Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@23:27:15 GMT

درختان کاجستان بیستون ایستاده می‌سوزند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۲۲۱۴

درختان کاجستان بیستون ایستاده می‌سوزند

درختان بیستون که گاهی چه بسا در سایه درختان سربه فلک کشیده‌اش استراحت کردیم اما چند وقتی است که یکی یکی آتش طمع افراد سودجو قرار گرفته است. ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ استانها کرمانشاه نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، کاجستان بیستون با مساحت 120 هکتار یکی از تفرجگاه‌های زیبای استان کرمانشاه است و تنها نقطه‌ای که می‌شود از لحاظ  سرمایه‌گذاری و درآمدزایی برروی آن حساب باز کرد همین کاجستان است  که یکی از سرسبزترین فضاهای سبز و پتانسیل گردشگری خوب استان  به شمار می‌آید و این درختان در سال دو و نیم تن اکسیژن خالص تولید می‌کنند و باعث جلوگیری آلودگی از خاک می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چند سالی است که بارش کم و آبیاری نشدن این درختان باعث شده است که این درختان سربه فلک کشیده تشنه بمانند و جدا از این مصیبت بزرگ وجود افراد سودجو که وارد پارک شده و اقدام به قطع و آتش زدن درختان کردند و پوست درخت را می‌کنند و بعد از اینکه درخت خشک شد خود به خود درخت را قطع می‌کنند و متاسفانه زیبایی بیستون به دلیل طمع افراد سودجو یکی یکی هر روز زنده زنده در آتش می‌سوزنند.

چند سال پیش اداره کل منابع طبیعی استان مراقبت و بهره‌برداری از این درختان را به شرکت توسعه گردشگری واگذار کرد اما بعد از واگذاری به دلیل اینکه شرکت توسعه و گردشگری مدت‌ها مدیر نداشت توجه چندانی به وضعیت این منطقه نشده بود.

مسئول شرکت توسعه و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه درخت‌ها از سال 91 به این شرکت واگذر شده است اظهار داشت: درختان بیستون از همان روزهای اول دارای آفت زیادی بودند که تعدادی از آنها توسط منابع طبیعی به دلیل آفت زیاد قطع شد زیرا نتوانستند آفت را پاکسازی کنند.

حامد سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه کاجستان بیستون دارای ظرفیت گردشگری بالایی است خاطرنشان کرد: طرح‌های بسیاری به دلیل ظرفیت بالای گردشگری در بیستون انجام شده و با بخش خصوصی تفاهم‌نامه‌هایی صورت گرفته که این کاجستان به بخش خصوصی واگذار شود و یکی از کارهایی که سرمایه‌گذار قرار است انجام دهد توسعه گردشگری در کاجستان بیستون است.

وی با بیان اینکه نگهداری از درختان بر عهده سرمایه‌گذار است عنوان کرد: با سرمایه‌گذار مکاتبات و تذکراتی مبنی بر عدم نگهبانی و سودجویی افراد در شب صورت گرفته که امیدواریم با تذکرات داده شده چنین اتفاقی دیگر صورت نگیرد.

مسئول شرکت توسعه و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه درختان کاج بیستون دارای 120 هکتار پارک جنگلی است که هیچ حصاری ندارد و همین باعث سودجویی افراد می‌شود خاطرنشان کرد: این اتفاق‌ها به دلیل نبود حصار است و تا زمانی که حصار در اطراف کاجستان انجام نگیرد احتمال سودجویی دوباره  وجود دارد که برای این موضوع  با مجموعه استان مشورت‌هایی صورت گرفته و موافقت‌های اولیه انجام شده و اگر امکان واگذاری به بخش خصوصی نباشد بحث اعتبار و تشکیل حصار پیگیری می‌شود.

سپهری با بیان اینکه سیستم آبیاری کاجستان دارای نواقصی بوده عنوان کرد:  در جهت برطرف کردن سیستم‌های آبیاری اقداماتی انجام شده و قسمت‌هایی که سیستم آبیاری به مشکل برخورده است در حال تامین بودجه هستیم که  آبیاری را بهسازی کنیم.

کاج‌های بیستون بخشی از کریدور گردشگری بیستون به طاق بستان محسوب می‌شود که نیازمند توجهی شایسته برای زندگی فرداست.

انتهای پیام/ح

R41380/P1357/S6,68/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۲۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممانعت شورای شهر از قطع درختان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ عضو شورای شهر اراک گفت: درختان نقش مهمی را در زندگی انسان و محیط اطراف دارند و از جمله مزایای آن می‌توان به تولید اکسیژن، ایجاد فضای مناسب و تلطیف و تنظیم دمای هوا، تثبیت خاک و کاهش آلودگی برای زندگی اشاره کرد.

چگینی افزود: قطع درختان قطعا نقش بسیار مخربی را در محیط زندگی ما دارد که حوزه مدیریت شهری تلاش دارد به هیچ عنوان درختان قطع نشود و برای پروژه‌های شهری نسبت به جابجایی درختان اقدام شود.

به گفته چگینی در صورت نیاز به قطع درختان برای ساخت و ساز‌های شهری، میزان خسارت وارده تخمین زده می‌شود و بنای تصمیمات ما بر این است که نسبت به توسعه فضا‌های شهری اقدام شود.

چگینی در خصوص بلوار شهید آنجفی و قطع درختان این بلوار هم گفت: قرار بوده بر اساس مصوبات شورای ترافیک دوربرگردانی در این محل ایجاد شود که گویا استعلامات به طور کامل انجام نشده و این موضوع در دست بررسی شورای اسلامی شهر است.

دیگر خبرها

  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • پرسپولیسی ها ما را مسخره کردند | مشکل بازیکن استقلال بود که بی دلیل در زمین ایستاده بود
  • محسن رضایی: غرب دست از حماقت بردارد
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • تشویق ایستاده فعالان فلسطینی جهانی به احترام مقاومت دانشجویان دانشگاه‌های کلمبیا، ییل و... (فیلم)
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • تکذیب قطع درختان در بوستان ستارخان تهران
  • جایگاه هشتم نماینده ایران در جام جهانی پاراتیراندازی