Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد از غیراستاندارد بودن 90 درصد دستگاه‌های نانوایی‌های صنعتی این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، بهمن رحمتی شنبه، 28 مهرماه در نشست خبری از تمدید ۲۴ پروانه استاندارد اجباری در استان طی هفت ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد و گفت: هم‌چنین طی 7 ماهه ابتدایی سال جاری، در ارزیابی و انطباق صدور و تمدید پروانه اجباری، ۱۱پروانه کاربردی استاندارد اجباری در استان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تمدید سه ساله پروانه‌ها، اظهار کرد: حداقل ۴ ‌مورد نمونه‌برداری کنترلی بازرسی فنی از واحدهای تولیدی در طول سال انجام می‌شود که در صورت بروز تخلف اعلام تعلیق انجام می‌شود و اگر رفع موارد تخلف عملیاتی نشود، نسبت به ابطال پروانه اقدام می‌کنیم.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۸ مورد پروانه استاندارد طی 7ماهه ابتدایی سال جاری در این استان ابطال شده است. هم‌چنین در این مدت ۱۰۰۰ مورد بازرسی تجهیزات ورزشی و شهرهای بازی انجام شد.

رحمتی با اشاره به اجرای طرح طاها تصریح کرد: در قالب این طرح از تولیدات عرضه شده در بازار مصرف توسط همکاران و شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده، بازرسی و نمونه‌برداری در جهت انطباق استاندارد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طی 7 ماهه ابتدایی سال جاری ۲۹۰۰ بازرسی در قالب طرح طاها انجام شده و ۶۵ نمونه برداری در راستای طرح طاها داشته‌ایم.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ثبت ۱۲۵ آزمون از ۶۵ نمونه، عنوان کرد: اقدامات متعددی در این بخش انجام می‌شود که نقش آن در رشد و بهبود کنترل‌ها محسوس است.

رحمتی با اشاره به آزمایشگاه‌ها و شرکت های همکار در استان، بیان کرد: ۱۵ آزمایشگاه فعال تایید صلاحیت شده همکار در استان وجود دارد و در بخش های استاندارد سازی با ما همکاری دارد . همچنین سه شرکت بازرسی نیز در استان همکاری هایی را عملیاتی می‌کنند.

وی با اشاره به عملکرد 7 ماهه اسمال در چهار محور، تاکید کرد: هر ساله برنامه‌ای از مرکز به استان ها ابلاغ می‌شود که بر اساس این مهم برش‌هایی در استان عملیاتی می شود . در حوزه استانداردسازی باید ۱۵ تدوین و تجدید نظر استاندارد ملی در استان انجام شود که تاکنون دو مورد در این راستا محقق شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به استاندارد سازی شهربازی های خصوصی و متعلق به شهرداری ها در استان، گفت: در شهرستان بویراحمد ۵۶ شهربازی دارای مجوز و ۳۶ مورد شهربازی بدون مجوز فعالیت دارد و در حال حاضر ۶۰ درصد استانداد سازی انجام شده است.

رحمتی افزود: در شهرستان کهگیلویه، لنده، چرام و شهر سوق ۴۲ مورد مرکز بازی دارای مجوز و ۱۴مورد فاقد استاندارد داریم که ۷۵ درصد دارای استاندارد هستند و همچنین مراکز شهر بازی بهمئی و گچساران  ۱۷درصد اخذ مجوز استاندارد داشته‌اند.

وی اظهارکرد: ۳۳ درصد شهربازی ها و مراکز بازی شهرستان باشت استاندارد هستند و همه مراکز بایز و شهربازی شهر سی سخت غیراستاندارد هستند. در مجموع ۵۰ درصد شهرهای بازی استان موفق به کسب استاندارد شده‌اند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ استاندارد و تعامل با رسانه ها از جمله برنامه های سازمان استاندارد است، خاطرنشان کرد: قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در استان ها هدفگذاری شده و وظایف و مسئولیت هایی در این محور تبیین و موازی کاری های ابعاد قانونی نیز برطرف شده است. همچنین با ابلاغ تبصره یک ماده ۱۹ قانون، نیروهای اداره کل استاندارد می توانند مستقیما بر علیه متخلفین اعلام جرم کرده و به عنوان ضابط قضایی شناخته می شوند.

رحمتی با بیان اینکه 256 واحد فعال در استان کهگیلویه و بویراحمد مشمول استاندارد اجباری می شوند، افزود: از این تعداد 190 واحد تولیدی مصالح ساختمانی در حوزه‌های مختلف شن و ماسه، فوم، بلوک،تیرچه بلوک سیمانی، آجر و سایر مصالح است که تنها 51 واحد تولیدی مصالح ساختمانی استان استاندارد هستند.

وی با بیان اینکه 700 واحد نانوایی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داریم، بیان کرد: 90 درصد دستگاه های نانوایی‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد استاندارد نیست.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: انتظار داریم که رسانه‌های استان در زمینه ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه به کمک ما بیایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه کهگیلویه و بویراحمد نانوايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان خردافزود: آبیاری های غیرمتعارف با استفاده از آب فاضلاب انجام و این امر افزون بر آلودگی زمین منجر به تهدید سلامت مصرف کنندگان هم می شود. وی با اشاره به اینکه براساس آماری که پارسال دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف در استان تنها در نیمه نخست پارسال انجام شده است افزود: بازنگری در این شیوه ضرورت دارد. مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استفاده بی رویه از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی اگرچه در بیشتر نقاط کشور حال زمین را بد کرده است اما این رویه در استان هم مشکل ساز شده و ضرورت دارد تا برای مدیریت آن برنامه ریزی اصولی انجام شود. وی تاکید کرد: برای بهبود حال زمین فرهنگ استفاده از ظروف یکبار مصرف به صورت روزانه باید از زندگی مردم حذف شود که البته این امر افزون بر مشارکت شهروندان نیازمند حساسیت بیشتر مسئولان است. جاودان خرد عنوان کرد: جایگزینی کیسه های پارچه ای به صورت جدی و فراگیری با کیسه های پلاستیکی در واحدهای صنفی مانند نانوایی ها نخستین گام برای تحقق این مهم محسوب می شود.  

دیگر خبرها

  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • آمار داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد