Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@23:35:22 GMT

لزوم فرهنگ سازی اصولی در استفاده از کارت بانکی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۳۱۱۱

لزوم فرهنگ سازی اصولی در استفاده از کارت بانکی

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: استفاده از کارت های عابر بانک نیاز به مراقبت ویژه دارد که برای پیشگیری از هرگونه اتفاق باید به کاربران آموزش ارائه داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمد اقبالی در ارتباط با سرقت های الکترونیکی، گفت: درحوزه پیشگیری باید آموزش‌های لازم درمورد برداشت و خرید یا کارت به کارت غیر مجاز از طریق کارت های عابر بانکی که در اختیار مردم است، به آنان داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر برخی از تمهیدات را رعایت نکنیم در نهایت منجر به کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیرمجاز وجوه می شود و این به عنوان یک آسیب و تهدید شناخته شده است.

سرهنگ اقبالی اضافه کرد: استفاده از کارت های عابر بانک نیاز به مراقبت ویژه دارد که برای پیشگیری از هرگونه اتفاق باید به کاربران آموزش ارائه داد.

سرهنگ اقبالی گفت: مشتریان مراکز مختلف خرید می بایست، خودشان عملیات واریز وجوه در کارتخوان ها را انجام دهند و کار را به دیگران نسپارند.

وی افزود: در برخی از فروشگاه ها، مشتری هیچ دسترسی به دستگاه کارتخوان ندارد که این یک تخلف است و باید دراین زمینه، رسانه ها فرهنگ سازی گسترده کنند.

وی از مردم خواست به هیچ وجه رمز عابر بانک را حتی برای معتمد ترین افراد مطرح نکرده و در جمع با صدای بلند اعلام نکنند، هنگام ورود درمراکز برای استفاده از دستگاه ATM و POS به گونه ای عمل کنند که یک حایل روی دست قرار گیرد تا کسی با چشم نبیند یا عکسبرداری و فیلمبرداری نشود.

رئیس پلیس فتا استان البرز خاطرنشان کرد: اگر کارت بانکی را کشیده و از کارت کپی کنند، اما طرف مقابل رمز را نداشته باشد هیچ اتفاقی نمی افتد، چرا که رمز شاه کلید برداشت غیرمجاز است.

وی تاکید کرد: شهروندان برای جلوگیری از دست رفتن تمام پولشان، برای خریدهای روزمره خود، کارت عابر بانک مجزا تهیه کرده و مبلغ محدودی در حساب این کارت ها ذخیره کنند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان البرز سرقت عابر بانک فتا فرهنگ سازی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۳۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرهنگ شاطری با توجه به اینکه طی روز‌های اخیر شاهد کلاهبرداری از طریق کپی کارت بانکی از حساب افراد بودیم، از شهروندان خواست هنگام خرید از فروشندگان دوره گرد که معمولا در ورودی و خروجی شهر‌ها هستند مراقب اطلاعات کارت بانکی خود باشند و رمز کارت را خودشان وارد کنند.
او افزود: اگر شهروندان با چنین مواردی برخورد کردند و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان نموده و حساب بانکی آنها را خالی کرده و یا به فروشنده‌ای شک کردند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستگاه atm کارت بانکی خود رمز کارت خود را تغییر دهندو در صورت برداشت از حساب شان در اسرع وقت از طریق تلفن ۰۹۶۳۸۰ موضوع را با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مجرم را شناسایی و پرونده آنها رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • دو تصادف منجر به فوت در دو نقطه از شهر تهران
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • دو تصادف فوتی در دو نقطه از شهر تهران
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند