Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@16:54:10 GMT

پاسخی برای انتشار آمارهای متناقض‌ تئاتری

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۱۸۳۹

پاسخی برای انتشار آمارهای متناقض‌ تئاتری

در پی انتشار چند اینوفگرافی آماری در حوزه تئاتر که برخی اطلاعات متناقض و به نظر نادرست آن، در گزارشی رسانه‌ای شد، خانه تئاتر به بازخوردهای این آمارها پاسخ داده و تاکید کرده است:‌ بودن آمار با درصدی خطا بهتر از نبودن آن است.

به گزارش ایسنا، مدتی قبل خانه تئاتر با همکاری روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی اقدام به انتشار آماری از وضعیت تئاتر کشور در سال ۹۶، در بخش‌های مختلف مثل تعداد نمایش‌های اجرا شده، تعداد تماشاگران، میزان فروش بلیت، تعداد هنرمندان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. کرد که برخی از این اطلاعات با ابهام روبرو بود.

براین اساس، ایسنا ضمن مصاحبه با چند تن از روسای انجمن‌های هنرهای نمایشی استان‌ها، با تاکید بر قابل توجه بودن این اقدام، برخی داده‌ها را دارای مشکل دانست چرا که با آمار و ارقام انجمن‌های نمایشی استان‌ها همخوانی نداشت و همین سبب ویرایش برخی از این آمارها شد.

با این حال روابط عمومی خانه تئاتر در اطلاعیه‌ای نسبت به این تفاوت و تناقض‌ها و نیز بازخورهایی که انتشار این گونه اعداد و ارقام داشته پاسخ داده است.

در این اطلاعیه آمده است:

«با توجه به اظهار نظرها و بازخوردهای پس از انتشار اینفوگرافی‌های آمار تئاتر کشور که با همکاری خانه تئاتر و واحد روابط عمومی اداره کل مرکز هنرهای نمایشی تهیه شده بود توضیحات زیر جهت تنویر افکار مخاطبان ضروری به نظر می رسد:

خانه تئاتر بعد از استقرار شهرام گیل آبادی (مدیرعامل خانه تئاتر) و آغاز برنامه‌ریزی برای تنظیم چشم‌انداز، اهداف و سیاست‌ها فقدان آمار در این عرصه را دریافت و عزم خود را برای تهیه آمار جزم کرد. بنابراین تصمیم بر این شد تا ابتدا از سازمان‌های ذی‌ربط استعلام شده و الباقی آمار از طریق محاسبه و استنتاج به دست بیاید.

از این رو با واحد روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رایزنی شد تا اطلاعات موجود دریافت شود. سپس با همکاری این واحد آمار تکمیلی که از واحدهای ذی‌صلاح آن اداره کل استخراج شده بود، دریافت و با بهره گیری از عقل جمعی و استنتاج، بسته‌های آماری مختلفی به وجود آمد و باعث شکل گیری اینفوگرافی‌های متعددی شد.

به عنوان مثال برای میانگین اجراها دو عدد ۳۲.۵ و ۱۴.۷ لحاظ شد تا دو اینفوگرافی متفاوت به دست بیاید چون روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی معتقد به میانگین ۱۴.۷ بود و کارشناسان به میانگین ۳۲.۵ باور داشتند. در خصوص درآمد حاصل از نمایش‌ها هم میانگین ۱۵۰۰۰ تومان برای هر بلیت لحاظ شد تا نتیجه‌های بعدی به صورت استنتاجی مشخص شود.

بدیهی است که وجود خطا در این آمار و آمارهایی از این دست وجود دارد، اما ما معتقد بوده و هستیم که بودن آمار با درصدی خطا بهتر از نبودن آمار است. همین که این همکاری بین خانه تئاتر و اداره کل هنرهای نمایشی توجهات را به سمت آمار و نتایج مهمی که از پس آن به دست می‌آید، جلب کرد و باعث شد برخی از واحدهای دیگر اقدام به، به‌روز رسانی اطلاعات و ویرایش‌های جدید اینفوگرافی‌ها شدند، نشان می‌دهد حرکت درستی شکل گرفته است.

خانه تئاتر هم اکنون نیز برای دست یابی به اطلاعات و آمار دقیق ۱۹ ساله خود پروژه‌های متعددی را تعریف کرده تا نسبت به انتشار آن به صورت اینفوگرافیک اقدام کند.

خانه تئاتر امید دارد با کمک و همکاری نهادها و سازمان های ذی ربط بتواند به اطلاعات دقیق تری برای رسیدن به آماری قابل استنادتر دست پیدا کند و در این میان دست یاری به سمت رسانه‌ها دراز می کند تا با نشر آمار موجبات شفافیت اذهان اهالی تئاتر را فراهم کنند.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام خانه تئاتر شفافيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از رکورد شکنی بهرام افشاری تا دختر کشی نادرفلاح در شهرزاد

برنامه کامل نمایش های تازه در پردیس تئاتر شهرزاد در ماه های فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۳ اعلام شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پردیس تئاتر شهرزاد فروردین 1403 با رپرتوار نمایش های برگزیده میزبان مخاطبان خواهد بود و 10 نمایش در این دوره روی صحنه خواهند رفت.

نمایش های"چه کسی جوجه تیغی را کشت"،"سنتز"،" بیژن و منیژه"،" رجوع"،" برف"،" بامانی"در پردیس تئاتر شهرزاد و "کورلی"،"لورل و هاردی" و"شهرجادو" در بوتیک تئاتر ایران روی صحنه می روند.

به گزارش روابط عمومی پردیس تئاتر شهرزاد، در این دوره علاوه بر هنرمندان مطرحی نظیر بهرام افشاری،نادر فلاح و شکرخدا گودرزی با توجه به سیاست های مدیریت این مجموعه در جهت معرفی وجذب استعدادهای جوان در حوزه تئاتر و حمایت از گروههای جوان تئاتری، تعدادی از باکس های نمایشی این مجموعه در اختیار نمایش های تازه ای از کارگردانان جوان قرار گرفته است.

به غیر از حمایت از "رپرتوار آموزشگاه پانیذ "با اجراهای متفاوت 20 گروه جوان، «رجوع» نوشته کیمیا خلج و کارگردانی سعید حشمتی از تاریخ 22 فروردین هر شب ساعت 21:30 در سالن شماره 3 روی صحته رفته. نمایش «برف» نوشته  سیدمحمد طباطبائی و به کارگردانی فرهاد باقری اثر دیگری از یک گروه جوان است که از 19 فروردین ماه ساعت 19:30 درسالن شماره3 اجرا می‌شود.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و به جهت حمایت از نمایش هایی با مخاطب کودک ونوجوان کنسرت نمایش «بامانی» که عبد ‌آتشانی طراح آن است از 30فروردین با بازی مسعود جوادیان، پیمان کلانتری روی صحنه می رود.

حرف‌هایی تکان‌دهنده‌ درنمایش"عطر آدم"

سرود-نمایشِ «عطرِ آدم»، به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرشیدی‌سپهر،  که هدف اصلی‌اش، ایجاد آرامش در مخاطبان است نمایشی است که این روزها در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.این نمایش که به گفته کارگردان برای گذرمردم از این سال های سخت طراحی شده؛تلاشی است برای ارتقای برخی از مهارت‌های فردی.

این نمایش از روز چهارشنبه 15 فروردین در پردیس تئاتر شهرزاد، سالن شماره 2 روی صحنه رفته است.

مدت زمان اجرای این نمایش یک ساعت‌ونیم است و هر روز به جز شنبه‌ها، ساعت 19:15 روی صحنه می‌رود.

شکارسری با نقدهایش بر شعرهای شاعران به نمایشگاه کتاب می‌آید

نمایش "سنتز"؛ تاریخ و مسأله شر

نمایش «سنتز» با رخنه به داده‌های تاریخی، داستان ابراهیم ِ پیامبر را به عنوان الگویی ارزشمند برگزیده تا به نقد جامعه معاصر خود و خشونت موجود در آن به نام دین، عرف و سنت بپردازد. جامعه‌ای که پدران و مردانش اراده مطلق خود را جایگزین رأفت الهی کرده‌اند.

نمایش «سنتز» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا اخوان که اسفند سال گذشته در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته بود، دور جدید اجراهای خود را از 15 فروردین از سرگرفته است.

در این اثر نمایشی، نادر فلاح و دو دخترش یسنا و حسنا فلاح به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

تئاتر موزیکال«بیژن و منیژه»از 2 اردیبهشت در شهرزاد

نمایش «بیژن و منیژه» جدیدترین اثر شکرخدا گودرزی در مقام کارگردان و با تهیه‌کنندگی مهدی بخشیانی است.

در این اثر نمایشی که از دوم اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود قربان نجفی، شهرام نجاتی، رضا عمرانی، محسن بهرامی، سحر یافتیان و پارمیس هوبخش، علی‌رضا عابدی، زهره کدخدازاده، اشکان شریعتی، سیاوش خادم حسینی ،آیسان نوریان و اسد پورحمزه و شکرخدا گودرزی ایفای نقش می کنند.

این نمایش داستان بیژن سردار جوان ایرانی است که به مقابله و جنگ با گرازان می‌رود و در این مسیر دلباخته منیژه می‌شود که دختری تورانی است.

رکوردشکنی میلیاردی بهرام افشاری

تئاتر «چه کسی جوجه تیغی را کشت» پیش از شروع اجراها و در پیش‌فروش بیش از 10000 بلیت فروخت و در هفته نخست اجرا به فروشی بیش از 4 میلیارد دست یافت.

این اثر نمایشی، به تهیه کنندگی محمد قدس که از 15 فروردین روی صحنه رفته، در دوره اجرای قبلی توانست نظر مخاطبان تئاتر و هنرمندان را به خود جلب کند.

تئاتر«چه کسی جوجه تیغی را کشت» با بازی بهرام افشاری و تینو صالحی هر روز در دو سانس در ساعتهای 18:15 و 20:15 در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می رود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش رامبد جوان به «دشمن خدا»
  • رامبد جوان: با تماشای «دُشمنِ خدا» از ته دلم خندیدم
  • رامبد جوان از ته دل خندید!/ باید به جامعه امید بدهیم
  • از رکورد شکنی بهرام افشاری تا دختر کشی نادرفلاح در شهرزاد
  • ببینید | اعلام این آمارهای وحشتناک ثمری هم دارد؟
  • میزبانی پردیس تئاتر شهرزاد از ۱۰ نمایش/ رکوردشکنی بهرام افشاری
  • میزبانی پردیس تئاتر شهرزاد از ۱۰ نمایش در سال جدید
  • قطب‌الدین صادقی و ۴ پروژه تئاتری
  • قطب‌الدین صادقی و ۴ پروژه تئاتری/ از کاخ سعدآباد تا کانون
  • آغاز همایش تئاتر خیابانی هفته هنر انقلاب در اصفهان