Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@23:19:43 GMT

چرا همسرتان به شما گوش نمي‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۲۳۵۸

چرا همسرتان به شما گوش نمي‌دهد؟

خبرگزاري آريا -

وقتي شما يا همسرتان به همديگر گوش نمي‌دهيد يعني مشکلي در زندگي تان داريد‎
وقتي شما يا همسرتان به همديگر گوش نمي‌دهيد يعني مشکلي در زندگي مشترک‌تان داريد. اگر اين «گوش ندادن»ها ادامه پيدا کند، زندگي زناشويي‌تان به خطر خواهد افتاد.
مشکل ِ به حرف همسر گوش ندادن، مي‌تواند با مشکلاتي که همسرتان دارد، روش ارتباطي و انتقال مفاهيم و يا ترکيبي از هر دو مرتبط باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چرا همسرتان به شما گوش نمي‌دهد؟
شيوه‌ي ارتباطي‌تان
. شايد براي اينکه حرف‌تان را بزنيد خيلي حاشيه مي‌رويد. مونولوگهاي طول و دراز، خسته کننده‌اند؛ منظورتان را سرراست بگوييد!
. در گفتگوها به همسرتان مجال حرف زدن نمي‌دهيد. به او هم فرصتي بدهيد تا حرفش را بزند.
. اگر سابقه‌ي گفتن ِ حرفهاي آزاردهنده، تحقيرآميز، توهين آميز، تهديد کننده و بي‌ادبانه به همسرتان را داشته باشيد و بارها احساسات او را جريحه دار کرده باشيد، همسرتان با گوش ندادن به شما موضع دفاعي خواهد گرفت. اين حرفها را نزنيد!
. اگر حرفهاي‌تان تابع الگويي از تقلب و دغل کاري باشند، همسرتان توجهي به شما نخواهد کرد. رُک و راست باشيد!
. اگر مدل حرف زدن‌تان نصيحت آميز، انتقاد آميز و خطابه مانند و يا ابهام آميز باشد همسرتان ترجيح خواهد داد گفته‌هاي شما را نشنود. نگاه‌تان از بالا به پايين نباشد و هنگام حرف زدن با همسرتان در جايگاه استادي قرار نگيريد!
. ممکن است در جملات خود خيلي زياد کلي گويي مي‌کنيد. نظراتي که در آنها از کلمه‌هايي مانند «هميشه»، «هرگز» و «مدام» استفاده مي‌شود مي‌توانند همسر را نسبت به گوش دادن به تمام حرفهايتان بي‌علاقه و بي‌تفاوت کنند. اين واژه‌ها را از دايره‌ي لغات‌تان حذف کنيد!
. شايد زمان مناسبي را براي حرف زدن با همسرتان انتخاب نمي‌کنيد. همسر شما وقتي که خسته است، ذهنش درگير است، مشغول کار مهمي است، تلويزيون تماشا مي‌کند يا نگران مسئله‌اي است به شما گوش نخواهد داد. به او بگوييد که مي‌خواهيد با او حرف بزنيد و از او درخواست کنيد وقت مناسبي براي شما درنظر بگيرد. اگر مخالفت کرد، عصباني نشويد و باز هم به او فرصت بدهيد.
. هر موضوع و مسئله‌اي که قبلا در موردش طولاني بحث کرده‌ايد مي‌تواند باعث شود همسرتان به شما گوش ندهد. لطفا پاي موضوعات تکراري و مشکلات کهنه را دوباره وسط نکشيد!
. ممکن است همسر شما از گفتگوهاي ادامه دار و بيفايده‌ي شما خسته و دلزده شده باشد. گله کردنها، آه و ناله کردنها و يا منفي بافيهاي شما همسرتان را کسل کرده، کمي مثبت‌تر حرف بزنيد!
. شايد هم خود شما به همسرتان گوش نمي‌دهيد! اين بار که همسرتان در مورد موضوع مهمي با شما حرف مي‌‌زند، خودتان را بسنجيد و ببينيد شما چقدر به حرفهاي همسرتان گوش مي‌دهيد.

شايد همسرتان به حرفهايتان گوش نمي‌دهد تا از بگومگو پرهيز کند‎
. ممکن است همسرتان به موضوعي که درموردش حرف مي‌زنيد علاقه‌اي نداشته باشد. از او بپرسيد موضوعي وجود دارد که دوست داشته باشد درباره‌اش گفتگو کنيد.
. ممکن است همسر شما با چيزي که مي‌گوييد مخالف باشد و تمايلي نداشته باشد به حرفهايتان در اين مورد ادامه دهيد.
. ممکن است در اين روز همسر شما به اندازه کافي شنونده بوده و زياد حرف شنيده و خسته شده. در چنين شرايطي توقع نداشته باشيد باز هم بنشيند و گوش بدهد!
. اگر اطلاعات ارائه مي‌دهيد يا توصيه‌اي مي‌کنيد ممکن است همسرتان در حال حاضر آن اطلاعات را داشته باشد يا توصيه‌تان تکراري و ناکارآمد باشد.
. شايد همسرتان عادت دارد هنگامي که حرف مي‌‌زنيد به اين فکر کند که جوابتان را چگونه بدهد.
. ممکن است همسرتان اينطور قضاوت کند که چيزي که شما مي‌گوييد مهم نيست.
. شايد همسرتان بر اين باور باشد که اهميت ندادن به چيزي که شما مي‌گوييد باعث مي‌شود شما موقعيت را تغيير دهيد و ديگر به حرفتان ادامه ندهيد.
. ممکن است همسرتان از يک نيمه از مغزش براي گوش دادن استفاده مي‌کند! محققان آمريکايي دريافته‌اند مردها فقط با نيمي از مغز خود گوش مي‌دهند، در حاليکه زنها از هر دو طرف مغز براي گوش دادن استفاده مي‌کنند. پژوهشگران مي‌گويند، با اين وجود نتيجه اين نيست که زنها حتما شنونده‌هاي بهتري نسبت به مردها هستند. بلکه نياز دارند براي گوش دادن به يک مکالمه، از قسمتهاي بيشتري از مغز خود استفاده کنند. يک نتيجه‌ي ديگر هم اينکه زنها مي‌توانند به طور همزمان به دو گفتگو گوش دهند!
. شايد همسرتان مي‌ترسد و راحت نمي‌تواند نظر مخالفش را اعلام کند، براي همين گزينه‌ي راحت‌تري را انتخاب مي‌کند و اصلا گوش نمي‌دهد. اجازه بدهيد همسرتان آزادانه با شما مخالفت کند!
. ممکن است همسرتان آستانه‌ي تمرکز پاييني داشته باشد. آستانه تمرکز يک بزرگسال معمولي فقط 7 ثانيه است. شما بايد ميان حرفهايتان مکث کنيد. اگر لازم بود اجازه دهيد همسرتان سوالهايي بپرسد تا موضوع مورد بحث‌تان برايش شفاف‌تر شود.
. شايد وقتي که با همسرتان در حال حرف زدن هستيد، چيزهاي زيادي وجود دارد که حواس همسرتان را پرت مي‌کند. اگر واقعا برايتان مهم است همسرتان با حواس کاملا جمع به شما گوش بدهد، تمام حواس پرت کن‌ها را حذف کنيد، مثلا موبايل و تلويزيون خاموش!
. شايد همسرتان به حرفهايتان گوش نمي‌دهد تا از بگومگو پرهيز کند!
. شايد همسرتان مي‌داند درخواستي که از او داريد قابل قبول نيست و ترجيح مي‌دهد خود را به نشنيدن بزند تا اينکه «نه» بگويد!
منبع: bartarinha.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۲۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افخمی: به نظرم به آوینی ایدئولوژیک بودن نمی‌چسبد

بهروز افخمی به مناسبت سی و یکمین سالگرد شهادت مرتضی آوینی نشست سه دهه در آئینه جادو با محور بازخوانی اندیشه‌های سینمایی آوینی در آینه تجارب سه دهه اخیر سینمای ایران گفت: سیدمرتضی آوینی را از طریق مستند‌های روایت فتح می‌شناختیم او آدمی اهل فن بود، خودش پای میز تدوین می‌نشست و گفتار متن را خودش می‌نوشت. 

