Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@16:40:25 GMT

رتبه ایران در آزادی‌های اقتصادی ۱۹ پله بهبود یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۳۰۰۸

رتبه ایران در آزادی‌های اقتصادی ۱۹ پله بهبود یافت

رکنا: مستوفی گفت: برای موضوع پول تمیز نیز اکنون رتبه ما در جهان بهتر شده است زیرا شرایط اتصال ایران به FATF در حال مهیا شدن است و براین اساس بانکهای ما استانداردهای موجود را به تدریج انجام می‌دهند.

فریال مستوفی رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران امروز در نشست خبری با موضوع "بهبود رتبه ایران در شاخص‌های بین‌المللی آزادی Freedom اقتصادی" اظهار داشت: براساس اقداماتی که اتاق بازرگانی تهران انجام داد و مسئولین موسسه مطالعات جهانی فریزر که رتبه‌بندی کشورهای دنیا در شاخص‌های آزادی را منتشر می‌کنند را به ایران آورد، شاخص ایران از رتبه یکصد و چهل و نهم به رتبه یکصد و سی‌ام کاهش یافت و 19 پله وضعیت ایران بهبود یافته که می‌تواند سیگنال خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موسسات جهانی مانند فریزر اطلاعات خود را از سازمانهای بین‌المللی مانند بانک جهانی یا رسانه‌ها دریافت می‌کنند اما با توجه به اینکه در رسانه‌های غربی رویکرد خوبی برای ایران وجود ندارد، این موسسه اطلاعات غلطی از ایران داشت و رتبه ایران را در جایگاه مناسبی قرار نداده بود. به همین منظور از مسئولین این موسسه دعوت شد تا به ایران بیایند و به طور مستقیم شرایط موجود اقتصادی کشور را مشاهده کنند.

رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: درست است که رتبه ما اکنون در آزادی‌های اقتصادی در جهان 19 پله کاهش پیدا کرده است اما باید توجه داشت که این رتبه کماکان بالا است، اما امیدواریم که از طریق اطلاعاتی که از ایران در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد رتبه ما بهتر شده و به جایگاه واقعی خود برسد.

مستوفی گفت: برای موضوع پول تمیز نیز اکنون رتبه ما در جهان بهتر شده است زیرا شرایط اتصال ایران به FATF در حال مهیا شدن است و براین اساس بانکهای ما استانداردهای موجود را به تدریج انجام می‌دهند.

وی افزود: درخواست ما از دولت آن است به کنوانسیونهای بین‌المللی مانند FATF وصل شود و باید توجه داشت که این موضوع ربطی به آمریکا ندارد و در حال حاضر روسیه و چین نیز به عنوان متحدان ایران بدون FATF نمی‌توانند همکاریهای اقتصادی داشته باشند.

رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه سازمان فریزر آیا از ایران درخواست اقدام اجرایی خاصی کرده است یا خیر، گفت: تمام موسسات بین‌المللی دنیا برای رتبه‌بندی کشورها به 5 موضوع در آزادی های اقتصادی استناد می‌کنند و اینطور نیست که از ما خواسته باشند اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار دهیم بلکه این موارد یک رفرنس در سازمانهای بین‌المللی است.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دار زدن پسر جوان با دستان بسته در باغ توت کن تهران! جلادان بن سلمان با روش داعشی ها خاشقجی را سر بریدند! جشنواره دیوانه ها برگزار شد+16+تصاویر هولناک دستگیری مرد مرموز جاده های لرستان توسط سپاه ! دختر خواننده ایرانی با خاشقجی فامیل نزدیک است ! آقای بازیگرایرانی به خودکشی فکر می‌کند! این خانم خواننده جنجالی بخاطر الکل مرد! + عکس ثریا 15 ساله بود که در حرمسرای قذافی تسلیم نیت شوم شد! / جزییات تکاندهنده بی حیایی های دیکتاتور دختری همکلاسی هایش را به میهمانی وحشتناکی دعوت کرد! همخوابی چندش آور زوج جوان با سگ + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا همخوابی دختر دانشجو با استاد به خاطر نمره پایان نامه ! 200 هزار تومان قیمت جنازه مرد تهرانی بود! بریدن سر خانم دکتر توسط معلم عاشق پیشه! + عکس 4 قتل فجیع پایتخت فقط در 30 دقیقه شوم! / گفتگو و عکس مشاهده آدم فضایی ها در آسمان!+فیلم قاتل اصلی محیط بان پارک ملی گلستان دستگیر شد + عکس 6 مرد با لباس زنانه در مسیر اربعین دستگیر شدند ! +عکس و فیلم فیلم لحظه متلاشی شدن ناو آمریکایی پس از حمله موشکی

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه آزادی Freedom اقتصادی ایران پول جهان آزادی پله عکس فیلم ایران اعدام محکوم شد قتل خانواده ایرانی کشته دختران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان کشورمان در شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان و حافظان قرآن کریم اعلام شد.

در شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی علاوه بر دعوت از شرکت‌کننده رشته قرائت تحقیق که به صورت یک سنت هر ساله صورت می‌گرفت، امسال برای اولین بار از شرکت‌کننده رشته حفظ کل قرآن کریم نیز دعوت شد.

بر همین اساس در رشته قرائت تحقیق حمیدرضا نصیری و در رشته حفظ کل قرآن کریم محمدرضا زاهدی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی خواهند بود.

این دو قاری و حافظ قرآن کریم در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که سال گذشته در استان خراسان شمالی و شهر بجنورد برگزار شد، رتبه‌های دوم رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم را دریافت کردند

حمیدرضا نصیری، مهندس کامپیوتر در خانواده قرآنی متولد شد. در جلسات عمومی و سنتی قرآن این شهر حضور پیدا کرد و از همین طریق استعداد او در زمینه قرائت قرآن، مشخص شد. این قاری ممتاز کشورمان از محضر اساتید پیشکسوت قرآنی زنجان چون «محمود رنگرز» بهره برده است. اساتیدی همچون احمد ابوالقاسمی، محمدحسین سعیدیان و سیدمحسن موسوی‌بلده در این دوره بیشترین تأثیر را بر تلاوت این قاری ممتاز گذاشتند.

محمدرضا زاهدی علاوه بر شناخته شدن در زمینه حفظ قرآن کریم، به عنوان یک قاری نیز شناخته می‌شود. او متولد شهریورماه ۱۳۸۱ در تهران است سعید حاجیان، حافظ، قاری و مدرس قرآن کریم یکی از اصلی‌ترین استادان محمدرضا زاهدی در دوران یادگیری قرآن کریم بوده است. او سال ۱۳۹۷ در حالی که ۱۶ سال سن بیشتر نداشت در بیست‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی در امارات در بخش حفظ حضور یافت و در پایان موفق به کسب رتبه خاصی نشد. شاید بهترین رتبه این حافظ کل قرآن همان رتبه دوم مسابقات سراسری قرآن کشورمان در سال ۱۴۰۲ و در چهل و ششمین دوره باشد.

یادآور می‌شود مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در دو مرحله مقدماتی (مجازی) و نهایی (حضوری) برگزار می‌شود، سبکی که ایران طی سال‌های اخیر مبدع آن بوده است. این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

آخرین قاری ایرانی که حائز رتبه نخست این مسابقات شده، حامد علیزاده در سال ۱۳۹۶ بود. قاریان ایرانی علاوه بر دریافت چندین رتبه نخست، صاحب چندین رتبه دوم، سوم و چهارم در کهن‌ترین مسابقات بین‌المللی قرآن جهان اسلام شده‌اند. سال گذشته و در شصت و سومین دوره این مسابقات علیرضا بیژنی که همراه با امین پویا به عنوان استاد راهنما عازم این مسابقات شده بود، موفق به دریافت رتبه دوم شد.

کد خبر 6088402 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • سبد محصولاتی ارائه شده در «ایران‌هلث» منجر به تعاملات اقتصادی می‌شود
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • خدمات سئو سایت
  • محصول خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه صادراتی
  • هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی