Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@21:07:02 GMT

چادر پناهگاه زلزله‌زده‌ها در شب‌های پاییزی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۴۴۱۰

چادر پناهگاه زلزله‌زده‌ها در شب‌های پاییزی

برخی از روستاییان در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که در زلزله سه ماه پیش خانه‌هایشان ویران شده هنوز در چادر زندگی می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  مرصاد  بزرگترین پس لرزه زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری سال گذشته در آخرین روز تیرماه سال جاری در ثلاث باباجانی اتفاق افتاد؛ زلزله‌ای که به ۴۳ روستا و یک شهر خسارت زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها مردم زلزله‌زده در برخی روستاهای این مناطق هنوز در چادر زندگی می‌کنند و نتوانسته اند نسبت به شروع بازسازی منازل ویران شده خود اقدامی انجام دهند.

اهالی روستاهایی از جمله گردکان کوره و چم زرشک که در این زلزله خانه هایشان تخریب شده بعد از گذشت سه ماه و در سرمای شبانه مناطق صعب العبور زیر چادرها زندگی می کنند و خبری هم ظاهرا از اسکان موقت نیست.

صادق خدادادی فرماندار ثلاث باباجانی در گفتگو با خبرنگار مرصاد در این خصوص اظهار داشت: این خانه ها به ویژه در چم زرشک بیتر ترک خورده و از نوع تعمیری هستند.

وی با بیان اینکه متولی تامین کانکس بنیاد مسکن است، افزود: با تمهیدات استاندار کرمانشاه قرار شد این واحدها هم از نو احداث شوند و از تسهیلات بازسازی در اختیار آنها قرار گیرد.

فرماندار ثلاث باباجانی تصریح کرد: همچنین کار شناسایی و ارزیابی واحدها به اتمام رسیده و با توجه به اینکه این روستا در حریم راه قرار گرفته در حال حاضر زمین جانمایی و به روستا الحاق شده است.

خدادادی بیان داشت: در حال حاضر مردم در این مناطق تسهیلات بازسازی را اخذ کرده و کار بازسازی را آغاز کرده اند.

ساکنان این روستاها تازه در حال آواربرداری هستند و از بابت شروع فصل بارندگی و سرما و از اینکه باید زمستان امسال را در چادر سئری کنند به شدت نگران هستند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران + فیلم

پس از ارائه مستندات توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی ورزنه و با تلاش‌های مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و شهردار ورزنه، چادر سفید زنان این شهر ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ به شماره ۲۶۷۳ در فهرست میراث ناملموس ایران ثبت ملی شد.


پوشیدن چادر سفید زنان ورزنه دلایل تاریخی متعددی دارد، از جمله کشت پنبه مرغوب و وجود صنایع دستی کرباس بافی و سفره بافی و عوامل فرهنگی و دینی که اسلام به پوشیدن رنگ سفید سفارش کرده، علل پوشش چادر سفید این خطه است.


زنان شهر ورزنه معمولاً از پارچه‌های کرباس سفید برای دوخت چادر استفاده می‌کردند، اما اکنون بیشتر با استفاده از پارچه‌های کارخانه‌ای روی آورده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • راه ارتباطی ۵۰ روستا در گنبکی مسدود شد
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران + فیلم
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر