Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- کتاب «زندگی شگفت انگیز یک کَنه» مملو از رکوردهایی است که شکستن آن تنها از عهده «لیونل مسی» بر می آید و حالا اعجوبه فوتبال جهان می تواند با ادامه روند گلزنی، رکورد بیشترین گل زده به 19 تیم حاضر در لالیگا را در دایره طلایی خود اسیر کند.

به گزارش ایرنا، روزنامه مارکا اسپانیا روز شنبه نوشت: آمار گلزنی «لیونل مسی» یک شاهکار هنری است؛ در واقع رئال مادرید، اتلتیکومادرید، والنسیا، رئال بتیس همه و همه در فهرست 19 تیم لالیگایی هستند که قربانی نبوغ پدیده آرژانتینی آبی اناری ها شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


و حالا مسی می تواند رکورد دیگری را در فصل جاری به نام خود ثبت کند؛ رکورد بیشترین گل زده به تمام تیم های تراز اول لالیگا.
به عبارت دیگر، «کَنه» (لقب مسی در کتاب 'زندگی شگفت انگیز یک کنه') در حال حاضر به 11 تیم حاضر در لالیگا بیشتر از هر بازیکن دیگری گل زده است و برای اینکه این آمار را به 5 تیم دیگر هم سرایت دهد، به کمتر از 3 گل نیاز دارد.
آماری که او را برای 16 تیم از 19 تیم لالیگا، به اهریمنی پرکینه تبدیل خواهد کرد.
مسی که هم اکنون 24 گل در برابر سویا به ثمر رسانده است، می تواند در بازی امشب در نیوکمپ به رکورد 25 گل «کریستیانو رونالدو» مهاجم سابق رئال مادرید رسیده و حتی از آن تجاوز کند.
اعجوبه آرژانتینی آبی اناری پوشان، با 6 دبل، یک هتریک و 9 گل دیگر، سویا را به یکی از بهترین طعمه های خود بدل کرده است.
مسی پیش از این در یک تک بازی مقابل هر دو تیم اسپانیول و والنسیا، 4 گل به ثمر رسانده و 2 بار مقابل آنها هت تریک کرده است؛ این در حالی است که تیم ایبار 4 بار تسلیم هنرنمایی او شده است.
کاپیتان کاتالان ها تیم های بزرگ را هم از لبه تیغ خود گذرانده است، هواداران دو آتشه رئال در سانتیاگو برنابئو در فصل 2006 – 2007 و 2013 – 2014 دو بار هت تریک مسی را مقابل چشمان خود دیده اند؛ آماری که این بازیکن را به گلزن ترین حریف تاریخ رئالی ها بدل کرده است.
علاوه بر این، او در 3 ال کلاسیکو دبل کرده است که تازه ترین و البته مشهورترین آن به زمانی باز می گردد که پس از گلزنی، پیراهن خود را در برابر هواداران متعصب رئالی بالا گرفت؛ مسی جدای از این گل ها، 5 بار دیگر در ال کلاسیکو دروازه کهکشانی ها را باز کرده است.
تیم خیرونا هم یکی از دیگر از قربانیان مسی است، به طوری که او برای رسیدن به تعداد گل های «لوئیز سوارز» هم تیمی خود و رونالدو تنها به یک گل دیگر نیاز دارد.
فوق ستاره بارسلونا برای ثبت رکورد مقابل آلاوز، رئال سوسیداد و اتلتیکو بیلبائو به ترتیب به 2 و 3 گل نیاز دارد.
با این حال، او برای رسیدن به رکورد «تلمو زارا» مقابل سلتاویگو به 16 گل، رسین به رکورد رونالدو مقابل ختافه به 11 گل و رسیدن به رکورد «رائول گونزالس» در برابر رئال وایادولید به 13 گل نیاز دارد.
ورزشی**3991**9129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ليونل مسي بارسلونا ركورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان جنجال‌: گل مشکوک یامال آفساید بود (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته سی‌ام لالیگا روبروی رئال مادرید به میدان رفت و با نتیجه 2-3 شکست خورد تا امیدش برای کاهش اختلاف امتیاز با این تیم در صدر جدول بیش از پیش کاهش پیدا کرده باشد. 

شاگردان ژاوی در این بازی دو بار توسط آندریاس کریستنسن و فرمین لوپز از حریف پیش افتادند اما نتوانستند از این برتری محافظت کنند و درخشش وینیسیوس جونیور، لوکاس واسکز و جود بلینگام باعث شد که سه امتیاز این بازی را به راحتی از دست بدهند. 

اعتراض بازیکنان این تیم و ژاوی به خصوص روی یک صحنه مشکوک بود که معتقد بودند توپ یامال از خط دروازه رد شده و سپس توسط آندری لونین دفع شده است.

عدم وجود تکنولوژی خط دروازه در لالیگا جنجال ساز شد اما در نهایت VAR نظر داد که همه توپ از خط رد نشده است.

در همین رابطه خوانفه سانز، کارشناس داوری ال‌چیرینگیتو، ادعای جالبی مطرح کرد. اینکه اصلا نیاز به جنجال نبود چرا که آن صحنه قطعا آفساید بود. کوبارسی در لحظه رسیدن توپ به لونین در منطقه آفساید بود و چون برای گلر رئال ممانعت ایجاد کرده بود، توپ اگر گل می شد نیز مورد قبول قرار نمی گرفت.

دیگر خبرها

  • رییس لالیگا: به عنوان طرفدار رئال مادرید، از انتقال کیلیان ام باپه بسیار خوشحالم
  • دلداری پرز به لاپورتا قبل از ال‌کلاسیکو!
  • عصای جادویی جود: توپ طلا برای آقای شماره 5
  • عصای جادویی جود: رزرو توپ طلا برای شماره 5
  • ششمین برد متوالی اینتر مقابل میلان و برابری با رکورد بیشترین پیروزی پیاپی در دربی دلامادونینا
  • جود بلینگام و ثبت یک رکورد منحصربه‌فرد در ال‌کلاسیکوها
  • پایان جنجال‌: گل مشکوک یامال آفساید بود (عکس)
  • طعنه کاپلو به لالیگا: این هم از بهترین لیگ دنیا!
  • وضعیت تلخ و دردناک مچ پای فرنکی دی یونگ پس از برخورد با فده والورده + عکس
  • در مسیر اسطوره‌شدن؛ فدریکو والورده به رکورد ۲۵۰ بازی برای رئال مادرید رسید + عکس