Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@23:56:38 GMT

حل مشکل تردد کامیون ها از مرز/ ۱۰۰ گشت پلیس راه در ایلام فعال شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۲۳۹۲

حل مشکل تردد کامیون ها از مرز/ ۱۰۰ گشت پلیس راه در ایلام فعال شد

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری مهر-گروه استان ها: هر چه به اربعین سرور و سالار شهیدان نزدیک تر می شویم شاهد حضور عاشقان آقا اباعبدالله در مرز مهران هستیم، هم اکنون هم در پایانه مرزی مهران تردد به آسانی صورت می گیرد زائرانی که روادید و ویزای معتبر دارند می توانند به راحتی از طریق این مرز به عتبات عالیات مشرف شوند.

گیت های خروجی پایانه مرزی مهران هم چنان به صورت شبانه روز در حال خدمات رسانی هستند، ۹۶ گیت این کار را انجام می دهند و کسانی که پاسپورت و ویزای معتبر دارند می توانند در فاصله کمتر از ۳۰ ثانیه از طریق این مرز به عتبات عالیات مشرف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسیر پل زائر تا پایانه مرزی مهران ترافیک به صورت روان است، موکب ها نیز در حال خدمات رسانی هستند و تا دو روز آینده موکب ها به صورت کامل برقرار خواهند شد.

خروج ۴۷ هزار نفر طی امروز

کامران بختیاری مدیر پایانه مرزی مهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:  از ابتدای ماه صفر تا به این لحظه ۲۴۲ هزار و ۶۵۸ نفر زائر از مرز رسمی و بین المللی مهران خروج داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش دارد.

وی افزود: از ساعت اولیه بامداد امروز تا به این لحظه نیز ۴۷ هزار نفر از مرز رسمی و بین المللی مهران خروج کردند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

وی گفت: افرادی که ویزای معتبر نداشتند به داخل ایران برگشت داده شدند، بدون گذرنامه و ویزای معتبر هیچ فردی نمی تواند از مرز رسمی بین المللی مهران خروج داشته باشد.

حل مشکل تردد کامیون موکب ها

محمد نوذری معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در نقطه صفر مرزی مهران شور و شوق و شعف در چهره تک تک زائرین دیده می شود، در حال حاضر نیز تردد به راحتی و روان در مرز مهزان انجام می گیرد.

وی افزود: تا به این لحظه از شب گذشته بالغ بر ۴۷ هزار نفر زائر از مرز مهران تردد داشته اند، همه تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای خروج زائرین از مرز انجام شده است.

نوذری عنوان کرد: در بحث تردد کامیون های در داخل مرز مهران، بخش اعظم این کامیون ها از مرز وارد کشور عراق شدند.

وی ادامه داد: طی جلساتی که با مرزبانی عراقی داشتیم تا حدودی تردد این کامیون ها روان است، ظرف دو روز آینده نیز تمام کامیون های موکب از مرز خارج خواهند شد.

وی افزود: قوانینی وجود دارد که همه زائران باید رعایت کنند، مباحثی مانند مواد مخدر که دولت عراق در این بخش بسیار سختگیر است و مجازات سنگینی دارد و زائران حتما به مسائل توجه کنند.

مشکلی در تردد زوار وجود ندارد

سردار یحیی حسین خانی فرمانده تیپ یکم یگان های ویژه ناجا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خداوند را شاکر هستم که امسال برای پنجمین سال به عنوان خادمین زائران اباعبدالله الحسین(ع) برای خدمت گذاری در خدمت مردم هستیم.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته تسهیلات خوبی برای مردم مهیا شده تا به این لحظه همه زائران بدون هیچ مشکلی با عبور از گیت ها برای حضور در کنگره عظیم اربعین حسینی راهی هستند.

وی گفت: امسال نسبت به سال گذشته زائران به صورت هدفمند و قانونمند یا تهیه گذرنامه و ویزای خود به راحتی از گیت ها عبور می کنند.

اخطاریه هواشناسی ایلام

ناصر ملکی مدیر کل هواشناسی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به تقویت سامانه ناپایدار بارشی طی روز یکشنبه تا ساعاتی از روز دوشنبه شاهد رعد و برق و تگرگ و بارش باران در سطح استان رخ خواهد داد.

وی افزود: فعالیت این سامانه بارشی همراه با رگبار شدید باران و نیز وقوع پدیده مه در گردنه هاو محورهای مواصلاتی همراه خواهد بود.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

ملکی عنوان کرد: از این رو لازم است در خصوص رفع خطرات ناشی از اختلال در ترددهای درون و برون شهری، جلوگیری از اتراق دامداران در کناره مسیل ها، خودداری از استراحت زوار اربعین حسینی (ع) در کناره مسیل ها، عدم چرای دام در ارتفاعات به سبب بروز حادثه و نیز خودداری از رفتن به ارتفاعات  خودداری به عمل آید.

نظام ملکشاهی فرماندار مهران در همین حال صبح شنبه در ر نشست حوادث غیر مترقبه مهران اظهار داشت: هواشناسی برای هفته جاری بارش باران در مناطق مختلف استان پیش بینی کرده است.

وی بیان داشت: بر این اساس تمامی امکانات شهرستان برای اسکان اضطراری زائران در مرز مهران اندیشیده شده است.

ملکشاهی گفت:  همه امکانات و مهمانسراهای ادارت، مساجد، تکایا و حسینه ها برای زاوار اربعین آماده می شوند.

کد خبر 4435833

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 97 پایانه مرز مهران مرز مهران اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر گرگان کرمانشاه مشهد یاسوج خبرگزاری مهر مرز مهران شهرکرد شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۲۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه، از پل کیلومتر (۵۶) واقع در مسیر ایلام - مهران بازدید کرد در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.

استاندار ایلام در جریان بازدید از پروژه گفت: اعتبارات این پل از محل اربعین تامین شده و تا پایان خردادماه سال‌جاری تکمیل می‌شود.

بهرام‌نیا افزود: پیمانکار این پروژه از پیمانکاران توانمند است که در اربعین همواره بیشترین تلاش را داشتند.

کد خبر 6081649

دیگر خبرها

  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • تکمیل زیرساخت های گمرک مهران در دستورکار
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • سخت گیری افغانستان برای تردد ناوگان ایرانی
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق