Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران با اشاره به کمبود سرانه فضای مطالعه در شهرستان ورامین گفت: این شهرستان با دارا بودن بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت از فضای مناسب کتابخانه‌ای برخوردار نیست. ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ استانها استان تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، علی نیکنام عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی ورامین اظهار داشت: شهرستان ورامین با دارا بودن بیش از 300 هزار نفر جمعیت از فضای مناسب کتابخانه‌ای برخوردار نیست و لازم است برای افزایش میزان سرانه فضای مطالعه این شهرستان برنامه‌ریزی جامعی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بررسی جمعیت و وسعت منطقه ورامین نشان می‌دهد که این شهرستان نیاز به 6 باب کتابخانه جدید دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران با تأکید بر لزوم احداث کتابخانه مرکزی در شهرستان ورامین بیان کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران آمادگی هرگونه مشارکت و همکاری در احداث چنین کتابخانه‌ای در شهرستان ورامین دارد.

نیکنام افزود: کتابخانه‌های عمومی باید به غیر از برخورداری از منابع به روز کتاب از کُتب و امکانات دیجیتالی نیز برخوردار باشد تا بهترین خدمات را به اعضا به ویژه نسل جوان و نوجوان ارائه کند.

وی تصریح کرد: فضای کتابخانه‌های عمومی باید به مردم و به ویژه جوانان معرفی شود لذا شهرداری باید از تابلوهایی که نمونه‌‎های آن را برای معرفی فضاهای فرهنگی در سطح شهر می‌بینیم برای معرفی محل کتابخانه‌ها نیز استفاده کند.

ورامین به نماد کتابخوانی در کشور تبدیل شود

در ادامه این جلسه حسین کاغذلو سرپرست فرمانداری ورامین نیز با بیان اینکه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید از سنین کودکی در افراد نهادینه شود گفت: در این صورت است که شاهد رشد و پرورش فکری کودکان و آینده‌سازان کشور می‌باشیم.

وی افزود: با وجود آن که شهرستان ورامین از ظرفیت‌های علمی و فرهنگی بالا و نویسندگان و فرهیختگان به نامی برخوردار است ولی متأسفانه از سرانه فضای کتابخانه‌ای اندکی برخوردار است که از این نظر با چالش‌های جدی روبه رو است.

سرپرست فرمانداری ورامین در پایان خاطرنشان کرد: تمامی مسئولان و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان باید به گونه‌ای عمل کنند که با افزایش سرانه فضای کتابخانه‌ این شهرستان به نماد کتابخوانی در کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/ن

R7840/P1361/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در مراسم آغاز این کارگاه‌ها، گفت: کتابخانه‌های عمومی در کنار رسالت ترویج کتابخوانی، محافل ادبی و قرآنی را به منظور برقراری ارتباط کودکان و نوجوانان با ادبیات و نویسندگان راه اندازی کردند.

عاطفه زارعی با بیان اینکه این محافل با حضور پیشکسوتان و استادان ادبی کشور برگزار می‌شود، افزود: مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی در بخش شعر و محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری در بخش داستان در این کارگاه‌ها تدریس می‌کنند.

او همچنین به دومین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان، دوست من کتاب، اشاره کرد و افزود: این جشنواره از آبان ۱۴۰۱ آغاز و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان کشور هستند، خاطرنشان کرد: مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب هیأت داوران و از افتخارات ایران اسلامی به شمار می‌روند.

دبیر کارگاه آموزشی شعر کودک و نوجوان همدان هم گفت: همدان گهواره ادبیات کودک و نوجوان کشور است.

کمال شفیعی‌مشعوف، با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها با هدف شناسایی استعداد‌ها باید ادامه داشته باشد گفت: امیدوارم مجموعه داستان و مجموعه شعر‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره به چاپ برسد.

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود
  • آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند