Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@11:31:17 GMT

شگفتی بزرگ؛ غول ترکیه‌ای برابر پرویز زانو زد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۲۲۹۳

شگفتی بزرگ؛ غول ترکیه‌ای برابر پرویز زانو زد

ملی پوش سنگین وزن کشتی آزاد ایران توانست با شکست دادن قهرمان المپیک از ترکیه به نیمه نهایی راه پیدا کند.

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات جهانی کشتی 2018 در بوداپست با تلخی برای ایران آغاز شد؛ جایی که ابتدا حسن یزدانی برابر دیوید تیلور آمریکایی شکست خورد و سپس مصطفی حسین خانی در لحظات پایانی برد را با باخت مقابل جردن باروز عوض کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین محمدباقر یخکشی در دور سوم برابر حریف کوبایی خود در ثانیه های آخر به پل رفت تا مغلوب شود و مثل 2 نفر دیگر در انتظار شانس مجدد باشد.


در وزن 125 کیلوگرم پرویز هادی شاهکار کرد. این کشتی گیر باتجربه آذربایجانی پس از پیروزی 11 بر صفر در دور نخست مقابل "روبرت باران" دارنده مدال برنز اروپا از لهستان، در دور دوم نیز با نتیجه 11 بر 2  مقابل "ابراگیم سعیداف" دارنده مدال برنز المپیک از بلاروس به پیروزی رسید تا در مرحله یک چهارم نهایی  برابر "طاها اکگول" قهرمان المپیک و جهان از ترکیه قرار بگیرد.


این غول ترکیه ای که شانس اول قهرمانی در بوداپست به حساب می آمد، در یک کشتی سخت و نفسگیر مغلوب قدرت پسر آذربایجانی شد و از نفس افتاد تا 3 بر 2 بازنده باشد.


پرویز هادی در واقع یک شگفتی بزرگ را رقم زد و در حالی که در کارنامه هیچ مدال المپیکی و جهانی دیده نمی شود، قهرمان المپیک را شکست داد.


حالا این سنگین وزن ایرانی تنها نماینده از شاگردان خادم در 4 وزن اول است که به نیمه نهایی رسیده و عصر امروز شانس فینالیست شدن هم دارد.

 

کشتی آزاد پرویز هادی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کشتی آزاد پرویز هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش احساسی حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور

دیوید تیلور چهره شاخص کشتی آمریکا و دارنده ۴ طلای جهان و المپیک که رقابت او با حسن یزدانی طی سال های اخیر طرفداران زیادی در ایران و جهان داشت، ۴ روز پیش در جریان مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای حضور در المپیک ناباورانه مقابل آرون بروکس کشتی‌گیر ۲۳ ساله آمریکایی و دارنده مدال طلای امیدهای جهان ۲۰۲۳ دو مرتبه شکست خورد و حضور در المپیک پاریس را از دست داد.

حذف تیلور از المپیک بازتاب زیادی داشت و بسیاری از طرفداران کشتی در انتظار واکنش حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور بودند.

 یزدانی که پس از انجام عمل جراحی تمرینات خود را در جویبار پشت سر می گذارد تا به میادین بازگردد، از حذف دیوید تیلور ابراز ناراحتی کرده و گفته است: دوست داشتم بار دیگر با تیلور در المپیک رقابت کنم. حضور کشتی گیرانی مثل تیلور و عبدالرشید سعدالله یف یا جردن باروز باعث افزایش هر چه بیشتر اعتبار کشتی در المپیک می شد. در نبود این نفرات زیبایی کشتی در المپیک کمتر می شود.

در حال حاضر ملی‌پوش وزن ۸۶ کیلوگرم ایران انتخاب نشده و تعیین تکلیف این وزن به وضعیت مصدومیت یزدانی و تصمیم نهایی کادر فنی برای برگزاری مسابقه انتخابی دارد.

 

منبع:خبرورزشی 

دیگر خبرها

  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد / تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • قضاوت سلطان‌زاده در گزینشی نهایی کشتی المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • ترکیب استقلال ملاثانی برای شگفتی‌سازی مقابل سپاهان
  • ایتالیا هم زانو زاد: والیبال ایران در جمع ۴ تیم برتر جهان
  • کشتی فرنگی در چه اوزانی در المپیک شانس مدال دارد؟
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک
  • انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • واکنش احساسی حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور