Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@06:18:37 GMT

صعود سراسری ۲۴۶ کوهنورد به قله قارون دورود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۴۳۰۵

صعود سراسری ۲۴۶ کوهنورد به قله قارون دورود

روابط عمومی هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی شهرستان دورود از صعود سراسری 246 کوهنورد استان لرستان به قله قارون این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرحسین ارکیان در گفت‌وگو با سفیرافلاک اظهار داشت: شهرستان دورود به دلیل قرارگیری در میان کوهستان ها و قلل مرتفع  زاگرس یکی از شهرستان های قهرمان پرور در رشته های  مرتبط  با کوهنوردی و صعود های ورزشی می باشد که روز جمعه 27 مهرماه برنامه صعود سراسری استانی به قله قارون درشهرستان دورود آغاز شد ، تا قدردان زحمات 3 نفر از اساتید کوهنورد حسین ساکی ، رضا اسدی و رضا جودکی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

  وی با بیان اینکه باید قدردان اساتید کوهنورد شهرستان دورود و استان لرستان باشیم که تجربه و علم خود را در اختیار جوانان قرار می دهند ، افزود: آینده کوهنوردی استان لرستان باید مبتنی بر علم و تجربه باشد که نیروی جوانی جوان تر ها و تجربه پیشکسوتان در کنار هم می تواند استان لرستان را توسعه دهد.

 

  روابط عمومی هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی شهرستان دورود عنوان کرد: در این رویداد ورزشی که یک روز به طول می‌انجامد ،246نفرکوهنورد استان لرستان  به قله  قارون که از کوه‌های جنوب شهرستان دورود می‌باشد و قله این کوه به ارتفاع 2552 متر است، صعود کردند.

 

  وی بیان کرد: به منظور قدردانی و تجلیل از مقام اساتید پیشکسوت و زحمتکشان عرصه کوهنوردی مراسمی به مناسبت تجلیل از این عزیزان برگزار شد و در این مراسم از زحمات اساتید پیشکسوت حسین ساکی، رضا اسدی و حسین جودکی تجلیل و تقدیر بعمل آمد.  

 

ارکیان تصریح کرد: روز جمعه مراسم  افتتاحیه صعود در محل تالار ایران زمین شهرستان دورود آغاز شد و سپس کوهنوردان استان لرستان به سوی قله قارون حرکت کردند.

 

وی گفت: صعود سراسری به قله قارون روز جمعه به پایان رسید و کوهنوردان در حرکتی فرهنگی پس از بازگشت و استراحت به جمع آوری زباله ها و پاک سازی کوه قارون  اقدام کردند و حجم قابل توجهی زباله  به پایین کوه قارون شهرستان دورود انتقال داده شد. 

 

 روابط عمومی هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی شهرستان دورود گفت: روابط عمومی هیئت کوهنوردی شهرستان دورود وظیفه خود می داند تا شایسته ترین تقدیر ها را از  تمامی ورزشکاران و کوهنوردان حاضر در این برنامه و تمامی ارگان ها و نهاد های خصوصی  و دولتی که با حمایت های خود ما را در اجرای این برنامه یاری کردند داشته باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پیکر بی‌جان یک فیلم‌ساز در خانه‌اش

«دیوید بریشرز» در سال ۱۹۹۸ یک مستند با تکنولوژی آیمکس ساخت و در آن تلاش‌های گروهی از کوهنوردان را در حال صعود به قله اورست، بلندترین قله جهان را به تصویر کشیده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای‌نیوز، «الن گلبرانسون» مدیر تجاری این کارگردان اعلام کرد جسد بی‌جان «بریشرز» در خانه‌اش در ماساچوست پیدا شده و علت دقیق مرگ در حال حاضر مشخص نیست.

«بریشرز» یک کوهنورد باتجربه بود که از چالش برانگیزترین قله‌های جهان صعود کرد و به عنوان فیلمبردار در فیلم‌های مستند و داستانی کار می‌کرد.

او در سال ۱۹۸۳ اولین تصاویر تلویزیونی زنده از قله اورست را مخابره کرد و در سال ۱۹۸۵ اولین آمریکایی بود که دو بار به قله اورست رسید و در مجموع پنج بار بام دنیا را فتح کرد.

خانواده «دیوید بریشرز» در بیانیه‌ای گفتند: «او اشتیاق خود به کوهنوردی و عکاسی را با هم آمیخت تا به یکی از تحسین برانگیزترین فیلمسازان ماجراجویی در جهان تبدیل شود».

او بیشتر به خاطر یک ساخت مستندی با عنوان «اوست» در سال ۱۹۹۸ شناخته می‌شود که کارگردانی و تهیه کنندگی آن را برعهده داشت و درباره چالش‌ها و مبارزات گروهی از کوهنوردان در تلاش برای رسیدن به قله اورست در ارتفاع ۸۸۵۰ متری (۲۹۰۳۵ فوت) است.

«بریشرز» و تیمش در ماه می ۱۹۹۶ در حال فیلمبرداری این مستند بودند که یک کولاک جان هشت کوهنورد را گرفت و او و تیمش برای کمک به کوهنوردان فیلمبرداری را متوقف کردند.

او در سال ۲۰۰۷، سازمانی تحت عنوان «Breashears GlacierWorks» را تأسیس کرد که به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی توصیف شده که تغییرات یخچال‌های هیمالیا را از طریق هنر، علم و ماجراجویی برجسته می‌کند.

دیگر خبرها

  • برترین های کنکور و مدال آوران کونگ فو در آبدان تجلیل شدند
  • مردم توصیه‌های ستاد بحران کهگیلویه وبویراحمد را جدی بگیرند
  • کشف پیکر بی جان کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات شهباز
  • زیبا سازی معابر شهر دورود با مشارکت دانش آموزان
  • آزادسازی ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان دورود
  • توقیف ۲۲ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در شهرستان دورود طی اسفندماه
  • کشف پیکر بی‌جان یک فیلم‌ساز در خانه‌اش
  • کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در دورود
  • تصاویر بی نظیر از ۴ قلاده خرس در منطقه دنا + فیلم
  • کشف ۷ فقره جرایم سایبری در دورود