Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی از امروز به میزبانی واحد ارومیه آغاز شد. ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، از امروز بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه آغاز شد و طی آن متسابقینی از سراسر کشور در شته‌های مختلف قرآنی به رقابت با هم می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم آغاز بکار این مسابقات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به چگونگی برگزاری این رویداد اظهار داشت: ترویج قرآن با حفظ، تلاوت و فهم قرآن یکی از برنامه‌های اصلی در دوران جمهوری اسلامی ایران است و دانشگاه آزاد اسلامی نیز با برگزاری مسابقات کشوری در این مسیر ایفای نقش می‌کند.

محمود پوریوسف تصریح کرد: اکنون جامعه بشری با یک بحران بزرگ بنام بحران معنوی سر درگریبان است و جوامع به اصطلاح پیشرفته و صنعتی درگیر عواقب بی توجهی به معنویت و تبعات آن هستند در حالیکه مؤثرترین درمان بحران معنوی، انس و عمل به قرآن کریم به عنوان آخرین معجزه الهی است.

وی افزود: قران عامل وحدت مسلمانان و چراخ راه مذاهب اسلامی است و به فضل الهی پس از انقلاب رویدادها مرتبط به قران در کشور از رشد چشمگیر و غیر قابل مقایسه‌ای نسبت به قبل از انقلاب برخوردار است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با برشماری اهمیت و فضیلت رجوع به قران در مسائل مختلف زندگی اظهار داشت: قرآن اسباب درمان بزرگترین بیماری‌های دوره معاصر بوده و لازمه تغییر در فضای دانشگاه‌ها و فرهنگی‌تر سازی آن تمسک به قران کریم و پیاده‌سازی آموزه‌های آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا میرزایی تصریح کرد: امروزه راه کار حل تمامی مشکلات اقتصادی، اجتماعی و حتی بین‌المللی پناه بردن به نص صریح قران کریم به عنوان آخرین معجزه خداوند برای بشریت است.

وی افزود: ریشه مشکلات در جوامع بشری و چه بسا در کشورهای اسلامی نیز دوری از قرآن است چراکه در بسیاری از مواقع در عمق کلان الهی در قران تدبر نمی‌شود.

مدیرکل فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم با تشریح روند برگزاری این مسابقات اظهار داشت: پیش از این آزمون مرحله مقدماتی مسابقات قرآن و عترت با حضور بیش از 30 هزار نفر در تمامی واحدها در استان‌های مختلف برگزار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی رستمی‌ثانی تصریح کرد: اکنون 400 راه‌یافته از مرحله استانی به مدت دو روز در ارومیه رقابت می‌کنند تا نفرات برگزیده به مرحله کشوری که به میزبانی وزارت علوم در آبان ماه برگزار می‌شود راه یابند.

انتهای پیام/

 

R41361/P4001/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود

دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» با موضوع مدیریت از پنجره قرآن کریم حضور اساتید ارزشمند و برجسته حوزه و دانشگاه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

سرفصل‌های این دوره شامل؛ مدیریت خداوند بر نظام هستی؛ اساس تفکر توحیدی، ضرورت و اهمیت مدیریت از منظر قرآن کریم، ویژگی‌های مدیریت خدامحور، نقش و نحوه مدیریت در سیره الگوهای قرآنی، اصول و مبانی مدیریت اسلامی براساس آموزه‌های قرآن کریم، رابطه مدیریت و تربیت در قرآن کریم، مدیریت خانواده و جامعه با توجه به آیات قرآن، مدیریت نفس مدیریت بحران با دید خدامحوری و تحقق وعده‌های قطعی الهی، تفاوت مدیریت اسلامی و غربی، مدیریت؛ تخصص یا نیاز، الزامات مدیریت جهادی در بیان اسلام و قرآن و مدیریت افکار عمومی از نگاه قرآن کریم می‌باشند.

اساتید این دوره حجج اسلام محمد ابوالقاسم، رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت، روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، سیدمصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، محمدمهدی نبی‌زاده، رئیس دانشکده اصول دین واحد قم برگزار می‌گردد.

همچنین آقایان علیرضا کاوند، رئیس دانشکده علوم قرآنی تهران، محمدعلی برزنونی، عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، روح‌الله تولایی، معاون تعاملات و بین‌الملل دانشگاه جامع امام حسین (ع)، سیدمحسن خادمی، مدیرعامل مؤسسه ترجمان گام دوم، جلیل بیت‌مشعلی، مدیرعامل خبرگزاری ایکنا، سیدعابد رضایی، عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) و حجج اسلام محمدمهدی کریمی‌نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قرآنی خمین، علی فدیعمی، استاد حوزه و فعال قرآنی و خانم بی‌بی حکیمه حسینی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی مشهد از اساتید دیگر این دوره هستند.

لازم به‌ذکر است این دوره، در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ طی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۲۰ تا ۲۲:۳۰ به مدت ۱۰ شب به صورت آنلاین برگزار شده و پس از پایان دوره گواهی معتبر، اعطا خواهد شد.

افراد علاقه‌مند تا ۷ اردیبهشت فرصت دارند در این دوره ثبت‌نام کنند. ضمناً برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شماره ۰۹۱۴۷۵۷۰۲۸۸ پیام ارسال کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • الفت با مفاهیم غنی قرآنی از آسیب‌های مدرن اجتماعی جلوگیری می‌کند  
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان
  • نایب قهرمانی دانشگاه آزاد یادگار امام(ره) در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد
  • ۲ مقام Best design مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به دانشگاه آزاد یزد رسید
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مازندران
  • تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد، موفق به کسب دومقام در مسابقات بین المللی روبوکاپ شد