Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:08:45 GMT

خشکسالی، تلفات ماهی در شیروان را 30 درصد افزایش داد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۴۰۳۰

خشکسالی، تلفات ماهی در شیروان را 30 درصد افزایش داد

بجنورد- ایرنا- مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تلفات ماهی در استخرهای پرورش ماهی به علت خشکسالی کم سابقه، نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 30 درصد افزایش یافت.

محمدعلی مصباحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این میزان به غیر از تلفات معمولی است اظهار داشت: در صورت کم آبی، آلودگی آب بیشتر می شود که این امر تلفات را در استخرها افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص اقدامات لازم برای حل مشکلات پرورش دهندگان ماهی گفت: به تولید کنندگان توصیه شده دستگاه های خود را مجهز و از دستگاه هایی استفاده کنند که دو بار آب را فیلتر می کند.
مصباحی بدون اشاره به تلفات ماهی و با اشاره به بازید از مزارع پرورش استخر ماهی گلیان در شیروان افزود: هم اکنون خشکسالی ها و تحریم ها مشکلاتی را در این زمینه به وجود آورده و خوراک و مواد اولیه ماهی در مقایسه با قبل گران تر شده است.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: قبلا قیمت تخم هر قطعه بچه ماهی یکهزار و 800 ریال بود که هم اکنون این رقم به 2 هزار و 800 ریال رسیده است.
در سال جاری، 645 هزار قطعه بچه ماهی سردآبی و 40 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخرهای پرورش ماهی رهاسازی شد.
شهرستان شیروان رتبه نخست تولید ماهی در استان خراسان شمالی را دارد.
7186/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تلفات ماهي استخر خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند

فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۲ میلیون دانش آموز حافظ کل قرآن هستند.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش هم گفت: طرح ملی اتقان که مخفف «ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران، مدیران و معاونان مدارس دوره ابتدایی» است از مصوبات کمیسیون آموزش قرآن کریم است.
وی افزود: این طرح در پنج استان ایلام، قم، خراسان شمالی،  بوشهر ‌و شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

گفته شده تعداد شرکت کنندگان طرح اتقان در استان ایلام هزار و ۶۹۱ نفر، خراسان شمالی هزار و ۴۵۸ نفر، قم سه هزار و ۱۸۱ نفر، تهران هفت هزار و ۴۳ نفر، بوشهر چهار هزار و ۹۷۳ نفر بوده و در مجموع ۱۸ هزار و ۳۴۶  در این طرح شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • رقابت ۲۷۰ چوخه کار در مسابقات کشتی شیروان
  • بارندگی‌های اخیر، خشکسالی خراسان جنوبی را جبران نمی‌کند
  • اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • پلمب ۸ تجهیزات بازی غیر استاندارد در شیروان