وی ادامه داد: آنچه می‌نوشت تاملاتی بود که با خودش داشت و می‌خواست سینما را بیشتر بشناسد و افکارش را جایی ثبت کند. اما نکته این است که بیش از آنچه که او در سینما نوشته، نظریه دیگری در سینمای ما مطرح نشده است، آثاری تک، نوشته شده، اما در فضایی هستیم که تولید داخلی و اکادمیک در زمینه نظریه نداریم.

این کارگردان درباره ایدئولوژیک بودن یا نبودن گفت: به نظرم به آوینی ایدئولوژیک بودن نمی‌چسبد، نمی‌شود کسی ادعا کند فهم ایدئولوژیک دارد و در عین حال پدیدارشناس هم باشد.

اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما گفت: بخشی از هزینه‌هایی که آوینی داد به دلیل حمایت از فیلم‌های خاص و نبود حمایت از فیلم‌های مردم پسند بود و شاید اگر زمانه اینگونه نبود که از فیلم‌های خاص و نفروش و روشنفکری و غیر جذاب حمایت بیشتری صورت نمی‌گرفت، آوینی از برخی فیلم‌های دیگری که در این جریان نبودند حمایت نمی‌کرد. 

وی افزود: حمایت‌ها آن زمان از فیلم‌های خاص بوده است و طبیعی است در این فضا شهید آوینی که وجه مردمی صنعت سینما برایش اهمیت داشت، واکنش نشان دهد و از برخی فیلم‌ها دفاع کند. حتی بعد‌ها مقاله‌ای هم می‌نویسد و کمی هم عقب نشینی دارد و بعد از دفاعیات سابقش از عروس به طور مثال می‌گوید این چنین نیست که «عروس» ایده ال سینمای ایران است.

اسفندیاری عنوان کرد: سریال یوسف پیامبر را هرچقدر هم منتقدان دوستش نداشته باشند، باید بپذیریم که میلیون‌ها نفر آن را دوست دارند. سریال مریم مقدس زمانی بازار‌های ترکیه را فتح کرده بود. سریال‌های مختارنامه و یوسف پیامبر هر یک در کشور‌های مختلف طرفداران بسیاری داشته اند.

سیدمهدی ناظمی دیگر پژوهشگر و کارشناس درباره پیوند ایده و تجربه عملی در سینمای ایران مطرح کرد: شهید آوینی از نظر من بیشتر گشایش گر انسداد‌هایی در فضای تجربه و گفتار بود. ما در عصر تجدد موفق نمی‌شویم به تجربه‌ای تثبیت شده برسیم.آوینی در چارچوب تثبیت شده‌ای قرار نمی‌گرفت و اگر در زمان کنونی حضور داشت به همین دلیلی که گفته شد شاید باز هم در دانشگاه جایی نداشت.

ناظمی درباره میراث فکری آوینی و آنچه می‌تواند راهبر باشد، گفت: آوینی در سینما دنبال این بود که ببیند چقدر می‌تواند بیان حقیقت داشته باشد. شاید اینکه سعی داشت خود را به کلماتی مثل سینمای اسلامی محدود نکند به همین دلیل بود. شاید او به این دلیل سمت سینمای داستانی نمی‌رود که در فضای دیالکتیکی بین خیال و واقعیت فکر می‌کند سینمای داستانی به نوعی خیال نزدیک است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • دور دنیا به ‌صرف قهوه!
  • بوکرتی: دوست‌ دارم شاهد بازگشت هاردی بویز به WWE باشم
  • بازگشت پرسپولیس از آبادان، شاید به‌عنوان صدرنشین
  • افخمی: به نظرم به آوینی ایدئولوژیک بودن نمی‌چسبد
  • شاید گولسیانی تا پایان لیگ با پرسپولیس بماند
  • خلجی: تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است
  • جشن بزرگ دلالان فوتبال ایران در راه است!
  • پاسخ مورایس به مهم‌ترین سوال سپاهان
  • (ویدیو) ژیلا صادقی: شهروند آمریکا هستم و شاید به آمریکا برگردم
  • خوشحالی گل این هفته پرسپولیس شاید در سکوت!