Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستند «میدان جوانان» متقاضی شرکت در جشنواره‌ی سینما حقیقت؛ برگزاری نشست هیات مدیره جدید مستندسازان با روسای مرکز و نمایش «ورس» در کانون حقیقت از جمله خبرهای مستند 28 مهر ماه است.

«مینا اکبری» یکی از روزنامه‌نگاران سینمایی کشور، با ساخت اولین فیلم مستند خود «میدان جوانان»، متقاضی شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، وی درخصوص موضوع این فیلم مستند اظهار کرد: «روایت فیلم مربوط به یک عکس است که ما روزنامه‌نگاران روزنامه جامعه در سال ۱۳۷۶ در میدان جوانان برای ویژه‌نامه‌ی نوروزی گرفته‌ایم. در این عکس من به همراه ۷۱ نفر دیگر حضور داریم. حالا پس از گذشت ۲۰ سال، حدود ۶ نفر از روزنامه‌نگاران آن عکس، روزنامه‌نگار باقی مانده‌اند!»

عوامل تولید مستند ۶۸ دقیقه‌ای «میدان جوانان» به این شرح هستند: پژوهشگر، نویسنده، گوینده و کارگردان: مینا اکبری، فیلمبردار: محمدرضا جهان‌پناه، صدابردار: حسن شبانکاره، صداگذار: انسیه ملکی، تدوینگران: سپیده ابطحی و فرحناز شریفی، آهنگساز: علی صمدپور، مدیر تولید و دستیار کارگردان: عبدالرضا نیک‌پور، عکاس: دانیال شایگان، تهیه‌کنندگان: مینا اکبری و احسان رسول‌اف

این فیلم در صورت پذیرش هیات انتخاب، برای اولین بار در بخش مسابقه ملی مستندهای نیمه‌بلند جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده می‌رود.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» در شهر تهران برگزار خواهد شد.

برگزاری اولین نشست مسئولان مرکز گسترش با هیات مدیره جدید انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند

اولین نشست مسئولان مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با هیات مدیره جدید انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در این نشست صمیمانه که با حضور سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد (مدیرعامل مرکز)، مرتضی رزاق‌کریمی (قائم‌مقام مرکز)، محسن استادعلی (رئیس هیات مدیره انجمن صنفی)، بابک بهداد، آرش اسحاقی، مهدی اسدی و هادی معصوم‌دوست (اعضای هیات مدیره انجمن صنفی) و شهنام صفاجو (مدیر روابط عمومی مرکز) برگزار شد، چگونگی همکاری گسترده‌ی این دو مجموعه بویژه در زمینه‌های آموزشی، برنامه‌های تولیدی و بین‌المللی و همینطور برگزاری جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت مورد بررسی و تبادل‎‌نظر قرار گرفت.

همکاری کارگروه آموزشی انجمن صنفی در برپایی ورک‌شاپ‌های مرکز گسترش و جشنواره سینماحقیقت نظیر کارگاه انتقال تجربه‌، بازاریابی و پخش آثار مستند در همکاری کارگروه بین‌الملل انجمن صنفی با مرکز، ارائه‌ی لیست پیشنهادی اعضای انجمن برای عضویت در هیات داوری سینماحقیقت و شورای تولید مرکز، بحث مفاد قراردادهای مرکز با مستندسازان، اهدای تندیس انجمن صنفی به فیلم برگزیده جشنواره از منظر هیات داوران این نهاد، تخصیص غرفه به انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند برای حضور پُررنگ در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت و... از اهم مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

به پیشنهاد طباطبایی‌نژاد مقرر شد تا این نشست‌ها هر سه ماه یکبار در مرکز گسترش برگزار شود.

نمایش و نقد مستند «وَرس» در سالن سینماحقیقت

برنامه‌ی این هفته کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، به نمایش و نقد فیلم مستند «وَرس» ساخته‌‎ی «جواد وطنی» اختصاص یافته است.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این فیلم مستند که تولید آن ۴ سال به طول انجامیده است، از ساعت ۱۷ عصر روز یکشنبه ۲۹ مهرماه ۹۷ در سالن سینماحقیقت این «مرکز» به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور جواد وطنی (کارگردان)، ناصر صفاریان (مسئول نمایش و نشست فیلم‌ها) و امید روحانی (منتقد میهمان) مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

در خلاصه موضوع این فیلم مستند آمده است: «گارانتی پل ورسک، به عنوان مهمترین پل راه‌آهن سراسری ایران  پایان یافته است. آیا می‌توان از این پل برای تردد قطارهای مسافری و باری استفاده کرد؟»

عوامل تولید مستند «وَرس» عبارتند از: پژوهشگر و کارگردان: جواد وطنی، تصویربرداران: پویا نجفی و جواد وطنی، صدابردار: منوچهر معصومی، تدوین: آرش زاهدی‌اصل، صداگذار : شاهین پورداداشی، موسیقی: کریستف رضاعی، گویندگان: مجید برزگر و آرش زاهدی‌اصل، طراح پوستر: حسین جوادی، تهیه‌کننده: جواد وطنی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

«وَرس» در دومین جشنواره فیلم و عکس راه‌آهن، تندیس جشن و دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند را بدست آورد؛ ضمن این که در دهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران نامزد بهترین کارگردانی، بهترین فیلم مستند نیمه‌بلند، بهترین موسیقی متن و  بهترین پژوهش شد و تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین پژوهش را کسب کرد. این فیلم کاندید بهترین کارگردانی مستند در بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران نیز بود.

عموم علاقمندان جهت تماشای این فیلم مستند و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت ۱۷ عصر یکشنبه (۲۹ مهرماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام جشنواره سینما حقیقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۲۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی اطلاعیه‌ای در خصوص تجدید انتخابات هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان به شرح ذیل صادر کرد؛

با توجه به اعلام رأی جلسه حکمیت دفتر امور مشترک فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱ برگزار گردید، ضمن بررسی همه جانبه این دفتر در خصوص انتخابات هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان آذربایجان شرقی، به استحضار عموم می‌رساند انتخابات این هیأت تجدید خواهد شد.

همچنین جهت تعیین وضعیت و ممانعت از بروز عقب افتادگی در هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان، سرپرست جدید این هیأت با هماهنگی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و اداره کل ورزش و جوانان استان انتخاب و اقدامات لازم جهت برگزاری مجدد انتخابات این هیأت در اسرع وقت انجام خواهد شد.

کد خبر 6081685

دیگر خبرها

  • زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد
  • انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود
  • معرفی اعضای جدید انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • نرخ دستمزد صنف تدارکات سینمای ایران تعیین شد/ سقف ۷۰ میلیون تومان
  • نرخ دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینمای ایران تعیین شد
  • دیپلماسی و میدان؛ تقابل یا هم افزایی
  • کمک ۴۰۰ میلیون تومانی استانداری جهت بهسازی ساختمان انجمن سینمای جوان
  • ۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان ایران
  • افخمی: بعید نبود شهید آوینی سراغ تولید سینمای داستانی برود/ ویژگی‌های دفاع مقدس موجب شد «سید مرتضی» فرم مستند را انتخاب کند+فیلم