Web Analytics Made Easy - Statcounter

دمشق- ایرنا- رسانه های سوریه اعلام کردند: 11 نفر از جمله چند کارشناس انگلیسی، چچنی و ترک در انفجار کارگاه مواد شیمیایی در استان ادلب سوریه کشته شدند.

به گزارش ایرنا، رسانه های سوریه روز شنبه به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کردند که این انفجار دو شب پیش در کارگاه ساخت مواد منفجره در شهرک ترمانین در شمال استان ادلب و در نزدیکی مرزهای این کشور با ترکیه روی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این خبرگزاری به نقل از منابع آگاه افزودند: صدای این انفجار شدید که در شهرک ترمانین در 15 کیلومتری مرزهای ترکیه رخ داد، در مناطق مختلف شنیده شد.
این کارگاه حاوی مقادیر زیادی مواد منفجره و مواد اولیه ساخت آن و چند بشکه کلر مایع بوده است.
این منابع گفتند: یکی از بخش های این کارگاه به عنوان آزمایشگاه ساخت مواد منفجره و مواد شیمیایی با نظارت کارشناسان ترک، چچنی و انگلیسی استفاده می شد.
در این انفجار 9 کارشناس خارجی به همراه 2 عضو گروه تروریستی کلاه سفیدها کشته شدند که جنازه ها به علت سوختگی قابل شناسایی نبودند.
این منابع اعلام کردند: سبب این انفجار مشخص نیست و احتمال می رود براثر خطای انسانی باشد.
گروه تروریستی تحریر الشام ماه گذشته با کمک کلاه سفیدها چندین محموله را از این کارگاه برای اجرای سناریوی حمله شیمیایی ادعایی از سوی ارتش سوریه به مکان های نامعلومی منتقل کرده بودند.
پیشتر نیز تروریست ها با هماهنگی رسانه های غربی و کلاه سفیدها سناریوهای مختلفی را برای متهم کردن ارتش سوریه اجرا کرده بودند.
سناریوی آخر به دلیل افشاگری دقیق منابع خبری ناکام ماند.
این گروه تروریستی با ایجاد یک کمربند امنیتی در اطراف محل انفجار از نزدیک شدن شهروندان به آن جلوگیری می کند.
تحریرالشام در روزهای گذشته در بیانیه ای با توافق سوچی درباره ادلب و ایجاد منطقه خالی از سلاح مخالفت کرد.
این گروه تروریستی و تروریست های هم پیمان آن بر 70 درصد مساحت استان ادلب مسلط است.
بر اساس برخی آمارها 146 هزار تروریست وابسته به 103 گروه تروریستی از اتباع 60 کشور جهان از مناطق مختلف سوریه در جریان آزادسازی مناطق اشغالی به ادلب و جرابلس منتقل شده اند و در کنار دیگر تروریست های ساکن در این استان به خصوص 'اویغورهای' چینی قرار گرفته اند. جمعیت این منطقه اکنون حدود سه میلیون نفر تخمین زده می شود.
خاورم**8005*1436*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی سوریه انفجار ادلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۳۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، رسانه های پاکستانی اعلام کردند: حمله گروهی از تروریست ها به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان در ایالت بلوچستان این کشور با هشیاری نیروهای امنیتی خنثی شد.

شبکه خبری «جیو تی‌وی» اعلام کرد حمله تروریستی مسلحانه به پایگاه نیروی دریایی پاکستان در منطقه «تربت» از نواحی ایالت بلوچستان این کشور خنثی شد.

منابع خبری افزودند: گروهی از تروریست ها بامداد روز دوشنبه با سلاح های سنگین و بمب های دست ساز سعی کردند به پایگاه «پی نی اس» نیروی دریایی پاکستان در شهر «تربت» وارد شوند که با واکنش به موقع نیروهای امنیتی این حمله تروریستی خنثی شد.

منابع خبری افزودند: عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی در محل مذکور منجر به هلاکت ۴ تروریست و کشته شدن یک نیروی مرزبانی ارتش پاکستان شده است.

منابع امنیتی با بیان اینکه عملیات پاکسازی منطقه همچنان ادامه دارد، افزودند: تروریست های به هلاکت رسیده عضو گروه های ممنوع الفعالیت و تجزیه طلب بلوچ هستند.

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در بیانیه ای از اقدام به موقع نیروهای امنیتی برای خنثی سازی این حمله تروریستی بزرگ قدردانی و اعلام کرد: ملت پاکستان برای ریشه کن کردن تروریسم شانه به شانه نیروهای مسلح ایستاده اند.

این سومین حمله تروریستی به نیروهای امنیتی در دو هفته گذشته است، ۲۵ اسفند سال گذشته نیز حمله تروریستی به نیروهای ارتش پاکستان در منطقه وزیرستان شمالی منجر به کشته شدن ۷ نظامی شد؛ همچنین هفته گذشته نیز در یک انفجار انتحاری در نزدیکی خودروی نیروهای امنیتی پاکستان در شهر «دیرا اسماعیل خان» دو نیروی نظامی این کشور کشته شدند.

دیگر خبرها

  • حمله اسرائیل به سوریه
  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • زدایش رنگ‌های سمی از آب با کمک یک نوع فتوکاتالیست
  • حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • فتوکاتالیستی برای حذف سریع‌ و کارآمد برخی رنگ‌های سمی از آب