Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رویداد۲۴ منصور پوریان با بیان اینکه علی رغم افزایش قابل توجه واردات گوشت گوسفندی به دلیل توزیع خارج از چارچوب و قواعد تعیین شده قیمت‌ها در بازار کاهش پیدا نمی کند، اظهار کرد: بر اساس چارچوب و قواعد تعیین شده لاشه گرم گوسفندی وارداتی باید به چهار قسمت تقسیم و توزیع می‌شد اما اکنون لاشه‌ها خرد و در اوزان پایین به بازار عرضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: توزیع کنندگان یا قصابان لاشه‌ها را پس از تحویل به ران، سردست و اجرای دیگر خرد و هر بخش را با قیمت بسیار بالاتر از قیمت مصوب به دست مصرف کننده می‌دهند.
پوریان قیمت مصوب هر کیلو گرم لاشه  گرم گوسفندی وارداتی را برای واردکنندگان را 34 هزار و 800 تومان و برای عرضه در قصابی 38 هزار تومان عنوان کرد و افزود: در حالی که قصابان هر بخش از لاشه را حداقل 8 تا بیش از 10 هزار توامان گرانتر به مشتریان خود می‌فروشند.
به گفته وی؛ از دیگر تخلفات قصابان فروش لاشه وارداتی به جای تولید داخلی است.
رییس شورای تامین دام کشور مهمترین نتیجه واردات بی قاعده و بدون نظارت لاشه گرم را رکود در بازار دام داخلی دانست و گفت: افزایش واردات همراه با تخلفات که در عرضه لاشه گرم وارداتی می‌شود تولید داخلی را وارد رکود کرده است.
پوریان تاکید کرد: رکود، قیمت دام زنده داخلی را کاهش داده به نحوی که پاسخگوی هزینه دامداران نیست و نگرانی از کاهش تولید در پی ادامه رکود وجود دارد.
وی پیشنهاد داد که به دامداران  داخلی اجازه صادرات بخشی از تولید آن‌ها به ازای تحویل عمده دام های خود به کشتارگاه‌های مورد تایید بخش دولتی داده شود تا پایداری تولید در کنار واردات حفظ گردد.
رییس شورای تامین دام کشور اظهار کرد: صادرات موجب پویای بخش تولید و تضمینی برای توسعه آن خواهد بود در غیر این صورت هر روز این بخش ضعیف تر شده و زمانی خواهد رسید که واردت تولید داخل را می‌بلعد.
پوریان در پایان میزان واردات روزانه لاشه گرم گوسفندی را 120 تن عنوان کرد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 گوشت واردات دامداران قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۲۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی

طی یک ماه گذشته ارقام متفاوتی از خودرو‌های وارداتی دپو شده در گمرکات کشور و مناطق آزاد منتشر شده است؛ به طوری که وزیر صمت خودرو‌های متوقف مانده در گمرکات را ۵۰ هزار دستگاه اعلام کرده، این در شرایطی است که معاون وی و رییس سازمان توسعه تجارت مدعی است، ۱۳ هزار خودروی وارداتی دپو شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، با این حال احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، ماه گذشته اعلام کرد ۲۰هزار دستگاه خودرو در آستانه ورود به گمرکات کشور قرار دارند.

از بین سه عدد اعلام شده در مورد تعداد خودرو‌های دپویی در گمرکات کشور، مشخص نیست کدام مسوول دولتی، گاف داده است چرا که این ارقام هیچ کدام با یکدیگر سنخیتی ندارند.

۵۰هزار، ۱۳هزار یا ۲۰ هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور دپو شده است؟

اعلام این ارقام این سوال را مطرح می‌کند که اصولات چه ضرورتی در دپوی وارداتی‌ها وجود دارد و با توجه به واردات قطره چکانی که رانت عظیمی را در بازار شکل داده چرا خودرو‌ها باید در گمرکات دپو شوند؟

واردات خودرو از سال ۱۴۰۱ همراه با ثبت نام از متقاضیان این نوع خودرو‌ها کلید خورد این در شرایطی است که آیین نامه ثانویه آن نیز در دی ماه ۱۴۰۲ ابلاغ شد.

بنابر وعده سیاستگذار قرار بر واردات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۲ بود حال آنکه اخبار از واردات بیش از ۱۱ هزار محصولات خبر می‌دهند.

با این حال اخبار متعددی از خودرو‌های موجود در گمرکات و یا روی کشتی و یا در کشور مبدا شنیده می‌شود.

اخباری متناقص و متفاوت که در عمل تنها اعتماد متقاضیان را به وعده سیاستگذار کمرنگ کرده است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان