Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@18:57:57 GMT

انفجار کارگاه شیمیایی تروریست ها در سوریه

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۴۵۲۵

به گزارش ایرنا، رسانه های سوریه روز شنبه به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کردند که این انفجار دو شب پیش در کارگاه ساخت مواد منفجره در شهرک ترمانین در شمال استان ادلب و در نزدیکی مرزهای این کشور با ترکیه روی داده است.
این خبرگزاری به نقل از منابع آگاه افزودند: صدای این انفجار شدید که در شهرک ترمانین در 15 کیلومتری مرزهای ترکیه رخ داد، در مناطق مختلف شنیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کارگاه حاوی مقادیر زیادی مواد منفجره و مواد اولیه ساخت آن و چند بشکه کلر مایع بوده است.
این منابع گفتند: یکی از بخش های این کارگاه به عنوان آزمایشگاه ساخت مواد منفجره و مواد شیمیایی با نظارت کارشناسان ترک، چچنی و انگلیسی استفاده می شد.
در این انفجار 9 کارشناس خارجی به همراه 2 عضو گروه تروریستی کلاه سفیدها کشته شدند که جنازه ها به علت سوختگی قابل شناسایی نبودند.
این منابع اعلام کردند: سبب این انفجار مشخص نیست و احتمال می رود براثر خطای انسانی باشد.
گروه تروریستی تحریر الشام ماه گذشته با کمک کلاه سفیدها چندین محموله را از این کارگاه برای اجرای سناریوی حمله شیمیایی ادعایی از سوی ارتش سوریه به مکان های نامعلومی منتقل کرده بودند.
پیشتر نیز تروریست ها با هماهنگی رسانه های غربی و کلاه سفیدها سناریوهای مختلفی را برای متهم کردن ارتش سوریه اجرا کرده بودند.
سناریوی آخر به دلیل افشاگری دقیق منابع خبری ناکام ماند.
این گروه تروریستی با ایجاد یک کمربند امنیتی در اطراف محل انفجار از نزدیک شدن شهروندان به آن جلوگیری می کند.
تحریرالشام در روزهای گذشته در بیانیه ای با توافق سوچی درباره ادلب و ایجاد منطقه خالی از سلاح مخالفت کرد.
این گروه تروریستی و تروریست های هم پیمان آن بر 70 درصد مساحت استان ادلب مسلط است.
بر اساس برخی آمارها 146 هزار تروریست وابسته به 103 گروه تروریستی از اتباع 60 کشور جهان از مناطق مختلف سوریه در جریان آزادسازی مناطق اشغالی به ادلب و جرابلس منتقل شده اند و در کنار دیگر تروریست های ساکن در این استان به خصوص اویغورهای چینی قرار گرفته اند. جمعیت این منطقه اکنون حدود سه میلیون نفر تخمین زده می شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد

علیرضا حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: حجم خروجی بازنشستگی پیش از موعد و مشاغل سخت و زیان آور استان مرکزی از سال ۱۳۹۲، باعث منفی شدن تراز درآمد هزینه در این اداره‌کل شد و این سیر نزولی تا قبل از سال گذشته ادامه داشت.

وی بیان کرد: اقدامات خوبی در سال ۱۴۰۲ در زمینه اشتغالزایی، راه‌اندازی کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری و معرفی افراد به کارگاه‌ها و تلاش تامین اجتماعی استان مرکزی برای شناسایی کارگاه‌هایی که کارگران خود را بیمه نکرده بودند، صورت گرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تامین اجتماعی این استان در سال گذشته تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت خود را انجام داد و در مجموعه سال خوبی سپری شد و با افزایش تعداد بیمه شدگان اجباری (کارگری) به بیش از ۱۵ هزار نفر تا اسفندماه مواجه شد.

حسینی اظهار کرد: تعداد کارگاه‌های فعال سطح استان مرکزی نیز تا اسفندماه سال گذشته به ۲۵ هزار و ۲۰۳ کارگاه رسید.

وی گفت: تمام منابع جذب شده سال گذشته تامین اجتماعی استان مرکزی با تعامل در حوزه کارفرمایی به دست آمد و هیچگونه اجباری صورت نگرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: حق بیمه و تقسیط بدهی بدهکارانی کلان این استان نیز در سال گذشته به موقع پرداخت شد که این مهم تاثیر به سزایی در کسب منابع برای تامین اجتماعی استان مرکزی داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود