Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاضی شعبه 103 دادگاه کیفری 2 شهرستان سلماس در ادامه احکام فرهنگ‌سازانه خود در اصلاح متهمین اینبار تهیه کتاب برای کتابخانه های عمومی و کتابخوانی را بجای حبس و شلاق تعزیری جایگزین کرد.

به گزارش ایسنا، محسن مرادی اوجقاز  قاضی شعبه 103 دادگاه کیفری 2 شهرستان سلماس پس ازرسیدگی به ماجرای فرد متهم در یک پرونده، او را به تحمل 6 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری محکوم کرد اما با توجه به آموزه‌های جرم‌شناختی و کیفرشناختی نوین با مدنظر قرار دادن اعمال مجازات در راستای سیاست فردی کردن مجازات‌ها و ندامت متهم، پیش‌بینی اصلاح وی و فقدان سابقه مؤثر کیفری و جبران ضرر و زیان، فرد متهم را مکلف به  اجرای احکام شامل  تهیه کتب درسی برای کتابخانه عمومی شهید بهشتی به میزان ده جلد کتاب  و مطالعه کتاب "سازگاری با تغییرات زندگی و بهشت یا جهنم انتخاب با شماست" و اخذ کتاب های مزبور از کتابخانه عمومی و خلاصه برداری از آن و ارائه خلاصه آن به واحد اجرای احکام کیفری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

  هادی درستی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سلماس در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه حکم صادر شده برای نخستین مرتبه است که در شهرستان سلماس اجرا می‌شود، ابراز امیدواری کرد که صدور چنین احکامی تبدیل به رویه شود.

درستی خاطرنشان کرد: در طول مدتی که با سمت‌های مختلف در حوزه کتابخانه های عمومی مشغول فعالیت بوده‌ام، با چنین حکمی مواجه نشده و از صمیم قلب امیدوارم که در وهله نخست بتوانیم مردم را متوجه اهمیت کتاب و کتاب خوانی کرده و روزی برسد که همگان کتابخوان واقعی شوند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی سلماس بیان کرد: آمارها نیز نشان از آن دارد که چنین احکامی تاثیرات مثبتی در کاهش وقوع جرم  داشته و باعث ارایه خدمات مفید در جامعه می شود  و اینگونه احکام  بار روانی مثبت در خود فرد و خانواده‌اش را به همراه دارد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دادگاه منطقه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه شهرستانی ستاد یادواره شهدای شهرستان ارومیه درخصوص کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی در فرمانداری ارومیه برگزار شد.

در این نشست غلامحسین عماری فرماندار ارومیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای والامقام انقلاب اسلامی گفت: هدف از برگزاری کنگره شهدا، معرفی شهیدان به عنوان الگوهایی ماندگار به جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان است.

فرماندار شهرستان ارومیه در ادامه این جلسه به تعداد شهدا،جانبازان و آزادگان شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان ارومیه با ۳ هزار و ۱۰۰ نفر شهید و ۷ هزار و ۳۰۰ نفر جانباز و ۵۲۲ نفر آزاده بیشترین آمار را نسبت به سایر شهرستان های استان دارا ست.

در ادامه عماری گفت: شهدا محور وحدت و همبستگی و منعکس کننده نور الهی در جامعه هستند و یادواره شهدا به جهت کسب و اشاعه نور و توسعه رحمت و برکت در جامعه خواهد بود.

وی از امتیازات شهرستان ارومیه، به برجستگی فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: این فرهنگ باید در شهرستان حفظ و تقویت شود.

در پایان این جلسه احکام مسئولین کمیته ها و دبیران جهت پیگیری ماموریت ها محوله ابلاغ شد.

 

 

دیگر خبرها

  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم