

وی سرانه فضای فرهنگی به ازای هر هزار نفر را ۱۶.۵ متر مربع برشمرد و گفت: سرانه فضای ورزشی روباز در استان به ازای هر هزار نفر ۹۳۴ متر مربع و در کشور ۵۸۳ مترمربع است.

غلامی راد تعداد خانوارهای روستایی برخوردار از گاز را در مازندران ۷۷ درصد اعلام کرد و گفت: ۵۳ درصد راههای روستایی استان نیز آسفالت هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اشاره به اینکه تعداد انشعاب فاضلاب در استان ۱۱ درصد و در کشور ۴۶ درصد است اظهار داشت: بحث فاضلاب و پسماند مسئله اصلی استان است و باید به آن سمت حرکت کنیم.

احمدی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران نیز  با بیان اینکه مرکز آمار ایران مرجع تولید آمار شناخته شده است اظهار داشت: در نظام نوین آماری به سمت آمارهای ثبتی مبناء در حرکت هستیم.

وی با بیان اینکه پاسخگویان یکی از جدی ترین محورهای تولید و تهیه آمار در کشور است تصریح کرد: دسترسی و تولید آمار سبب برنامه ریزی دقیق و منسجم در کشور می شود.

وی مطالعه و ایجاد آزادراه چالوس - رامسر و ساری - قائمشهر را از مهمترین محورها و اولویت های برنامه ریزی در استان اعلام کرد.

کد خبر 4435821

منبع: مهر

کلیدواژه: ساری سازمان برنامه و بودجه مهدی غلامی اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر گرگان کرمانشاه مشهد یاسوج خبرگزاری مهر مرز مهران شهرکرد شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۱۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

سرهنگ پیمان کرمی گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه جاری از میدان امیرکبیر کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع می شود.

وی اضافه کرد: همچنین تردد وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران از ساعاتی بعد با اعلام ماموران پلیس راه در محل به صورت یک طرفه خواهد شد.

کرمی افزود: همکاری رانندگان با مأموران پلیس راه و رعایت نکات ایمنی کاهش تخلفات و تصادفات را به همراه دارد.

رییس پلیس راه البرز یادآورشد: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی پیش رود
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • یوسفی: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید