Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:38:54 GMT

«آتش به اختیار» به جشنواره «عمار» می‌آید

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۳۲۹۸

«آتش به اختیار» به جشنواره «عمار» می‌آید

تهران - ایرنا - مدرسه مستند عمار با 14 اثر مختلف از جمله «آتش به اختیار» خواهان حضور در نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار» شد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم «عمار»، نخستین اثر مدرسه مستند عمار «آتش به اختیار» ساخته اسماعیل جعفری جمنانی نام دارد که درباره روستایی است که جوانان آن، موشک‌های دست‌ساز می‌سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستند «داد 2» دیگر اثر مدرسه مستند عمار به کارگردانی حجت عدالت پناه است که به موضوع اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان می‌پردازد.
اثر بعدی «خشاب های خالی» نام دارد که توسط سمیه ذاکری خطیر ساخته شده و روایتی از زندگی و اقدامات شهید مصطفی اطاعتی افسر نیروی مخصوص ارتش است که به طور مخفیانه علیه رژیم پهلوی فعالیت می‌کرده است که اوج آن در ماجرای تشییع استاد نجات اللهی اتفاق می افتد.
مستند «پیش مرگان» ساخته مجتبی حصاری دیگر اثر در نظر گرفته شده برای حضور در این دوره از جشنواره «عمار» است. این مستند روایت بانوان جهادگر نهاوندی است که در سال های دفاع مقدس در پشتیبانی جبهه فعالیت داشتند.
مسموم کردن کمک ها و اقلام ارسالی مردم برای رزمندگان جبهه، یکی از کارهایی بود که منافقان برای آسیب رساندن به انقلاب اسلامی انجام می دادند، این بانوان نهاوندی که به پیشمرگان معروف شدند قبل از ارسال کمک ها به جبهه آنها را بررسی می کردند. اثر دیگر مدرسه مستند عمار «اسوه» به کارگردانی علی سرو درباره دختران شهیدان مدافع حرم عبدالله باقری و محمدرضا جبلی است.
«بیشتر از مادرم» و «روشن فکر» به کارگردانی علیرضا باغشنی، «عابدان کهنز» اثر مجید ریاضی رستگار، «پشت کوه های بلند» اثر امیر نصیری، «یادگاری» ساخته میثم ملکی پور، «مرد مردم» اثر محمد مهدی فکریان، «خانه ایرانی» ساخته حسنا فولادپور، «عطر سیب» به کارگردانی داوود جلیلی و «به توان منفی 9» ساخته مصطفی نیکزاد دیگر آثار واحد مستند عمار برای حضور در نهمین دوره جشنواره «عمار» هستند.
نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار» 6 تا 16 دی ماه 97 در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود و علاقه مندان تا 20 آبان فرصت دارند آثار خود را در سایت AmmarFilm.irثبت و حداکثر تا 25 آبان تحویل دبیرخانه جشنواره دهند.
همچنین از آبان ماه سال جاری تا 30 مهر سال آتی اکران‌های مردمی این جشنواره هم در شهرها و روستاهای کشور برگزار می‌شود.
فراهنگ**9246**1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سينما مستند عمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد

به گزارش ایسنا، فیلم کوتاه «چمدان» ساخته سامان حسین پور و آکو زند کریمی جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره بین المللی دریای سرخ عربستان را دریافت کرد.

امسال جایزه بهترین فیلم سینمایی بخش رقابتی به «در شعله ها» ساخته ضرار کهن محصول پاکستان و کانادا رسید که نماینده سینمای پاکستان در اسکار فیلم بین المللی است.

در سایر بخش‌ها، جایزه دوم بهترین فیلم به «جاسی عزیز» ساخته ترسم سینگ محصول مشترک هند/کانادا/آمریکا اعطا شد و فیلم «معلم» ساخته فرح نابولسی فلسطینی جایزه داوران و جایزه بهترین بازیگر مرد را برای صالح بکری دریافت کرد.

جایزه بهترین کارگردانی جشنواره هم به نصیب شوکیر خولیموف ازبکستانی برای فیلم «یکشنبه» رسید و مونا هوا جایزه بهترین بازیگر زن را برای فیلم «انشاالله پسر» ساخته امجد ال رشید اردنی به خود اختصاص داد.

امسال فیلم سینمایی «رکسانا» ساخته جدید پرویز شهبازی نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی این رویداد سینمایی بود و «تایتانیک، نسخه مناسب خانواده های ایرانی» ساخته فرنوش صمدی و «چمدان» ساخته سامان حسین پور و آکو زند کریمی در بخش مسابقه فیلم های کوتاه حضور داشت.

همچنین فیلم سینمایی «کاپیتان» ساخته محمد حمزه ای و انیمیشن «سه بزغاله کونگپو» ساخته فرزاد دالوند و کیانوش دالوند محصول مشترک ایران و چین در بخش خانواده و کودکان و سریال «آکتور» به کارگردانی نیما جاویدی هم در بخش سریال‌های این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته شد. 

همچنین فیلم «آخرین برف» به کارگرانی امیرحسین عسگری نیز در بخش فیلم‌های محبوب جشنواره دریای سرخ به روی پرده رفت.

دیگر خبرها

  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • خبرهای خوش برای معلمان/ یاباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • ۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است