Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري گفت: هر 100 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري باعث رشد 1.5تا 2 درصد اقتصادي را بدنبال دارد.

به گزارش ايرنا، طهمورث الياسي بختياري روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: اجرا و بهره برداري از طرح هاي بزرگ در اين استان نيازمند همکاري بخش خصوصي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: کاهش نرخ بيکاري و رونق اقتصادي به تامين حداقل 2 برابر منابع اعتباري دولتي از سوي بخش خصوصي و سرمايه گذاران داخلي و خارجي نياز دارد.
الياسي بختياري همچنين در پاسخ به خبرنگار ايرنا مبني بر چگونگي تعيين تکليف پروژه هاي بزرگ استان تصريح کرد: دولت و مسئولان اين استان براي اجرايي شدن طرح هاي بزرگي مانند پتروشيمي بروجن، آزادراه لردگان – ايذه و راه آهن سراسري اصفهان – شهرکرد – اهواز به دنبال تامين منابع مورد نياز با همکاري بخش خصوصي هستند.
وي يادآور شد: البته دولت براي تامين اعتبار بخشي از اين پروژه ها کمک و اقدام خواهد کرد اما مشارکت بخش خصوصي در آن ضرورت دارد.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري با اشاره به آمار بالاي زاد و ولد همزمان با دهه 60 و بالا رفتن ميانگين استان در مقايسه با کشور اظهار داشت: نرخ بيکاري کشور و استان تا سال 1399 کاهش خواهد يافت.
به گزارش ايرنا، براساس آخرين گزارش مرکز آمار ايران نرخ بيکاري چهارمحال و بختياري در بهار امسال 22.8 درصد اعلام شد که با 4 درصد اختلاف با کرمانشاه اين استان همچنان رتبه نخست بيکاري کشور را دارد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: احداث آزادراه لردگان – ايذه با هدف کاهش ترافيک، کم شدن تلفات ناشي از تصادفات جاده اي و ارتقاي ايمني و حمل و نقل عمومي در حال پيگيري است.
الياسي بختياري تاکيد کرد: در نشست مشترکي بين استانداران چهارمحال و بختياري، اصفهان و خوزستان در خصوص چگونگي ملي شدن راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز و صدور مجوز ماده 23 آن بحث و تبادل نظر شد.
وي افزود: راه آهن حسن آباد اصفهان – سفيددشت – شهرکرد نيز با 20 هزار ميليارد ريال اعتبار براي تکميل در حال انجام است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري تصريح کرد: شرکت پتروشيمي بروجن نياز به تامين خوراک از گچساران دارد.
به گزارش ايرنا، چهارمحال و بختياري 2 هزار و 190 طرح نيمه تمام در نقاط مختلف استان وجود دارد و زمان مورد نياز براي تکميل و بهره برداري اين طرح ها در صورت تخصيص اعتبار و همت مسئولان مرتبط 2 تا 2.5 سال است.
تکميل طرح هاي نيمه تمام داراي پيشرفت فيزيکي بالاي 60 درصد و واگذاري برخي پروژه هاي دولتي به بخش خصوصي واجد شرايط جزو مهمترين برنامه هاي مسئولان چهارمحال و بختياري محسوب مي شود.
7362/6021
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، علی‌ ضامن صالحی‌فرد معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۳۰۸ خانه بهداشت، ۹۴ پایگاه سلامت، ۱۳۱ مرکز خدمات جامع سلامت و ۲۴ مرکز شبانه‌روزی در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.

وی افزود: سلامت خانواده و جوانی جمعیت، دو اولویت مهم استان در حوزه بهداشت است که در این رابطه، برنامه‌‎های متنوعی در طول سال اجرا می‌شود.

علی‌ضامن صالحی‌فرد در راستای تشریح اقدامات مثبت در حوزه بهداشت و درمان این استان، اظهار کرد: راه‌اندازی سه شبکه بهداشت و درمان نوپا در شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و فرخشهر، افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در لردگان و اردل، افزایش ۳۵ درصدی ارائه خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، اجرای نظام ارجاع و نسخه‌نویسی الکترونیک در برنامه پزشکی خانواده، از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بود.
رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری از افزایش یک درصدی موالید در استان، طی سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های جوانی جمعیت در استان، در سال جاری، با شدت بیشتری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شاخص دقیقی از میزان سطح سواد سلامت مردم استان در دسترس وجود ندارد، بیان داشت: مقرر شده تا امسال، ارزیابی در این خصوص انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، میزان دسترسی مردم به شاخص‌های سلامت را بیش از ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: تمامی جمعیت استان تا حد زیادی به امکانات بهداشتی، دسترسی دارند و در سال جاری، هشت کانکس بهداشتی برای عشایر استان، پیش‌بینی شده است.

صالحی‌فرد با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان، طی سال گذشته، تصریح کرد: در این پویش، بیش از ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در غربالگری دیابت و فشار خون، شرکت کردند که در آگاهی افراد از وضعیت سلامت و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها، کمک‌کننده بوده است.

خبرنگار: زهرا خدابنده

انتهای پیام/

کد خبر: 1228248 برچسب‌ها مدافعان سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کادر درمان

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان تجربی در چهارمحال و بختیاری
  • حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • دومین حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه «اکسپو»
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند