Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-09@03:01:31 GMT

خبر جدید درباره افزایش مرخصی زایمان

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۲۵۷۶

بنابر دستور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، پس از ابلاغ دادنامه‌های صادره از شعب بدوی دیوان عدالت اداری درباره افزایش مرخصی زایمان به این سازمان، چنانچه بیمه شده حائز شرایط قانونی باشد، نسبت به اجابت خواسته شُکات اقدام و از ثبت دادخواست تجدیدنظر خودداری شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دستور داده است که پس از ابلاغ دادنامه‌های صادره از شعب بدوی دیوان عدالت اداری درباره افزایش مرخصی زایمان به این سازمان، چنانچه بیمه شده حائز شرایط قانونی باشد، نسبت به اجابت خواسته شُکات اقدام و از ثبت دادخواست تجدیدنظر خودداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه مدیرکل امور حقوقی سازمان تامین اجتماعی خطاب به مدیریت درمان تامین اجتماعی استان‌ها آمده است:

«وفق تبصره ۲ ماده واحده قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت خانواده، مصوب ۱۳۹۲ به دولت اجازه داده شده است مرخصی زایمان مادران را به ۹ ماه افزایش دهد و هیات وزیران نیز در راستای این اختیار به موجب بند یک تصویب نامه شماره ۹۲۰۹۱/ت ۴۶۵۲۷ مورخ ۱۹ تیرماه ۹۲ مدت مرخصی زایمان را از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش داده است و بنابر مصوبه مزبور مقرر کرده «مدت مرخصی زایمان (یک و دو قلو) زنان شاغل در بخش‌های دولتی و غیر دولتی ۹ ماه تمام، با پرداخت حقوق و فوق العاده‌های مربوط.» افزایش یابد.

در ادامه این نامه آمده است: بر این اساس دعاوی متعددی علیه سازمان تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری در خصوص موضوع افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه مطرح شده که در پرونده‌های مذکور، شعب دیوان عدالت اداری مستند به دادنامه‌های شماره ۲۲۵-۲۲۴ مورخ ۲۲ تیرماه ۹۵ و شماره ۶۴ مورخ ۳۱ فروردین‌ماه ۹۴ هیات عمومی دیوان عدالت اداری (مبنی بر تشخیص انطباق قانونی مصوبه مزبور و لزوم اجرای آن) بدون تبادل لوایح رای به ورود شکایت و الزام سازمان به اجابت خواسته شکات صادر می‌کنند.

در نهایت مدیرکل حقوقی سازمان تامین اجتماعی، به استناد این نامه و به منظور حفظ منافع و مصالح سازمان و پیشگیری از پرداخت هزینه دادرسی غیر ضرور، از مدیریت درمان تامین اجتماعی استان‌ها خواسته است ترتیبی اتخاذ شود تا در مواردی که آرای بدوی دیوان عدالت در خصوص بهره مندی از ۳ ماه مازاد بر ۶ ماه مرخصی زایمان، منجر به صدور رای به نفع شاکیه می‌شود و بیمه شده نیز حائز شرایط قانونی دریافت کمک بارداری است، نسبت به اجرای دادنامه بدوی و اجابت خواسته وی اقدام و از ثبت دادخواست تجدیدنظر خودداری شود.

 

فارس

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000AMp برچسب ها: سازمان تامین اجتماعی ، مرخصی ، مرخصی زایمان

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی مرخصی مرخصی زایمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور سقف سهم سازمان تأمین اجتماعی در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است در حالی که بیش از ۹۹ درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تأمین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده اند که سهام مازاد بر ۳۳ درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

کد خبر 6098010 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • خبر مهم مدیرعامل تامین‌اجتماعی برای بازنشستگان
  • خبر مهم مدیرعامل تامین‌اجتماعی برای بازنشستگان/ میزان دقیق افزایش حقوق مستمری‌بگیران اعلام شد
  • جدیدترین جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌ اجتماعی
  • مهمترین اخبار ۱۸ اردیبهشت/طرح جدید پلیس به عابران پیاده رسید
  • جزییات افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی
  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