Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی رای نیوز ایتالیا، احزاب مخالف دولت ایتالیا یک بار دیگر با بیان مخالفت شدید خود علیه عملکرد دولت این کشور در حوزه اقتصاد، این اقدامات را مخرب توصیف کرده اند.
احزاب مخالف دولت ایتالیا، به ویژه حزب فورتسا ایتالیا، به رهبری سیلویو برلوسکنی (نخست وزیر اسبق ایتالیا) و حزب مردم سالاری ایتالیا به دبیری مائوریتسیو مارتینا (وزیر پیشین کشاورزی ایتالیا)، هشتگ هایی را علیه لایحه اقتصادی دولت این کشور موسوم به مانور اقتصادی ایجاد کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین زمینه، گزارشگر شبکه در گزارشی اعلام کرد، دو حزب مردم سالاری و فورتسا ایتالیا با موضع گیری در خصوص عملکرد اقتصادی دولت کنونی این کشور ، اعلام کرده اند، مانور اقتصادی دولت، کشور را با خطر مواجه می کند و همچنین موجب انزوای ایتالیا در اروپا می شود. بنابراین، این دو حزب، قول مقابله با دولت را در مجلس نمایندگان داده اند.
در همین زمینه، مائوریتسیو مارتینا در دیدار با تعدادی از خانواده های دانش آموزان آواره ای که مدارس ایتالیا از توزیع میان وعده غذایی به آنها خودداری کرده بودند، اعلام کرده است، با دولت فاجعه باری مواجه هستیم.
حزب فورتسا ایتالیا نیز از دولت این کشور خواستار تغییر بنیادین مانور اقتصادی شده است. چرا که این مانور، علیه فعالیت شرکت ها و حساب های جاری ایتالیایی ها است.
بر همین اساس، سیلویو برلوسکنی رئیس این حزب اعلام کرده، دولت کنونی ایتالیا دولتی است که در حال خارج کردن ما از اروپا است.
در همین زمینه، برلوسکنی گفت: بیشترین زیان اقتصادی، کاهش ارزش سهام بورس ها بوده است که همین موضوع، در ارتباط با هزاران هزار سرمایه گذار ایتالیایی است. کاهش سهام بورس ها همچنین به سرمایه گذاران خارجی نیز لطمه وارد می کند. بنابراین، از جمله خطرهای ناشی از کاهش ارزش سهام بورس، ترس از ترک کردن ایتالیا توسط سرمایه گذاران خارجی و سرمایه گذاری در جایی دیگر است.
یک مسئول حزبی دیگر نیز در خصوص عملکرد اقتصادی دولت این کشور گفت: دولت باید در خصوص لایحه بودجه بازنگری و بر سرمایه گذاری های عمومی تمرکز کند.
یادآور می شود، پیش از این نیز مائوریتسیو مارتینا دبیر حزب مردم سالاری ایتالیا در رم، پایتخت این کشور، با متهم کردن دولت ایتالیا، اعلام کرد، (با این لایحه) دولتمردان قصد عبور از اروپا را دارند.
این در حالی است که (خانم) جورجا ملونی رئیس حزب فراتلی دیتالیا، به متئو سالوینی وزیر کشور و معاون نخست وزیر و نیز رئیس حزب اتحادیه شمال ایتالیا هشدار داده بود، لایحه اقتصادی را که موجب کاهش مالیات ها نخواهد شد، تغییر دهد.
در همین زمینه، مارتینا در سخنانی گفت: من بر این باور هستم راهبرد (دولت) روشن و واضح است: آنها قصد استفاده (ابزاری) از ایتالیا به منظور گذر از یورو و خارج شدن ما از یورو را دارند. آنها قصد گذر از اروپا را دارند. آنها به جای حل مشکلات، هنوز هم قصد دمیدن بر آتش ترس را دارند.
در همین زمینه، ملونی نیز در سخنانی گفت: طی این ماه ها از بخش هایی از طرح های دولت در خصوص اشتغال که با آن موافق بودیم، حمایت کرده ایم. ما همچنین در خصوص موضوع سیاست های مهاجرتی، به متئو سالوینی و حزب متبوع او یعنی اتحادیه شمال، کمک کردیم. اما امروز خواستار گوش دادن این حزب به درخواست های ما در خصوص این مانور اقتصادی هستیم. چرا که این مانور، با آنچه که شهروندان به همین علت به ما رای داده اند، خیلی فاصله دارد. ما خواستار آن هستیم، این مانور اقتصادی دولت، منجر به کاهش مالیات ها شود. با عملی شدن آن، به قول هایی که به ایتالیایی ها داده ایم، عمل خواهیم کرد و علاوه بر این، برای رشد اقتصادی ایتالیا نیز مفید خواهد بود.
بحث و جدل ها در خصوص موضوع منطقه لودی، جائیکه از توزیع میان وعده غذایی در میان دانش آموزان مهاجر خودداری شده نیز به موضوع سیاسی روز در ایتالیا تبدیل شده است.
در همین زمینه، در حالیکه شهردار لودی در دفاع از این اقدام مسئولان مدارس، اعلام کرده است، آیین نامه ها و مقررات همچنان به قوت خود باقی می مانند، روبرتو فیکو رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا در خصوص این مسئله عذر خواهی کرده است.
بر همین اساس، متئو سالوینی وزیر کشور و معاون نخست وزیر و نیز رئیس حزب اتحادیه شمال ایتالیا نیز با دفاع کردن از موضع شهردار لودی، با درج مطلبی بر روی صفحه فیس بوک، اعلام کرده است، او کار خوبی انجام می دهد. اگر کسانی در کشور خود از خانه و زمین و پول برخودار هستند، چرا باید به آنها خدمات رسانی رایگان کنیم. در حالیکه ایتالیایی ها بابت همه موارد، هزینه پرداخت می کنند. دیگر بس است. سیاست بازی تمام شد. این رفتار ما، نژاد پرستی نیست. فقط اجرای عدالت است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ايتاليا احزاب مخالف برلوسکني لايحه اقتصادي بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۴۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است

استفان پریزنر (Stefan Priesner) هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران­، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با قدردانی از دانشگاه صنعتی شریف برای برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی گفت: انرژی یک موتور و عامل محرک برای دستگاه‌های مختلف است؛ بنابراین انرژی تجدیدپذیر هم فوق‌العاده در رابطه با اقتصاد اهمیت دارد.

وی با اشاره به آلایندگی انرژی‌های فسیلی افزود: برای کاهش این مشکل و آلایندگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی در محیط زیست، باید از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر تفاهم کشور‌های عضو سازمان ملل برای کاهش آلایندگی و افزایش ۱.۵ درجه‌ای دمای کره زمین، بیان کرد: سازمان ملل متحدد به دولت‌های عضو این سازمان کمک می‌کند تا بتوانند آلاینده‌های کربنی را به حداقل برسانند.

وی با اشاره به نقش مهم دانشگاه صنعتی شریف برای دستیابی به این هدف،  اضافه کرد: می‌توانیم شبکه‌ای از دانشگاه‌های مختلف جهان با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف ایجاد کنیم تا به هدف کاهش آلاینده‌ها برسیم.

­پریزنر ادامه داد: برای رسیدن به این هدف باید از فناوری‌های مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم.  کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه برای رسیدن به این هدف به ما کمک می‌کنند؛ کشور‌ها برای تحقق به این هدف باید در مسئله تأمین مالی به یکدیگر کمک کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که سازمان ملل برای کمک به ایران در حوزه تأمین مالی طرح‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش آلایندگی، چه اقدامات مؤثری انجام داده؟،  اظهار کرد: سازمان ملل متحد تأیید می‌کند که تحریم‌های اعمال شده علیه کشور ایران، یکطرفه هستند و ما در سازمان ملل متحد به دنبال راه‌هایی هستیم که به ایران کمک کنیم؛ به ویژه در زمینه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی که به راحتی وارد ایران شوند.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران افزود: تأیید می‌کنیم که ایران تحریم‌ها بر سلامت و بهداشت انسان‌ها تأثیر سوء دارد و سعی می‌کنیم که اینها را به حداقل برسانیم.

وی تأکید کرد: فجایعی مثل طوفان‌های شن، سیلاب‌ها و چنین فجایع طبیعی، بر انسان‌ها تأثیرات سوء دارند و به عنوان سازمان ملل متحد تلاش می‌کنیم برای انجام رسالتمان، راه‌هایی را برای رهایی از این مشکل فراهم کنیم.

پریزنر در ادامه درباره همکاری با دانشگاه صنعت شریف تصریح کرد: در ابتدا هدفمان شناسایی مسائلی است که سازمان ملل می‌تواند برای ایران انجام دهد؛ قبل از برگزاری این رویداد بین‌المللی نیز نشست‌هایی را با افراد ذیربط داشتیم که حداقل از نظر فناوری و ارائه راه حل‌ها به شما کمک کنیم.

وی گفت: تأکید می‌کنم که اکنون به یک زمان خیلی بحرانی رسیده‌ایم و اگر نتوانیم جلوی گرمایش ۱.۵ درجه‌ای کره زمین را بگیریم، فجایای فوق‌العاده اقلیمی و انسانی ایجاد می‌شود. باید به میزان گرمایش قبل از دوران صنعتی شدن برسیم و محدودیت‌هایی را برای کشور‌های مختلف ایجاد کنیم تا میزان آلایندگی خود را به حداقل برسانند.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران در پایان اظهار کرد: مجددا تأیید می‌کنم که تحریم‌ها علیه ایران یکطرفه هستند و از سمت سازمان ملل متحد نیستند و این سازمان سعی می‌کند که حداقل، تأثیرات انسانی این تحریم‌ها را خنثی کند.

مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) برگزار شد؛ این کنفرانس تا دوم اردیبهشت در تهران ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است
  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی با مدل جدید چه مزیتی برای اقتصاد ایران دارد؟
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • نگاه مثبت تشکلات کارگری و کارفرمایی به اقدامات دولت سیزدهم
  • چرا اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است؟
  • جنون پوپولیست در غرب